[98] Opstart menu aanpassen/explorer-shell vervangen?*

Pagina: 1
Acties:

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 16:12
vroeger(sentimenteel) gebruikte iedereen windows 95 en zelfs nog 3.1. Volgens mij had je toen van die menu's met opstarten waaruit je moest kiezen wel programma je wilde opstarten en kwam je niet op het bureaublad. Nu heb ik een windows 98 pc waar ik dat ook graag bij wil doen.

Deze pc wordt namelijk gebruikt door verstandelijk gehandicapten en daar moet dus zo min mogelijk mee kunnen. Zijn hier programma's voor of hoe kan ik dit het beste aanpakken?

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

progman als shell gebruiken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Kevinp
euh zou je dat uit kunnen leggen. Ik ben niet zo heel erg thuis in windows 98 en dit soort toeren.

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:30
Google is your friend

Stay safe

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

kevinp schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:11:
euh zou je dat uit kunnen leggen. Ik ben niet zo heel erg thuis in windows 98 en dit soort toeren.
MS Knowledge Base zegt:
http://support.microsoft.com/?kbid=142255

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik pas nog even de topictitel aan zodat he probleem er wat duidelijker in staat :)

[win98] opstart menu > [98] Opstart menu aanpassen/ explorer-shell vervangen?*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Kevinp
dank je. Ik wist namelijk niet precies hoe ik het moest omschrijven. Ik heb nu de standaard powerman.exe draaien. Maar daar kan je met voldoende kennis nog steeds alles doen wat je wil. Maar is iig een begin.

Eigenlijk moet je dus iets hebben waarbij je alleen maar een menu krijgt. en dat je met wachtwoord iets kan toevoegen ofzo.

• Kevinp
kickje

nou zelfs progrman.exe is niet veilig genoeg. Ik moet er eigenlijk een hebben waar je vooraf wat aan toe kan voegen, en later eventueel met wachtwoord. Ik weet niet of iemand me daar aan kan helpen. Want dit liep niet echt goed af.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Waar je naar op zoek bent heet kiosk software. Hier is nog al veel van te vinden. [google=kiosk software] Kijk daar eens wawt er zo al te krijgen is :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Toch zal je een Windows 9x machine nooit helemaal compleet dicht kunnen timmeren voor zover ik weet (let op, ik ben ook maar een 9x n00b :+ ). Maar waar wil je het nou precies voor gaan gebruiken dan? Wat gaat er nu precies nog fout? En kan je misschien de namen van die applicaties die je gebruikt met ons delen? Dan kunnen we met je meedenken :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Kevinp
het gaat fout doordat er een grote optie balk in zit bovenin waar ook gewoon verwijderen enzo staat. Het zijn verstandelijk gehandicapten dus dat maakt het zo moeilijk, als iets iets te lang duurt gaan ze klote. En tja het is een 233 dus dan duurt het allemaal wat langer :P

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-03 18:35

ReLight

echo("What Now ? !")

Als je echt crea bent kan je ook eea in Flash maken, en dat als shell gebruiken.
Het leuke daarvan is dat je dat geheel naar eigen opzet kan maken, kleuren, vorm, achtergrond ect.

een test shell waar je ook nog progs vanaf kan opstarten heb je in 5 minuten gemaakt. (als je flash MX/2004/5 ergens vandaan kan halen)

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• Kevinp
ReLight schreef op donderdag 01 september 2005 @ 07:53:
Als je echt crea bent kan je ook eea in Flash maken, en dat als shell gebruiken.
Het leuke daarvan is dat je dat geheel naar eigen opzet kan maken, kleuren, vorm, achtergrond ect.

een test shell waar je ook nog progs vanaf kan opstarten heb je in 5 minuten gemaakt. (als je flash MX/2004/5 ergens vandaan kan halen)
nou ja euh da flash ergens vandaan halen is makkelijk. Maar ik ben echt een Noob in flash. Maar is dat ook te doen met java of delphi, daar heb ik meer verstand van

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:53
Natuurlijk, maak gewoon een exe file. Vervolgens pas je C:\windows\SYSTEM.INI aan: in de [boot] sectie pas je de regel shell=explorer.exe aan je eigen exe aan.

• Kevinp
djluc schreef op donderdag 01 september 2005 @ 15:52:
Natuurlijk, maak gewoon een exe file. Vervolgens pas je C:\windows\SYSTEM.INI aan: in de [boot] sectie pas je de regel shell=explorer.exe aan je eigen exe aan.
maar kan je dan gewoon die exe de programma's laten aanroepen. En dan eventueel toegang geven tot system.ini door wachtwoord(voor terugzeten ofzo).

