[software]programma dat input-geluid realtime kan loopen

Pagina: 1
Acties:

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-02 08:27
Zojuist was op Nederland 2 een programma ter introductie van de Uitmarkt met hierin onder andere een optreden van Najib Amhali.

Hij zong een 'beat' in in zijn microfoon, drukte op een knop en de 'beat' werd direct herhaald. Dit bleef loopen, en na een tijdje zette hij er nog een geluidje onder, wat vervolgens ook weer terug kwam in de volgende loops.

Hij deed dit met een apparaatje wat hij met zijn voet bediende. Ik vroeg me af of er ook applicaties zijn die die kunnen? Weet niet zogoed waar ik op moet zoeken dus vandaar dat ik het hier mijn vraag.

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-02 08:27
Anyone?

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:35
djDecks kan dit indien je een geluidskaart met ASIO drivers hebt (zoals onder andere de SB Audigy's)
Je kan dan een ingangskanaal en een uitgangskanaal instellen, en de ingang dan door de effecten naar de uitgang routen.
Bij die effecten zit onder andere een loop. Indien de ingang een duidelijke beat bevat kan het tempo automatisch gedetecteerd worden, en begint het loopen door gewoon op de knop 4 te drukken om 4 beats te loopen bijvoorbeeld.
Indien de ingang geen duidelijk tempo heeft kan je dit zelf eerst tappen, en daarna loopen.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram