Toon posts:

[XP] Start niet meer na hdd-upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, mijn broertje had een 160 Gb Hitachi 8 Mb gekocht om zijn oude samsung 40 Gb te vervangen.
Dus ik de hele windows partitie vanuit Partition Magic gekopieerd naar de nieuwe schijf (die ik als Slave bijgeplaatst had).

Vervolgens de oude schijf eruit gehaald en de nieuwe als master gezet.

De PC start netjes op van de nieuwe schijf, lekker snel, niks aan de hand.

Tot de desktop geladen moet worden... er verschijnt een mooi lichtblauw Windows Welkoms scherm zoals de meesten hier het wel kennen. Maar ipv. WELKOM staat er nu het windows XP logo-tje in beeld.... meer niet.

De harde schijf blijft wel actief, dus het systeem hangt niet, maar hij start gewoon niet verder op :S

Ik heb in de recovery console de disk op fouten ge-checked (CHKDSK /P) en zowel een nieuwe MBR als Boot sector aangemaakt (FIXBOOT en FIXMBR). Maar het mag niet baten!
Hij blijft hangen in dat vage windows-scherm.

Ik heb de HDD vervolgens in USB case gebouwd en aan mijn systeem gehangen. Ik kan de schijf gewoon netjes lezen, ik heb de partitie gegeven gechecked. Staat netjes als Actief.

Mensen, ik weet het echt niet meer! Wie-o-wie heeft voor mij, en vooral voor mijn broertje (die nu heel beteuterd kijkt) de oplossing?

Alvast bedank!

EDIT: Ook in Veilige Modus blijft Windows hangen op hetzelfde punt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 21:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
kickje

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoek eens op ghost en mounteddevices hier eens op GoT? (dus: [search=mounteddevices ghost]) - je gaat dan wel wat zelfde topics tegenkomen met wat mogelijke oplossingen hierin? :)