[Showcase] Zwitserland en Italie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23
Na ongeveer anderhalf jaar fotograferen en een evenlange tijd hier op FG op GoT heb ik besloten mijn eerste showcase samen te stellen. Omdat ik mij vaak richt op het maken van 1 foto en niet van series heb ik nu eindelijk een stel foto's die bij elkaar horen, hoe kan het ook anders, van de zomervakantie.

Ik heb twee weken in Zwitserland gezeten en 1 dag in italie. Omdat ik heb getracht foto's te selecteren die interessant zijn voor iedereen en niet alleen voor mij, zijn er veel foto's van die ene dag italie omdat het weer toen prachtig was.

Ik heb de foto's gemaakt met een Canon Powershot a75 en stuk voor stuk (flink) nabewerkt in Photoshop. Ik houd van felle kleurtjes en veel contrast.

Italie:

1: Uitzicht op het eilandje vanaf het haventje in Orta.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/showcase/1.jpg

2: Een huur-roeiboot aldaar.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/showcase/6.jpg

3: Een jongentje staat bij een boot, zijn ouders blijken later geen zin te hebben in een tochtje.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/showcase/14.jpg

4: Even buiten het toerische dorp liggen her en der kapotte boten.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/showcase/4.jpg

5: Maar ook hele mooie.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/showcase/2.jpg

6: We pakten de auto naar stresa, hier stond een prachige kerk met bijgebouwen
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/showcase/7.jpg

7: Een gallerij naast de kerk.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/showcase/8.jpg

8: Op de terugweg naar Zwitserland ga je langs de simplonpas. Het beeld van de adelaar in de verte, die boos naar Italie kijkt, is gebouwd door Zwitserse militairen in WOII.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/showcase/16.jpg

9: Hotel Simplon ligt er verlaten, vaak in de mist.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/showcase/9.jpg

10: De wandeling naar de Britannia Hutte was kort maar wel gaaf.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/showcase/11.jpg

11: Met dit geweldige uitzicht. Dertig jaar terug zag je hier geen rotsen, maar enkel sneeuw en ijs.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/showcase/12.jpg

12: Een andere dag hebben we een wandeling gemaakt van bijna tien uur. Deze begon in Belalp.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/showcase/13.jpg

13: Het uitzicht op de gletser was spectaculair. Je ziet hier trouwens mijn broertje.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/showcase/10.jpg

14: Tijdens de terugweg keken we op het stuwmeer.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/showcase/15.jpg

Kritiek is welkom!

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:30

steveman

Comfortabel ten onder

Wauw, mooie platen man!

Ik wil met mijn A75 ook een keer naar zo'n mooie omgeving!! :(

[ Voor 60% gewijzigd door steveman op 26-08-2005 22:48 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Leuke foto's, ben toevallig dit jaar ook in stresa geweest. Kan je de grote foto's ook ergens neerzetten en de kleine klikbaar maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Fidai schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:53:
Leuke foto's, ben toevallig dit jaar ook in stresa geweest. Kan je de grote foto's ook ergens neerzetten en de kleine klikbaar maken?
Om eerlijk te zijn, ik ben wel in stresa geweest, maar die twee foto's komen uit het dorpje ernaast. Ben de naam even kwijt. Ik heb natuurlijk wel grotere exemplaren, maar heb de kleine echt netjes afgemaakt. Bovendien vind ik het zo jammer dat de grote foto's niet zo scherp zijn.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

compositie behalve #10 vind ik gewoon prefect. misschien meer USM erover gooien om aantrekkelijker te maken.

#6 vind ik jammer van die koepel bovenlinks. miss had je beter de foto wat lager of wat dichterbij maken.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wow, mooie foto's hoor. Een paar had je me al laten zien, maar de rest is ook erg mooi. Past ook mooi bij de stelling Je cam doet er niet toe :), mijn favorieten:

2: Zou een poster kunnen zijn.
6: Dit soort dingen moet je gewoon zien, lekkere plaat, mooi doorkijkje.
7: Zelfde commentaar als bij 6, bovnedien lijkt de belichting me hier tricky? (wel geslaagd dus!)
9: Prachtige dieptewerking. Misschien is de onderkant nog ietsjes te donker?
12: Op de een of andere manier zou dit een shot uit Top Gear kunnen zijn, gewoon het eerste wat in me op kwam. Kan zo op een ansichtkaartje :9

Overigens ook m'n complimenten aan je borders, lekker subtiel en niet door de foto heen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Laatst online: 30-09 21:18
Zo gezegd, zo gedaan zie ik :).

De twee die ik al gezien had waren erg strak en voor de rest geldt hetzelfde; niet te veel rotzooi, gewoon een strak onderwerp met de juiste omgeving. Daar houd ik erg van :). En het weer; strakblauwe luchten zijn vet, maar wat mooie witte wolkjes geven je foto vaak ook net die typische look. De grote donkere wolken zijn gewoon erg kenmerkend voor de streek, dus zijn wat dat betreft ideaal ;).

Mocht ik dingen zeggen die anderen in de tussen tijd al gezegd hebben: vette pech ;).

1: leuk 'doorkijkje', misschien jammer dat het eiland niet helemaal te zien is door de paaltjes (zoals bij 2) maar een hoger standpunt was weer niet ideaal voor de voorgrond geweest. Misschien de onderkant iets te kort geknipt, maar dat was vast een beperking van de cam qua groothoek? (ohja is die boom erg veel donkerder gemaakt, of was dat zo? ;) )

2: Erg gaaf qua compositie. Als promoplaatje voor het eilandje zou hij waarschijnlijk daar wat meer kleur moeten hebben, maar dat is het niet dus wel lekker rustig zo. Mijn oog wil alleen steeds de lijn waarmee de boot vast zit volgen, dus misschien dat iets meer ruimte rechts rustiger was geweest?

3: De lens blur komt wat kunstmatig op mij over (vooral omdat mijn A95 die blur daar volgens mij niet zou krijgen). Voor het effect is hij echter geweldig, de aandacht komt zo mooi bij de boten en dat ventje terecht. Misschien hadden die iets groter in beeld gemogen, want er is nu een vrij groot deel van de plaat onscherp.

4: Cool. Strak water, strakke boot, mooie spiegeling, leuk lijnenspel. De lucht lijkt alleen aardig bewerkt waardoor de ruis naar voren begint te komen.

5: Zelfde als net, strakke flonder, strak water, strakke boot, mooie achtergrond. Ook hier weer een beetje ruis/gebrek aan data in de lucht. Ook het bijsnijden van de rechterrand zou ik wel eens in een aantal varianten willen zien. Doordat de lijn van de boot de flonder nu precies op de rand van de foto raakt, komt dat op mij wat onrustig over. Misschien dat iets meer ruimte rechts dat oplost?

6: Duidelijk voorbeeld van hoe je met 'lagen' je foto erg interessant kan maken.

7: De gallerij is erg mooi qua kleur, alleen mis ik misschien iets aan het uiteinde ervan lege lucht/mooi gebouw, nu staat er half en half een niet zo bijzonder huisje (dit is natuurlijk lastig te verbeteren als er niks mooiers staat, maar misschien is dat een andere keer wel zo :) ).

8: Wolken zijn vooral rechts erg leuk, het lijkt wel of er een soort licht poort tussen die twee bergen is. De voorgrond is alleen net iets te donker en de arend een beetje klein en dat wordt niet veel beter door het gringe contrast met de berg erachter (lucht zou geholpen hebben, maar dat is vanaf dit punt erg lastig ;) ).

9: Erg scherp, de wolken lijken er zo uit te drijven :). Het hotel valt wat minder op en lijkt via het dak over te gaan in de bergen. In dit geval zorgt dat voor een rustig en natuurlijk plaatje.

10: Grauwe rotsen, grauw ijs, grauwe lucht: mooi plaatje (is dat daarachter trouwens de hut, die is wel vrij donker).

11: Strakke plaat, weet je zeker dat dit geen pano is (anders erg netjes)?

12: Mooi groen gras, blauwe lucht (wolken misschien iets te donker?) en wit kerkje. Alleen jammer dat de in-/uitgang aan de linkerkant zit.

13: Mooie plaat, weinig op aan te merken :).

14: Mooi licht voor en schaduwen achter. Alleen jammer van de enorm dikke nevel rond de achterste bergen. Stuwmeer steekt ook lekker af.

Je ziet maar wat je ermee doet en wat je ervan vindt en anders hebben we het er binnenkort nog wel een keer over :). En als die A75 zo onscherp is, moet je misschien toch maar eens wat beters hebben :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Dan zal ik maar eens hevig gaan quoten.
Kheldar schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 00:17:

