Boot probleem, HD te traag?

Pagina: 1
Acties:

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 19:45
Hallo,

Mijn vriendins computer heeft met regelmaat geen zin om op te starten. Het bekendje piepje en no bootdisk error verschijnt dan. Wanneer ik dan de flatcable en powercable uit de HD haal en er weer in doe dan doet hij het 7/10 keer weer. De kabels zitten er echt wel goed in!

Het is een diamond maxtor 60 GB schijf en een MSI k7tpro2a mobo met duron 700. Powermax (test tool maxtor) geeft aan dat de schijf in orde is.

Vroeger (niet deze pc, echt vroeger) kon je in je bios een delay instellen voordat de disk gezocht werd. Dat zit niet meer in deze bios. Iemand een idee waar het aan kan liggen en wat ik kan doen om het op te lossen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:22

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je geen kabelproblemen :?
Test je harde schijf eens met andere IDE kabels.

Daarnaast zou je eventueel je bios kunnen flashen voor die delay. Misschien dat het helpt.

Wauw, een sig!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 19:45
Vergeten te posten dat ik natuurlijk al andere kabels heb getest.

Die delay die je kon instellen was bij een oude chaintech mobotje dat ik jaren geleden had. Niet op deze dus.

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 16:24

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

outerspace schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:05:

Daarnaast zou je eventueel je bios kunnen flashen voor die delay. Misschien dat het helpt.
BIOS flashen lijkt me inderdaad best een poging waard. Ik heb dit probleem ook al eens gehad, de ene keer ellendig langzaam booten, de andere keer niet willen opstarten met de melding die TS ook krijgt. Een BIOS flash verhielp het probleem. Probeer het eens zou ik zeggen.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mja, lag dat aan het nieuwe bios, of aan het feit daat bij een flash alle instellingen terug gaan naar default en een of andere verkeerde setting dus gecorrigeerd werd? Oftewel: voor je gaat flashen, reset je BIOS eens naar default settings.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr