Ide of Serial ata

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:01

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

Topicstarter
Ik heb een moederbord (msi 865PE neo2) met 2 connectors voor serial ata.
Nu zijn mijn harde schijven een beetje vol aan het raken en ik zit er aan te denken om dan ook maar direct over te stappen naar nieuwe schijven, (2x 300 gig), en wel naar het serial ata systeem..maar wat voor voordelen biedt dit systeem..en kan ik er zomaar 2 schijven aan koppelen??..heeft het systeem toekomst, of blijft ide er voorlopig nog in zitten?..

{edit}
ik doe niks schokkend met mijn systeem, vooral audio luisteren, dvdtje kijken..af en toe online gamen..maar geen heftige toepassingen

[ Voor 15% gewijzigd door imthecool1 op 26-08-2005 22:42 ]

De oplossing is niet altijd de oplossing

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Aangezien je al een tijdje op GoT zit, neem ik aan dat je ook de policy min of meer kent... Dat houdt dus in dat je ook wat moeite mag doen zelf...

Omdat we niet volledig harteloos zijn: op een S-ATA connector kan je maar één schijf aansluiten. Het is een nieuwe standaard, wat wil zeggen dat het nog een grote toekomst voor zich heeft, en heeft een hogere theoretische doorvoersnelheid dan P-ATA. Voor jouw S-ATA controller is dat 150 MB/s, voor de nieuwe generatie het dubbele.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:01

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

Topicstarter
dank je wel voor je hulp...ik heb er al diverse topics over gelezen...maar al die termen die voorbij vliegen...ik hou het allemaal niet meer bij :P....

{edit}
maar als ik serial ata ga gebruiken, kan ik evengoed de ide ernaast houden, zo meende ik te hebben gelezen?

[ Voor 29% gewijzigd door imthecool1 op 26-08-2005 22:52 ]

De oplossing is niet altijd de oplossing

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ze zijn niet compatibel of uitwisselbaar, maar je kan die standaarden gewoon naast mekaar gebruiken. Daarvoor zitten ze ook samen op een bord... :+
Een goeie raad: ga je geen S-ATA cd/dvd-drives/burners aanschaffen. De doorvoersnelheid van P-ATA is meer dan voldoende voor de zwaarste modellen die er bestaan (het max van P-ATA is 133 MB/s, een optisch station komt nauwelijks in de buurt van 33 MB/s.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid » check de inhoudsopgave onder I/O Controllers, daat staat een linkje naar een Serial ATA FAQ. Doe er je voordeel mee :)

FAQ-gevalletje, dicht dus.

Dit topic is gesloten.