Verwijderd

je zou eens met een scheef oog naar een Simpc kunnen kijken. Werkt op Linux met beperkte functionaliteiten. Zou je op die pc ook win 98 willen draaien maak je er toch een dual boot van met een wachtwoord op het win98 opstarten.

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-03 18:35

ReLight

echo("What Now ? !")

kevinp schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:18:
[...]

maar kan je dan gewoon die exe de programma's laten aanroepen. En dan eventueel toegang geven tot system.ini door wachtwoord(voor terugzeten ofzo).
Een redelijk simpele manier is een bootflop maken met een menutje om de 'omschakeling' aan of af te zetten. Gewoon een Win98 bootflop met een autoexec.bat/config.sys menu erin welke dan de system.ini omwisseld dmv simpele copy/rename ect statement.

rebooten, en je hebt je systeem weer normaal.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• Kevinp
ReLight schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 00:03:
[...]

Een redelijk simpele manier is een bootflop maken met een menutje om de 'omschakeling' aan of af te zetten. Gewoon een Win98 bootflop met een autoexec.bat/config.sys menu erin welke dan de system.ini omwisseld dmv simpele copy/rename ect statement.

rebooten, en je hebt je systeem weer normaal.
dit vind ik wel een mooie idd. gewoon system.ini backupen waardoor je die makkelijk terug kan zetten dmv extra batch file. En aanpassen van de shell kan op dezelfde manier door de exe te overschrijven.

(ps weet iemand hoe ik snelkoppelingen in delphi/java krijg) of eventueel in c++, maar da ken ik (nog) niet. het zijn waarschijnlijk alleen snelkoppelingen naar word(dus winword.exe), en exel. Verder naar worms2. en lego builder ofzo.

Verwijderd

the_shadow schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:04:
Waar je naar op zoek bent heet kiosk software. Hier is nog al veel van te vinden. [google=kiosk software] Kijk daar eens wawt er zo al te krijgen is :)
inderdaad zoiets:

http://www.opera.com/support/mastering/kiosk/
Opera's Kiosk Mode
Registered versions of Opera can be run in kiosk mode, which is a mode mainly suited for information stands. Such stands are typically found in libraries, airports, bank offices or shopping malls. The information stand will run a browser that lets the user browse for the necessary information, but denies access to the computer and browser settings. After a period of inactivity, the browser should reset and return to a specified home page.
Dan kun je eenvoudig een webpagina als startmenu gebruiken.
Programma's opstarten met een weblink naar een batch bestand
start winword

• Kevinp
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 13:09:
[...]

inderdaad zoiets:

http://www.opera.com/support/mastering/kiosk/

[...]

Dan kun je eenvoudig een webpagina als startmenu gebruiken.
Programma's opstarten met een weblink naar een batch bestand
start winword
ja, da werkt bijna heel leuk, maar niet goed genoeg. Je kan nog op de schijf enzo. je moet echt niks meer kunnen(zelfs niet de shell aanpassen)

Verwijderd

koop een "just reboot" kaartje. wil je dat wijzigingen opgeslagen worden, dan moet je bij boot een bepaald admin pw ingeven. Als dat niet gedaan wordt is een reboot genoeg om terug te gaan naar de oorspronkelijke situatie.

• Kevinp
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 10:42:
koop een "just reboot" kaartje. wil je dat wijzigingen opgeslagen worden, dan moet je bij boot een bepaald admin pw ingeven. Als dat niet gedaan wordt is een reboot genoeg om terug te gaan naar de oorspronkelijke situatie.
tja ik moet het ook gratis doen dus da is geen optie

Verwijderd

kevinp schreef op zondag 04 september 2005 @ 22:49:
[...]ja, da werkt bijna heel leuk, maar niet goed genoeg. Je kan nog op de schijf enzo. je moet echt niks meer kunnen(zelfs niet de shell aanpassen)
geldt dat ook voor jouw doelgroep (met alle respect voor deze mensen)?

• Kevinp
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 18:23:
[...]
geldt dat ook voor jouw doelgroep (met alle respect voor deze mensen)?
haha tja ik heb d'r ook wel respect voor hoor, maar als ik die pc elke week terug krijg wordt ik harstikke gek

Verwijderd

ik had verwacht dat het met hun handicap niet zou lukken... of zijn het hun "normale" vriendjes...
Pagina: 1