[debian] gnome of kde install maar hoe..

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-03 16:31
Ik wilde in het begin enkel een echte server zodat het geen resources wegvreette.. Nu wil ik toch eens experimenteren met een GUI oid.
Nu hoopte ik dat ik gewoon via de apt-get zo kunnen doen (ipv me hele systeem weer op nieuw te moeten installeren...) Nu heb ik overal al gezocht maar het lijkt wel of je alleen een X scherm kan krijgen door je pc enkel bij een fresh install zou kunnen instellen en gebruiken.

Zijn er mensen die hier misschien hoe het moet? er is niets te vinden op google en de debian forums... (jammer genoeg) Ook hier op GoT hebben mensen het al over een reeds geinstalleerde versie, wat voor mij dus niet op gaat... :(

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-03 16:02
via root kan je mooi base-config starten, daar naar een packet manager gaan, Vanuit daar kan je of een desktop environment installeren maar ik ga er vanuit dat dat Gnome is of KDE en gnome.

Als je Manual Packets kiest, ga je naar Not Installed Packages -> KDE en zo zou je hem ook moeten kunnen installeren.

Maar er zullen ook wel apt-get regels zijn maar die weet ik niet uit mijn hoofd, apt-get install kde-* :)

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:41

M-ThijZ

Riding on Rails

erhm.. :/
Overal gezocht, jaja..

apt-get install kde
apt-get install gnome

En dat van een gentoo gebruiker.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03 21:22

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

gewoon apt-get install kde :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit gaat inmiddels nergens meer over; natuurlijk kun je kde en X gewoon via apt-get instaleren. Je moet misschien even wat zoeken naar de juiste packages, maar ze zijn er wel, succes!

Dit topic is gesloten.