Na ongeveer anderhalf jaar fotograferen en een evenlange tijd hier op FG op GoT heb ik besloten mijn eerste showcase samen te stellen. Omdat ik mij vaak richt op het maken van 1 foto en niet van series heb ik nu eindelijk een stel foto's die bij elkaar horen, hoe kan het ook anders, van de zomervakantie.
Ik heb twee weken in Zwitserland gezeten en 1 dag in italie. Omdat ik heb getracht foto's te selecteren die interessant zijn voor iedereen en niet alleen voor mij, zijn er veel foto's van die ene dag italie omdat het weer toen prachtig was.
Ik heb de foto's gemaakt met een Canon Powershot a75 en stuk voor stuk (flink) nabewerkt in Photoshop. Ik houd van felle kleurtjes en veel contrast.
Italie:
1: Uitzicht op het eilandje vanaf het haventje in Orta.

2: Een huur-roeiboot aldaar.

3: Een jongentje staat bij een boot, zijn ouders blijken later geen zin te hebben in een tochtje.

4: Even buiten het toerische dorp liggen her en der kapotte boten.

5: Maar ook hele mooie.

6: We pakten de auto naar stresa, hier stond een prachige kerk met bijgebouwen

7: Een gallerij naast de kerk.

8: Op de terugweg naar Zwitserland ga je langs de simplonpas. Het beeld van de adelaar in de verte, die boos naar Italie kijkt, is gebouwd door Zwitserse militairen in WOII.

9: Hotel Simplon ligt er verlaten, vaak in de mist.

10: De wandeling naar de Britannia Hutte was kort maar wel gaaf.

11: Met dit geweldige uitzicht. Dertig jaar terug zag je hier geen rotsen, maar enkel sneeuw en ijs.

12: Een andere dag hebben we een wandeling gemaakt van bijna tien uur. Deze begon in Belalp.

13: Het uitzicht op de gletser was spectaculair. Je ziet hier trouwens mijn broertje.

14: Tijdens de terugweg keken we op het stuwmeer.

Kritiek is welkom!
Ik heb twee weken in Zwitserland gezeten en 1 dag in italie. Omdat ik heb getracht foto's te selecteren die interessant zijn voor iedereen en niet alleen voor mij, zijn er veel foto's van die ene dag italie omdat het weer toen prachtig was.
Ik heb de foto's gemaakt met een Canon Powershot a75 en stuk voor stuk (flink) nabewerkt in Photoshop. Ik houd van felle kleurtjes en veel contrast.
Italie:
1: Uitzicht op het eilandje vanaf het haventje in Orta.

2: Een huur-roeiboot aldaar.

3: Een jongentje staat bij een boot, zijn ouders blijken later geen zin te hebben in een tochtje.

4: Even buiten het toerische dorp liggen her en der kapotte boten.

5: Maar ook hele mooie.

6: We pakten de auto naar stresa, hier stond een prachige kerk met bijgebouwen

7: Een gallerij naast de kerk.

8: Op de terugweg naar Zwitserland ga je langs de simplonpas. Het beeld van de adelaar in de verte, die boos naar Italie kijkt, is gebouwd door Zwitserse militairen in WOII.

9: Hotel Simplon ligt er verlaten, vaak in de mist.

10: De wandeling naar de Britannia Hutte was kort maar wel gaaf.

11: Met dit geweldige uitzicht. Dertig jaar terug zag je hier geen rotsen, maar enkel sneeuw en ijs.

12: Een andere dag hebben we een wandeling gemaakt van bijna tien uur. Deze begon in Belalp.

13: Het uitzicht op de gletser was spectaculair. Je ziet hier trouwens mijn broertje.

14: Tijdens de terugweg keken we op het stuwmeer.

Kritiek is welkom!
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl