[css] popout menu en css overflow probleem

Pagina: 1
Acties:

• tombo_inc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-03 13:21
Beste mensen,

ik ben bezig aan een heel simpel websiteje maar zelfs nu kom ik problemen tegen.
het probleem zit hem in het menu en een div. mijn site bestaat uit een aantal div's, niks mis mee verder en alles werkt. de content div heb ik een css overflow meegegeven en die werkt gewoon goed. maar daar zit wel het probleem. als ik namelijk over mijn menu ga, en er bij sommige items een dropdown menu uit komt, en die dropdown over een deel van de content div valt, dan kan ik de items van het dropdown menu die over de content div vallen niet aanklikken. op het moment dat ik met mijn pointer over de content div ga dan verdwijnt mijn popup menu. nu heb ik de hele middag zitten "debuggen" en ben ik tot de conclusie gekomen dat het ligt aan de css overflow propery die ik de content div meegeef. als ik die namelijk weghaal dan werkt het menu perfect. ik vind dit tamelijk vreemd en zou graag willen weten waar dit aan ligt en hoe ik het op kan lossen. is het een bug van FF of ligt het ergens anders aan. dit probleem doet zich overigens alleen voor in firefox, in internet explorer werkt het gewoon goed met overflow.

alvast bedankt.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 11:43

André

Analytics dude

Probeer de z-index van die popup eens wat hoger te zetten :)

• tombo_inc
werkt niet, hij staat al hoger. en bovendien zou het menu dan onder de div moeten verdwijnen en hij gaat er gewoon netjes overheen.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 16:45

TheBorg

Resistance is futile.

Een linkje zou wel handig zijn.

• tombo_inc

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 11:43

André

Analytics dude

Doet het niet?

Oke hij doet het :)

Ik heb het vermoeden dat het aan de floats ligt icm met die overflow, alleen ik kan zo niet aanwijzen waar.

[ Voor 29% gewijzigd door André op 26-08-2005 22:07 ]

• tombo_inc
ik heb beide floats er nu eens uigehaalt. en als je de eerste weghaalt van de #navigation dan gebeurt er niks. en als je de tweede weghaalt dan is mijn menu verrot :p dus daarschiet ik niks mee op. het enige wat tot nu toe geholpen heeft bij mij is het weghalen van de overflow. maar die wil ik eigenlijk wel erin hebben. en daarnaast snap ik niet waarom het niet werkt en dat zou ook fijn zijn. IE doet het ook :p

• uashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-02 20:32
Dit is volgens mij een bug in Firefox.
Via Google kwam ik op een mogelijke oplossing: http://www.acc.umu.se/~caran/barebone.html

Komt er op neer dat je position:fixed; moet toevoegen aan de #navigation, in jou geval zou je dus position: absolute; moeten wijzigen in position: fixed;

Weet niet zeker of dit werkt, maar misschien heb jer er iets aan.

[ Voor 31% gewijzigd door uashy op 26-08-2005 23:21 ]

• tombo_inc
hartstikke bedankt het werkt! ik had al zo'n vermoede dat het een bug was maar ik kon er niks over vinden. nu hopen dat ze het snel fixen want het is best vervelend zo.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:52

crisp

Devver

Pixelated

Je zou even kunnen checken op bugzilla. Ik neem aan dat deze bug wel bekend is, maar anders is het misschien zinvol om dit te melden zodat het gefixed kan worden ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1