Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vcore] Voltage daalt bij stesstesten

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Ik heb net een nieuwe voeding in m'n PC gehangen, een Tagen EasyCon 480Watt. Hiervoor had ik een Aopen die standaard bij m'n kast zat.

Ik ben aan het OC'en, en heb de Vcore ingesteld op 1.4375, maar als ik ga strestesten zakt hij naar ongeveer 1.35V (soms nog lager). Idle is de Vcoere ongeveer 1,41V.

Ik dacht dat het probleem wel opgelost was met een nieuwe voeding, niet dus.
Kan ik zeggen dat dit aan m'n mobo ligt?

Voltages stressed:
3V -> 3,6V
5V -> 5,0V
12V ->11,7V

Voltages idle:
3V -> 3,6V
5V -> 5,0V
12V ->11,9V

Kan iemand mij help?

[ Voor 14% gewijzigd door TheovdS op 26-08-2005 22:17 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
3.3 volt zit wat hoog, maar dat is opzich geen probleem.

Maar als die vcore inzakt en hij goed blijft werken is er toch niks ana de hand, en trouwens, die vcode spanning word gegenereerd door je moederbord zelf, dus als die naar beneden valt is dat meer een moederbordprobleem dan een voedingsprobleem.

Als je gaat stressen en je vcore zakt en hij blijft goed werken is dat zelfs een voordeel want omdat de spanning lager is verstookt ie minder.

Trouwens, het kan net zo hard komen door een afwijking in die meetdingen op je moederbord (staan ze ook bekend om)

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Als het inderdaad aan je mobo zou liggen, zou dit topic in PMG horen, en niet in CM&E. Verder is je topicstart belabberd: we weten alleen wat voor voeding je hebt, voor de rest van de info (mobo, geheugen, proc) zouden we een kristallen bol moeten hebben, en in ieder geval die van mij is nog steeds stuk. Probeer eerst eens een uitgebreidere topicstart te maken (volg vooral ook de policy van het forum waarin je post) en zet die dan in het relevante forum neer.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Dit topic is gesloten.