Maxtor Onetouch II 300GB Problemen

Pagina: 1
Acties:

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-02 09:28
Na het voor het eerst aansluiten van mijn Maxtor Onetouch II 300GB deed het apparaat het prima in bij mij in Windows XP SP2. De drive werd opvolgend herkent als i: na partitioneren en formatteren naast mijn 3 120GB interne Maxtor hdd's (1x IDE, 2x SATA).

Na het kopieren van wat data en een paar uur verder kreeg ik zonder reden (was niet meer aan het kopieren) een spontane reboot. Na deze reboot was de externe hdd niet meer zichtbaar in My Computer (i:\). Uit en aanzetten van de disk veranderde hier niets aan hoewel windows wel liet horen dat er usb apparaten werden af- en aangesloten.

Device Manager gaf geen problemen. De disk stond hier gewoon en zonder problemen in de lijst.

Disk Management gaf echter aan dat er geen partitie op de schijf stond... terwijl ik de schijf na installeren gepartitoneerd, geformatteerd en gevuld had. Bummer, in disk management maakte ik weer een partitie op de schijf aan (primairy) en formatteerde deze (NTFS).

Vandaag echter was ik afk data naar de schijf aan het schijven en bij thuiskomst bleek er weer een reboot te zijn geweest. En ja hoor.. disk weer niet accessible.

Na het browsen van dit forum heb ik wat programma's gedownload maar niet echt gevonden wat ik dacht dat mij kon helpen. Booten met de XP cd liet me ook zien hoeveel data er op de schijf stond, met File Scavenger 3.0 kon ik de data op de schijf wel zien (heb verder niet voor recovery gekozen) en met Testdisk heb ik na wat pielen voor 'write' gekozen waar ik dat tegenkwam. Geen direct resultaat echter.

Na een reboot (was niet de eerste reboot na de problemen!) kwam na een aantal minuten ineens de schijf i: weer in My Computer tevoorschijn. Probleem over, maar mijn twijfels over de zekerheid met zo'n backup medium niet.

Weet iemand waar dit probleem door ontstaat? Wellicht na een bepaalde tijd dat het apparaat aanstaat en de drive automatisch iets doet dat een probleem met spontane reboot veroorzaakt?

(In My Computer staat ook een icon: 'Maxtor Locked Drives'. Waar is dit voor?)

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om hem in een andere USB poort te steken?
Je kan waarschijnlijk ook even een Maxtor tooltje gebruiken om te kijken of de schijf wel 100% is.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Is je schijf dynamisch gemaakt?
Deze schijf moet je als standaardschijf laten, hier voorkom je veel problemen mee ;)

Als dat het niet is dan moet je idd je schijf eens nalopen.