6600GT power warning

Pagina: 1
Acties:

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik liep zojuist naar boven om te kijken of mn pc klaar was met downloaden en toen zag ik het volgende:

"The NVIDIA System Sentinel has detemined that your NVIDIA based graphics adapter is operating on a serveley limited power source.

To protect your hardware from being damaged or causing a potential lockup, the GPU has lowered it's operating frequency to a level which will cause it to operate safely. You may notice decreased performance in some applications."

Ik heb in het bios de voltages van de voeding (Zalman 400B) gecheckt en alles lijkt ok. De uGuru clock die ik heb geeft aan dat mijn AGP voltage 1.57 volt is en dat mijn AGP op 68 mHz loopt. De extra Molex stekker op de kaart is ook aangesloten.

Ik heb deze melding nog nooit eerder gekregen. Waardoor wordt dit veroorzaakt, voeding brak, grafische kaart brak? Heeft iemand dit al eerder meegemaakt? Hoe kan ik erachter komen waar de fout zit?

[ Voor 33% gewijzigd door Janssen op 26-08-2005 23:07 ]

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Zolang het plaatje dood is kunnen we je denk ik niet verder helpen :)

Edit:
Het betreft dus dit venster:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/r.vannoort/GoT/power-warning.JPG

Dit ligt inderdaad aan het feit dat je de extra voedingskabel niet op de kaart zelf hebt aangesloten.

[ Voor 62% gewijzigd door Rone op 26-08-2005 23:11 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:05

Sick Nick

Drop the top!

Heb je de losse stroom stekker wel in je kaart geprikt? Zonder die extra molex zal ie niet genoeg stroom krijgen ja.

En je plaatje moet je ff een jpg/gif van maken, anders kan ie m hier niet laten zien.

• Janssen
  • Laatst online: 09-08-2024
r00n schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:04:
Zolang het plaatje dood is kunnen we je denk ik niet verder helpen :)

Edit:
Het betreft dus dit venster:
[afbeelding]

Dit ligt inderdaad aan het feit dat je de extra voedingskabel niet op de kaart zelf hebt aangesloten.
De stekker zit er wel op. Het systeem draait al zeker 3 maanden zonder ooit deze melding te hebben gegeven?

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Janssen schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:15:
[...]
De stekker zit er wel op. Het systeem draait al zeker 3 maanden zonder ooit deze melding te hebben gegeven?
Via Google is dat toch wat ik het meest tegenkom. Deze site is wat uitgebreider:
Solution

[list=1]• Check power supply cabling to the video card. Some video cards require additional power to be supplied to them from a separate Molex power supply connector, (the same type used by hard drives to receive power). The PCI or AGP bus alone do not supply sufficient power to these cards. Connect a power supply lead to the video card. If your power supply has leads specifically designed for case fans, be sure you haven't inadvertently connected one of these leads to your video card, instead of a normal power connector lead. Don't share the power supply connector lead with a hard drive or anything else via a Y cable. Plug the video card on a connector lead that has nothing else (e.g. hard drive) attached to it.

• Check the wattage requirements of your system. Your power supply may not be providing sufficient wattage to meet the demands of all the devices installed in your system. You may need to upgrade your power supply, or disconnect unnecessary devices.

• Update your video device driver and video card firmware to the latest levels. You may need to contact NVidia or your video card vendor to download the latest support files for their video card.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Haal alle andere apparaten eens los en kijk of je het probleem dan nog steeds hebt. Met andere apparaten bedoel ik dingen als de geluidskaart, netwerkkaart, cdrom, floppy, tweede hard disk etc.

Gaat het dan wel goed dan wordt het tijd om te shoppen voor een nieuwe voeding.

MechWarrior || Monsters Game

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-07 18:01
Ik krijg die melding ook 1x in de zoveel tijd maar mijn voeding is zeker perfect (kreeg het ook met een 535watt Sharkoon).
Hoorde ook het broertje van mijn vriendin die precies dezelfde PC heeft dat hij deze melding wel eens voorbij heeft zien komen.
Ofwel; misschien gewoon een bug in de kaart zelf? Want als ik bijvoorbeeld HL2 opstart doet ie gewoon netjes 550 / 1100 ...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1