Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

"programma beeïndigen ccAp" na afsluiten windowsXP

Pagina: 1
Acties:
  • 1.379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 20:55
Heb zojuist een kennis zijn PC geformat en windowsXP pro geïnstalleerd, service pack2, alle hardware drivers, office 2003, Nero, PowerDVD 5 en als laatste Norton antivirus. Nadat ik de antivirus heb geïnstal en ik sluit de PC af, krijg eerst nog heel snel venster met de vermelding
"Programma beeïndigen ccAp". Ik heb al reeds de antivirus eraf gegooid en als ik dan de PC afsluit komt er geen venster. Na opnieuw de antivirus installen kwam weer dat venster.
Dus het ligt zeker aan dat programma.
Kan ik dat venster ergens uitschakelen of moet ik gewoon de Norton AV eraf gooien.
Of misschien een ander idee?

• Jman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-10 18:44

Jman

jfphoto.nl

Probeer eerst eens je NAV volledig up te daten, dat doe je door meestal minstens 2 of 3 keer liveupdate uit te voeren, ccap is een essentieel proces van NAV dus dat kan je niet uitschakelen voor zover ik weet.

• papichulo
Jman schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 01:02:
Probeer eerst eens je NAV volledig up te daten, dat doe je door meestal minstens 2 of 3 keer liveupdate uit te voeren, ccap is een essentieel proces van NAV dus dat kan je niet uitschakelen voor zover ik weet.
Heb al reeds 3 maal LiveUpdate gedaan en de laatste keer werdt er vermeld dat alle updates voltooid waren. Dus ik denk dat het daaraan niet ligt.

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:12

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Die melding krijg je wanneer een programma er volgens windowsXP te lang over doet om af te sluiten, normaal gesproken krijg je dan een venster waarin wordt vermeld dat binnen 10 seconden een "hangend" programma automatisch wordt afgesloten.

ccAp is inderdaad typisch zo`n programma wat er lang over doet om af te sluiten. Het sluitscherm verschijnt maar heel even in beeld omdat vlak nadat WindowsXP het te lang vindt duren, het programma alsnog netjes afgesloten wordt...

Dat je dat scherm bij het afsluiten ziet maakt dus niets uit want er gebeurt verder niks naars, gewoon negeren dus!

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• papichulo
Met het uitschakelen bedoelde ik niet de ccAp zelf maar wel dat het venster niet meer tevoorschijn komt bij het afsluiten van windows.

• papichulo
Dus eigenlijk mag ik het best negeren. Oke maar ik vrees een beetje dat na een tijdje de PC te gebruiken (internetten, andere software installen, enz,enz) deze helemaal niet of zeer traag uitschakelt.
Kan dat?

Verwijderd

Je kunt programma's en services bij het afsluiten van Windows XP een stuk sneller laten afsluiten als je een aantal waardes in het register verandert.

Zoek hiervoor in het register met ctrl-f op "autoendtask" (zonder quotes) en wijzig alle gevonden waardes van 20000 naar 1000.
Doe datzelfde met zoeken op "waittokill".

Je zult merken, dat een hoop zaken een stuk sneller worden afgesloten :)

Al deze tweaks zijn ook te vinden in TweakTown XP Tweakguide II

Overigens heeft Koroush Ghazi zo'n beetje alle tweaks van Windows XP verzameld in een 170 pagina's tellend pdf-bestand en die is hier te downloaden.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 12:50 ]

• papichulo
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:44:
Je kunt programma's en services bij het afsluiten van Windows XP een stuk sneller laten afsluiten als je een aantal waardes in het register verandert.

Zoek hiervoor in het register met ctrl-f op "autoendtask" (zonder quotes) en wijzig alle gevonden waardes van 20000 naar 1000.
Doe datzelfde met zoeken op "waittokill".

Je zult merken, dat een hoop zaken een stuk sneller worden afgesloten :)

Al deze tweaks zijn ook te vinden in TweakTown XP Tweakguide II

Overigens heeft Koroush Ghazi zo'n beetje alle tweaks van Windows XP verzameld in een 170 pagina's tellend pdf-bestand en die is hier te downloaden.
Compeutje bedankt voor de goede info. Heb niet onmiddelijk de kans om dat probleem op de PC van m'n kennis op te lossen, omdat ik die reeds deze voormiddag heb teruggebracht.
Ik zal zeker met mijne PC eens proberen, ook al heb ik dat afsluitprobleem niet
Alvast bedankt voor de reacties. ;)

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

ccAP is van Norton, en zeer waarschijnlijk krijg jij die melding omdat je in het register de tijd hebt veranderd voordat Windows apps afsluit, normaal is dit 30 hele seconden, terwijl het prima op 5 werkt, misschien dat jij maar 1 hebt genomen, en ja, dan crashed Norton, want zo snel wil die niet uitschakelen :) 30000 en 5000 dus, dus neem niet 1, want dan heb je 1 miliseconde, oke, je PC sluit enorm snel af, maar je kan wel eens wat errors krijgen in flitsen.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

FnF schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:26:
ccAP is van Norton, en zeer waarschijnlijk krijg jij die melding omdat je in het register de tijd hebt veranderd voordat Windows apps afsluit, normaal is dit 30 hele seconden, terwijl het prima op 5 werkt, misschien dat jij maar 1 hebt genomen, en ja, dan crashed Norton, want zo snel wil die niet uitschakelen :) 30000 en 5000 dus, dus neem niet 1, want dan heb je 1 miliseconde, oke, je PC sluit enorm snel af, maar je kan wel eens wat errors krijgen in flitsen.
TS heeft de waardes nog niet veranderd, dus staan ze nog op 20000.
Dit kan dus niet de reden zijn van de foutmeldingen.

Norton staat er om bekend, dat services en onderdelen (o.a. ccAP) veel resources vreten.
Ik heb al vaak gezien met NAV en NIS, dat ccAP een hoop problemen veroorzaakt als het niet kan worden afgesloten. Handmatig killen duurt ook altijd lang.

Op de pc van een vriend van me was het afsluiten van Windows met bovengenoemde tweak ineens geen probleem meer.

edit:
De waarde kan trouwens best wat hoger zijn, 4000 ofzo, zoals ook in de guide wordt gesuggereerd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 15:37 ]

Pagina: 1