Toon posts:

PC valt uit bij opstarten!

Pagina: 1
Acties:
  • 3.422 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb reeds een paar weken problemen met mijn pc.
Namelijk als ik hem opstart, valt hij 2 tot wel 4 keer uit.
Telkens op verschillende tijdstippen. De ene keer erg vroeg, de andere keer als ik me net wil aanmelden bij Windows XP, en de andere keer gewoon tussendoor!
Ik weet echt niet aan wat het eventueel zou liggen, en ik had gehoopt dat jullie me zouden kunnen helpen met dit vervelend probleem.
De laatste tijd valt hij echt meer en meer uit. Systeemherstel hielp ook al niet op deze pc.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

Groeten,

Ephox.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als ie er al uitklapt voordat windows start dan lijkt het me een hardware probleem en da is het sowieso wel handig als je even post wat er voor hardware in je PC zit.

Controleer in ieder geval of alle kabeltjes enzo goed vast zitten enzo. En lees ook deze even door.

[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 27-08-2005 11:58 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Kan je wat meer vertellen over je computer: wat zit er bijvoorbeelt in je computer, en wat zijn de spanningen van je voeding (via de bios)?

Verwijderd

Topicstarter
In mijn pc zit er een AMD Athlon XP 2000+ met Kloksnelheid 1.67 GHz en 512 MB ram.

Dit pc'tje draait op Windows XP SP2

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Dit kan verschillende oorzaken hebben, zowel hardware- als softwarematig. Zoals Orion84 al aangeeft kun je het beste eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorwerken. Dikke kans dat het een voeding, geheugen of hdd probleem betreft.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:17:
In mijn pc zit er een AMD Athlon XP 2000+ met Kloksnelheid 1.67 GHz en 512 MB ram.

Dit pc'tje draait op Windows XP SP2
Geen moederbord? Geen harde schijven?

Als je wilt dat wij je kunnen helpen dan zal je toch echt wat meer info moeten geven.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, was even aan het zoeken naar alle info!

Moederbord:
ASRock K7S8X
- SIS 746FX Chipset
- AGP 8X
- FSB 333 MHz
- DDR 400/333, 3 DDR slots, 5 PCI, ATA133
- USB 2.0
- 5.1-ch Audio
- 10/100 Ethernet
- CPU Multiplier
- Vcore Adjustment
- PC-cillin 2002
- ASRock PC DIY

Hardeschijf:
Gesplitst in twee hardeschijven.
Totale grootte van 18 GB (9 GB elk)

Videokaart:
NVidia GForce MX 440 SE

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 12:53 ]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Lijkt me een probleem met het mobo.
Ik heb namelijk hetzelfde mobo en bij mij liep/loopt hij regelmatig vast tijdens het opstarten.
Controleer ff of alle stekers e.d van je HD goed vast zitten.

Verwijderd

Ruwe gok de voeding :\

Verwijderd

Copy that. Hoeveel Watt is dat ding?

Verwijderd

Topicstarter
Vertelt u mij eerst even waar ik dat nu kan vinden, ik vind het namelijk nergens.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:12:
Vertelt u mij eerst even waar ik dat nu kan vinden, ik vind het namelijk nergens.
Men schroeft de kast open en kijkt naar de sticker die op de voeding hangt, oftewel staat het er zo op oftewel moet je het merk en typenr ff in google ingeven en dan vind je dit ook wel. (Of kan je het zelf afleiden uit het typenr)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 12:20 ]

Pagina: 1