1: Misschien de onderkant iets te kort geknipt, maar dat was vast een beperking van de cam qua groothoek? (ohja is die boom erg veel donkerder gemaakt, of was dat zo? ;) )
Eigenlijk is juist de stam lichter gemaakt. Bij bijna alle foto's uit de showcase heb ik dmv curves lichter gemaakt wat donker is, en donkerder wat licht was.
2: Erg gaaf qua compositie. Als promoplaatje voor het eilandje zou hij waarschijnlijk daar wat meer kleur moeten hebben, maar dat is het niet dus wel lekker rustig zo. Mijn oog wil alleen steeds de lijn waarmee de boot vast zit volgen, dus misschien dat iets meer ruimte rechts rustiger was geweest?
Ik heb ook nog een landscape versie van deze foto. Misschien dat ik die laat afdrukken samen met deze.
3: De lens blur komt wat kunstmatig op mij over (vooral omdat mijn A95 die blur daar volgens mij niet zou krijgen). Voor het effect is hij echter geweldig, de aandacht komt zo mooi bij de boten en dat ventje terecht. Misschien hadden die iets groter in beeld gemogen, want er is nu een vrij groot deel van de plaat onscherp.
Lensblur is inderdaad een beetje nep. Maar de hele foto was onscherp door de baggerzoom. Door USM na het verkleinen lijkt de voorgrond nog ergens op, maar door de onscherpte was de achtergrond wat ranzig. Een lensblur leek me wel een oplossing om zo de technische onvolkomenheden op te lossen.
4: Cool. Strak water, strakke boot, mooie spiegeling, leuk lijnenspel. De lucht lijkt alleen aardig bewerkt waardoor de ruis naar voren begint te komen.
Voor het afdrukken zal ik neatimage gebruiken op deze plaat.
5: Zelfde als net, strakke flonder, strak water, strakke boot, mooie achtergrond. Ook hier weer een beetje ruis/gebrek aan data in de lucht. Ook het bijsnijden van de rechterrand zou ik wel eens in een aantal varianten willen zien. Doordat de lijn van de boot de flonder nu precies op de rand van de foto raakt, komt dat op mij wat onrustig over. Misschien dat iets meer ruimte rechts dat oplost?
Ik had ook liever die steiger daar niet gehad. De diagonaal is op zich wel prettig, maar het komt net niet helemaal goed uit nee.
6: Duidelijk voorbeeld van hoe je met 'lagen' je foto erg interessant kan maken.
Dank.
7: De gallerij is erg mooi qua kleur, alleen mis ik misschien iets aan het uiteinde ervan lege lucht/mooi gebouw, nu staat er half en half een niet zo bijzonder huisje (dit is natuurlijk lastig te verbeteren als er niks mooiers staat, maar misschien is dat een andere keer wel zo :) ).
Er is niet echt iets aan 'het einde van de tunnel' nee. De gallerij zelf bevatte trouwens maar informatie van ongeveer (0-40) uit (0-255) als je begrijpt wat ik bedoel.
8: Wolken zijn vooral rechts erg leuk, het lijkt wel of er een soort licht poort tussen die twee bergen is. De voorgrond is alleen net iets te donker en de arend een beetje klein en dat wordt niet veel beter door het geringe contrast met de berg erachter (lucht zou geholpen hebben, maar dat is vanaf dit punt erg lastig ;) ).
Het standbeeld is al flink lichter gemaakt. Meer zou onnatuurlijk worden. Door het gebrek aan zoom kon ik er niet meer uithalen. Ook scheen helaas de zon niet meer.
9: Erg scherp, de wolken lijken er zo uit te drijven :). Het hotel valt wat minder op en lijkt via het dak over te gaan in de bergen. In dit geval zorgt dat voor een rustig en natuurlijk plaatje.
Ik heb deze plaat nogmaals bewerkt, deze versie staat nu hier, met meer contrast.
10: Grauwe rotsen, grauw ijs, grauwe lucht: mooi plaatje (is dat daarachter trouwens de hut, die is wel vrij donker).
Dat is de hut ja.
11: Strakke plaat, weet je zeker dat dit geen pano is (anders erg netjes)?
Het is een pano uit 6 foto's. Over drie jaar schiet ik een nog een keer op 15mm. :)
12: Mooi groen gras, blauwe lucht (wolken misschien iets te donker?) en wit kerkje. Alleen jammer dat de in-/uitgang aan de linkerkant zit.
Tja, daar is geen groen gras meer. ;)
13: Mooie plaat, weinig op aan te merken :).
Het is mijn favoriet.
14: Mooi licht voor en schaduwen achter. Alleen jammer van de enorm dikke nevel rond de achterste bergen. Stuwmeer steekt ook lekker af.
De foto was een grote blauwzweem, met curves kon ik er dit nog mee maken. Ik moet trouwens mijn familie tijdens de foto's vaak aanwijzingen geven als ze weten dat er een foto wordt genomen. Hierbij had ik gezegd dat hij naar links moest kijken, en niet in de lens ofzo. Dan wordt het zo'n 'kiekje'.
Je ziet maar wat je ermee doet en wat je ervan vindt en anders hebben we het er binnenkort nog wel een keer over :). En als die A75 zo onscherp is, moet je misschien toch maar eens wat beters hebben :P.
Nu zonder stufi en wellicht een dure kamer aan de borstelweg (serieus) gaat een dslr er niet meer van komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Misschien toch maar 's een bijbaantje zoeken? Maandje of 2-3 werken en je hebt een D30 met Tamron 28-75/2.8 en een 50/1.8 bij elkaar :Y)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 09:23
Netjes, ziet er echt super strak uit man! Vooral de foto's bij 't meer en die zuilen gallerij. Diepte, een goed onderwerp, mooie lijnen. Dit zijn het type vakantie foto's dat je wil laten zien aan je familie...

Pickle Rick!

Pagina: 1