Toon posts:

Beelscherm Toshiba satellite 4300 lam, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een laptop van het merk toshiba. Een Toshiba Satellite pro 4300 om precies te zijn.
Nu is het enkel zo dat de scharnieren helemaal lam zijn (scherm donderd dus gewoon dicht of 180 graden open :/).
Nu is dat natuurlijk niet zo handig, en daarom wil ik er wat aan doen!
Ik heb de search gebruikt en daar wordt vaak gezegd dat je wat schroefjes kunt aandraaien of iets dergelijks, maar nooit precies welke schroefjes precies.

Ik heb de laptop hier open liggen en de kap (scherm + bovenkant laptop) eraf en ik kan de scharnieren wel losschroeven van de het scherm en de kap (zodat het scharnier zelf los zit), maar ik vind nergens een afstelschroefje of iets dergelijks waarmee ik hem strakker zou kunnen draaien (tis ook wel wat lastig te zien, aangezien ik het scharnier er niet uit kan halen).

Het scharnier zit prima vast in de laptop, het probleem is puur dat hij (bijna) geen weerstand meer geeft.

Heeft iemand ervaring met dit soort laptops met zo'n probleem? en misschien een oplossing?

Alvast bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm lekker veel reachties :D
maarja.. voor de search dan maar: ik heb de scharnieren er uit gekregen, en de asjes die erin zaten waren versleten.. deze heb ik verwisseld met de asjes uit een andere toshiba laptop en het scherm doet het weer (nu is alleen de andere laptop lam :+ ).
Misschien kan je de scharnieren nog een beetje indrukken met een tang zodat de asjes weer wat klemmen, maar dit heb ik zelf niet uit geprobeerd (omdat die andere laptop toch al half gaar was.. en een lam beeldscherm erbij maakte toch niet meer uit).

edit: er zijn dus geen stelschroefjes of dergelijke waarmee je hem kunt afstellen, enkel de schroefjes waarmee je het scharnier vast maakt aan je scherm en je laptop (welke altijd gewoon vast moeten zitten!)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 12:50 ]