Hoi!
ik heb hier een smartups 700 staan met 2 "slechte" accu's
het zijn gewoon 7,2A bij 12volt ( en dat 2 maal )
echter als ze door de UPS geladen zijn en vol zijn.. koppel ze af van de ups
verbreek de verbinding tussen bijde accus.. dan meet op accu "A" onbelast een voltje of 18
en op accu "B" slechts 14.
ga ik accu "A" belasten dan kan ik er ongeveer een minuut of 20 mn Laptop ( dmv autolaaier ) met koetje aan voorzien van stroom.
doe ik dat zelfde op accu "B" dan begint mn autolader meteen raar te piepen.
op Accu "A" meet ik met laptop dr aan zo`n 16 volt en dat zakt terug naar een 12,8 voor mn lader begint te klagen
op accu "B" klaagt die meteen al en meet 12.4 volt
is mn Accu "B" gewoon brak? en accu "A" niet?
en ik ga toch een nieuw setje accus voor mn ups halen omdat ik dr al achter was dat 2 verschillende merken oid wel eens een verschillende interne weerstand kunnen hebben waardoor ze elkaar oid ontladen
suggesties voor goedkope zaakjes?
ik heb hier een smartups 700 staan met 2 "slechte" accu's
het zijn gewoon 7,2A bij 12volt ( en dat 2 maal )
echter als ze door de UPS geladen zijn en vol zijn.. koppel ze af van de ups
verbreek de verbinding tussen bijde accus.. dan meet op accu "A" onbelast een voltje of 18
en op accu "B" slechts 14.
ga ik accu "A" belasten dan kan ik er ongeveer een minuut of 20 mn Laptop ( dmv autolaaier ) met koetje aan voorzien van stroom.
doe ik dat zelfde op accu "B" dan begint mn autolader meteen raar te piepen.
op Accu "A" meet ik met laptop dr aan zo`n 16 volt en dat zakt terug naar een 12,8 voor mn lader begint te klagen
op accu "B" klaagt die meteen al en meet 12.4 volt
is mn Accu "B" gewoon brak? en accu "A" niet?
en ik ga toch een nieuw setje accus voor mn ups halen omdat ik dr al achter was dat 2 verschillende merken oid wel eens een verschillende interne weerstand kunnen hebben waardoor ze elkaar oid ontladen
suggesties voor goedkope zaakjes?
[ Voor 10% gewijzigd door SMSfreakie op 27-08-2005 05:56 ]
404 Signature not found