Statiefkop zit vast aan statief

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb een probleem. Al jaren gebruik ik een statief (Berlebach Report 9003/grau) in combinatie met een Gitzo G3171M.

De kop en het statief zijn met elkaar verbonden door van een 1/4" schroef(ik denk staal, zou ook aluminium kunnen zijn) via een verloopstuk 1/4" 3/4" (messingkleurig?(heb het ding al erg lang niet meer gezien)) naar de statiefkopsokkel, het oppervlak tussen statief en statiefkop bestaat uit rubber.

Nu dacht ik, laat ik de boel maar weer een uit elkaar halen, omdat ik een balhoofd van iemand wou gaan lenen. Probleem: ik krijg met geen mogelijkheid beweging in de statiefkopsokkel. (Had hem dus al een hele tijd geleden, stevig, niet hard, met de hand vastgedraaid.)

Ik heb het volgende al geprobeerd: met de hand losdraaien, met de hand+handoek (die ribbels zijn scherp :(), met waterpomptang+handoek (kan de sokkel helaas niet helemaal omvatten met de tang, ook wil ik beschadiging voorkomen), in koude en warme (15ºC-30ºC) toestand. Het lijkt erop dat het rubber van het statief min of meer is versmolten met de kop :/

Heeft iemand slimme ideeën voor ik met grover geweld ga proberen de dingen te scheiden en kans op beschadigingen voor lief ga nemen? Mijn volgende optie zou zijn een grotere tang+doek te nemen, waarmee ik het geheel kan omvatten.

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 26-08-2005 22:40 . Reden: link verandert, paar kleine aanpassingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-05 14:32
Mischien een idee om wat WD-40 er tussen te spuiten ,of een anders dergelijk smeermiddel.

[ Voor 27% gewijzigd door Yoram op 26-08-2005 21:10 ]

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 21:57

wowi

De stok met een leren riem eraan gemaakt methode dan gebruiken,
maak een leren riem vast aan een lat van ca 50cm lengte riem van ook ca 50 cm
rol de riem om de vitting en draai met de stok, vergt enige oefening maar als je het goed doet kun je daarmee ongelovelijk veel kracht zetten. :7
En je beschadigd niets omdat je alleen met de riem knelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 12:27

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

In een koude ruimte zetten, krimpt het misschien ook wat in :)

[ Voor 9% gewijzigd door Max|Burn op 26-08-2005 21:11 ]

ma ma ma ma ma macron one