als je niet praat wordt er dan data verzonden?

Pagina: 1
Acties:

• juanita
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-02 01:13
vraagje over VOIP/Digitaal/Normaal bellen:
Als niet praat in je telefoontoetsel wordt er dan toch nog data verstuurt? Ik kan me voorstellen dat er, desnoods bij de schakel computer van je provider/KPN, een check zit die volume niveau meet en bij een min niveau geen data verzend.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
bij voip:
er wordt altijd call-control data verzonden, maar dat is niet veel meer dan dat je toestel ook doet als er geen call staat.
Of er data verzonden wordt als je niet praat, hangt er van af of je silence-detection aan hebt staan of niet.
bij isdn:
idem
bij analoog:
is geen sprake van data verzenden of niet

anyway, ieder telefoonsysteem genereerd daarnaast ruis op de lijn als je niks zegt, omdat 100% stilte door mensen als heel vreemd wordt ervaren. Er zit dus altijd een minimale hoeveel ruis op de lijn die je niet bewust opmerkt.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:42

Sabbi

je denkt aan mij.

Hetgeen onzin is, je kan bv bij gsm-gesprekken duidelijk horen wanneer er geen audio-data meer wordt gezonden, valt nl zelfs de ruis weg. Of dat komt door de vrij lompe compressie of doordat er een 'sensor' is die meet wanneer er geen geluid is, en worden dan gewoon 'nul-pakketjes' over gestuurd.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Sabbi schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:52:
Hetgeen onzin is, je kan bv bij gsm-gesprekken duidelijk horen wanneer er geen audio-data meer wordt gezonden, valt nl zelfs de ruis weg. Of dat komt door de vrij lompe compressie of doordat er een 'sensor' is die meet wanneer er geen geluid is, en worden dan gewoon 'nul-pakketjes' over gestuurd.
bij een mobiel zou het kunnen, dat weet ik niet. Bij analoog, isdn en voip gebeurd het echter wel als het goed is

doet niet aan icons, usertitels of signatures