[2000] Windows onderdelen starten niet

Pagina: 1
Acties:

• bas_emmen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-12-2025
ik heb een redelijk vaag probleem bij een kennis van me waar ik binnenkort naar toe ga om hopelijk oplossing te bieden.

- Windows onderdelen starten niet:

eigenlijk alles wat geselecteerd was bij windows onderdelen toevoegen/verwijderen
dus geen kladblok / notepad / rekenmachine / ontspanning games / enz enz

note: Als je ze dubbelklikt lijkt het of ze gaan starten ( heel even het zandlopertje ) en daarna gebeurt er niets. Het gestarte programma staat op dat moment ook niet in de lijst van actieve programma's of processen

-Sommige windows control panels starten niet op:

Zoals netwerkomgeving / systeembeheer / Heel vreemd - Wel SOFTWARE maar NIET het subonderdeel windows onderdelen toevoegen & verwijderen

Alle "externe" software werkt prima

Er komt rook uit mijn computer

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zie in je topicstart niet wat je allemaal al hebt geprobeerd om dit op te lossen. Hier op GoT is eigen onderzoek erg belangrijk.
Welke virusscanner gebruik je, en is die up to date? Welke antispyware? Vonden die beiden wat?
Is Windows geheel up-to-date inclusief SP4 en alle navolgende updates?
En start bijvoorbeeld Internet Explorer nog wel?
Heb je hier met de GoT search, de diverse faq's en stickytopics bovenaan de fora al wat over kunnen vinden? En met een zoekmachine als bijvoorbeeld Google?
Wat lukte er allemaal niet aan?
Die eigen inzet is heel belangrijk hier op GoT. Meer hierover kan je vinden in de Algemene gedragsregels (Netiquette).

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• bas_emmen
Ik heb alles nagelopen en gescand met trojan remover en spysweeper/ mcafee virusscan laatste update in safe mode en normaal. Geen enkele `de enkele gevonden tracking cookies verwijderd, verder niets gevonden
Verder heb ik bestandscontrole uitgevoerd, dit gaf geen melding oid als zijnde een gevonden probleem

Op in ternet vond ik wel enkele topics over het niet meer starten van enkele control panels, maar niet in het patroon van mijn probleem, waar dus alle windows onderdelen niet meer opstarten.

Ik heb ook geprobeerd om via de W2000 cd alle windows onderdelen te verwijderen, maar ook hier werd de optie voor installatie en verwijderen niet gestart.

Ik weet dus echt niet wat ik nog kan doen

Verwijderd

Volgens mij moet je kunnen booten vanaf de W2000 cd, en dan een 'repair' uitvoeren.

• bas_emmen
Ik ben er uit.

Heeeel vreemd, maar @home anti virus software was de boosdoener. Ik heb 'm verwijderd en nu is alles ok.