HP DDS 3 Dat recorder Cleaning

Pagina: 1
Acties:

• DarkFire
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02 12:16
Hallo allemaal,

ik heb hier op mn werk een hp dds 3 dat recorder voor de backup`s, nu heb ik een cleaning tape besteld bij onze leverancier.
Als ik de tape erin doe slikt hij hem gewoon in, maakt een aantal rare geluiden als hij het tapeje probeert te lezen en dan komt de tape er weer uit. tijdens dit proces gaat het clean lampje niet branden

Kan iemand mij vertellen of de tape mischien niet goed is of dat hij wel schoonmaakt?

alvast bedankt

Verwijderd

Helaas kan ik je niet verder helpen, maar ik moet toch even melden dat ik dat probleem ook heb bij een DAT DDS2 drive van HP. Oudje, en werkt op zich prima (al heb ik er nog niet veel mee gedaan), maar zodra ik er een DAT cleaning tape instop gaat ie vreemd d00n. Aangezien een rewind relatief gezien veel langer duurt dan die cleantape erin zit, vermoed ik dat ie m gewoon niet slikt...

De drive heeft typenummer C1554A, revisie 3742.

De cleaning tape is er eentje van IBM, staat niet echt een typenummer op, maar gewoon ``4mm Cleaning Cartdrige, 50 Cleanings'' en het DDS logo in de rechteronderhoek. Er staat ook een ``Reorder No.'' op: 21F8763

Eerlijk gezegd zet dit mij ook weer een beetje aan het eens uit te gaan zoeken :)

• DarkFire
Ik heb het gevoel dat hij bij ons de tape 3x langs kijkt en hem er dan weer uit doet. ik gebruik ook geen hp tape maar een imation ook met het dds logo erop

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
een cleaning steek je erin en komt er na ongeveer 30 seconden automatisch terug uit, is compleet
normaal, maar zou wel geen "speciale" geluiden mogen maken, een cleaning tape zal ook NIET rewinden, na x aantal keer gebruik is hij dus "op"
en als je dagelijks een backup neemt met een dds, gebruik de cleaning om de 2 a 3 weken, wacht niet tot het lampje aan gaat,

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• DarkFire
okeej hartelijk bedankt, ik denk dat hij het dan wel normaal doet. Ik was even bang dat het lampje juist zou moeten branden als hij werd schoongemaakt. En jah ik zorg er voor dat het cleaning lampje niet gaat branden.

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03 08:55

alm

Op de HP site kun je nog een tool downloaden, "HP StorageWorks Library and Tape Tools" (gewoon zoeken naar je eigen drive en daar zal het dan bijstaan), waarmee je de drive kunt testen, uitlezen en firmware kunt updaten. Je kunt daar ook in vinden of de cleaningfrequentie hoog genoeg is.

Maar met een cleaningtape is het normaal dat deze na 20 seconden ofzo uitgeworpen wordt. Meestal knippert dan ook een ledje. Kijk ook eens in het logboek van je backupsoftware, daar kan dan ook staan dat de drive gecleaned is.

Als je veel backupped dan is het raadzaam ook regelmatig te cleanen. Ik heb meegemaakt dat ik 1 keer per maand cleande en dat er toen problemen waren met de drive en toen gaf HP aan dat ik beter wekelijks kon gaan cleanen omdat de duty-cycle te hoog was. Wacht in ieder geval bij een DAT drive niet totdat het cleaning lampje gaat branden!
Pagina: 1