[BF2] Geen anti-alias mogelijkheden met Ati Radeon 9800

Pagina: 1
Acties:

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03 09:19
Beste mensen,
In de graphics menu van battlefield 2 lukt het me niet om anti-alias in te schakelen. onder alle presets (low, medium, high) blijft deze uit. Ook als ik met custom zelf de boel in stel krijg ik geen optie anti alias in te schakelen.
In de 3d settings van mijn kaart (Ait Radeon 9800 PRO 128MB) heb ik deze maximaal staan. ook geprobeerd deze toepassingsgebonden te zetten. ik gebruik de nieuwste driver (catalyst 5.8). zonder anti-alias loopt het spel (natuurlijk) heel vloeiend, zelfs in de maximale settings.

Ik heb gezocht in de threads over battlefield maar kon het niet vinden. kent iemand dit probleem? ligt het aan de 128mb geheugen? zelfs als ik alles op laag zet heb ik geen anti-alias.

alvast bedankt voor de moeite.

(sys specs zie signature)

• ventusGallus
Raar dat deze post niet in het forum Spielerij - Problemen & Vragen te zien is. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik door middel van deze reply dit alsnog probeer.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Welke videokaart heb je? Hmmz, staat idd niet in de tekst maar wel in de titel :P.

Heb je al geprobeerd anti-alias te forceren met de catalyst drivers? Het zou zo maar kunnen dat je het ooit eens hebt uitgezet in de drivers, waardoor spellen dit niet meer kunnen veranderen. Met de zelfde optie kan je dus ook AA aanzetten.

[ Voor 11% gewijzigd door dr snuggles op 01-09-2005 16:53 ]

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:04

aapelite

Do the kirby!

Ik heb met mijn x800pro al sinds de demo hier last van. Steeds de nieuwste drivers geprobeerd en ingame verschillende dingen aangepast. Ook force AA inde drivers hadden allemaal geen nut. Ik heb me er voorlopig maar bij neergelegd :)

Hij heeft btw een radeon 9800 staat vrij groot in de titel :p

[ Voor 13% gewijzigd door aapelite op 01-09-2005 16:06 ]

• ventusGallus
catalyst settings heb ik inderdaad geprobeerd.ik vind het erg jammer want het spel moet het toch wel ondersteunen!?

Zonder die anti-alias zien sommige objecten (hijskraan ofzo) er in de verte erg korrelig uit... als de anti-alias aan zou staan zou het spel tot 90% de werkelijkheid benaderen!

zo jammer. maar ondersteunt het spel het uberhaupt wel!?

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:04

aapelite

Do the kirby!

Jup, nvidia kaarten doen het sowieso probleemloos. Ik dacht in het begin een aansturingsprobleem voor ati, maar helaas is na een paar updates nog niets veranderd. Daarna dacht ik dat het iets was van de demo, maar bij de complete versie nogsteeds hetzelfde. Ik heb ook geen oplossing kunnen vinden op inet verder.

• ventusGallus
dus nvidia kaarten heben wel AA maar Ati's niet!?

dat klinkt echt bizar.. tuurlijk is het begrijpelijk dat EAgames voor een van de twee kiest en daar voor optimaliseerd... maar dat de Ati kaarten helemaal geen AA hebben is echt bizar.. je mist zoveel kwaliteit....

ik weet niet of ik veel AA zou kunnen draaien met een 9800PRO 128mb maar zelfs 2x zou de kwaliteit enorm verbeteren.

Wat ook raar is, is dat ik dit probleem nergens op internet tegenkom... het lijkt wel of mensen het niets kunnen schelen. daarom even een korte vraag aan andere Ati kaart gebruikers:

Wie heeft er wel Anti Alias met Battlefield 2???

Thanks!

Verwijderd

ik heb bij battlefield 2 de anti-aliasing wel opstaan.

Wat heb ik voor pc:
Intel pentium 4 , 3.0Ghz
1,5 Gb RAM
Radeon 9800XL/XXL 128mb (die van den aldi)
ATI Catalyst 3.7 driver (idd terug die oude, een tijdje geleden probleempje gehad en de drivers op de recoverycd terug gebruikt)

Instellingen in het spel:
1024x768@60Hz
terrein : hoog
effecten : gemiddeld
geometrische details : hoog
textures: hoog
licht : gemiddeld
dynamische schaduwen : gemiddeld
dynamische licht : gemiddeld
Anti-Aliasing : 4x
Texture-filtering : Hoog

Na enkele uurtjes spelen nog steeds geen zwarte vakjes te zien.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb ook gewoon beschikking over Anti Aliasing met mijn BF2 en ATi X800 pro.

Specs:
Mobo: Asus P4C800-E Deluxe
Ram: (2048MB) 4x512MB Kingston HyperX (PC2700, 333mhz)
Videokaart: Asus AX800pro (OC @520/570 watergekoeld)

Drivers en software versies:
- ATi Catalyst 5.7 + Control Center
- DirectX 9.0d
- BF versie: 1.0.2442.0

Grafische instellingen in BF2:
- 1280x1024 @85Hz
- 6x AA
- Alles op Hoog
- Zicht op 100%

Draait prima. :)

Goud is geen geld

• ventusGallus
Ben blij om te horen dat de Ati kaarten dus wel AA ondersteunen met Battlefield 2...

maar nu dus de echte vraag. hoe los ik dit op. In de Catalyst instellingen staat AA aan. Maar de optie is niet geactiveerd in het spel..

wel zonde.. heb net 45 euro voor het spel betaald en kan ik het niet optimaal beleven....

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Ik heb het ook gewoon met mijn 9800Pro.

In windows heb ik AA uitgezet ( application preference ) En dan werkt het gewoon in BF2. Vind het nog niet echt mega top eruit zien, maar dat komt vooral doordat ik het gewoon niet zo hoog heb staan allemaal. Maar ziet er stukken beter uit dan dat ik in windows AA aanzet, en in het spel niet.

Al geprobeerd ? Ik draai trouwens de catalyst 5.7
Pagina: 1