Toon posts:

[printer] Epson C40 verstopt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al sinds geruime tijd een Epson C40UX printer maar nu printte dat ding laatst niet goed. Ik dus een hoop zitten te klooien en toen ie uiteindelijk weer printte bleek er een ander probleem te zijn.
Ik heb in mijn printer een optie voor reiniging zoals de meeste printers dat denk ik wel hebben. Als de printer reinigt spuit deze wat inkt welke normaal wordt opgevangen in een bakje wat via een slang naar een resevoir gaat waarin een spons zit en waarin de inkt word opgeslagen.

Nu is mijn probleem echter dat er hier iets mis zit. Ik heb namelijk het probleem dat mijn printer volloopt met inkt als ik enkele reinigingen heb uitgevoerd. Nu heb ik al dmv een pipet (of zoiets) de inktspons wat verder leeggezogen. Ook heb ik de slang al meerdere malen doorgespoten met waten om te kijken of er geen verstoppingen zaten. Echter zonder veel resultaat.

Ik weet dat het een erg oude printer is en dat het ding waarschijnlijk het repareren niet waard is maar ik wil het toch proberen. Graag hulp dus.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Wellicht is je cartridge lek?

Mijn ouders hebben ook een overloop probleem gehad. De printer printte steeds pagina's met vlekjes op de randen van het papier. Ik heb de cartridge in een schoteltje met lauw water schoongespoeld en de printer zo goed mogelijk schoon gemaakt, daarna werkte het geheel weer naar behoren.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini