Toon posts:

FTP clients werken niet meer... herkent iemand het probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn Windows 2000 PC kan ik sinds enige tijd niet meer FTP-en. WS_FTP en Dreamweaver FTP en andere clients kunnen wel een verbinding maken met een FTP server, maar daarna krijg ik PORT ERROR, DoDirlist failed, could not get directory info etc. Ik krijg dus geen info terug!

Schakelen tussen passive en active mode geeft geen verbetering, verder heb ik geen softwarematige firewall geinstalleerd en ook geen Norton Internet Security o.i.d. Mijn computer maakt gebruik van een draadloos netwerk en is aan het Internet gekoppeld met een E-tech router.

Een tweede computer die ik heb, oud bakkie, heeft ook een draadloze netwerk kaart en maakt gebruik van dezelfde draadloze Internet verbinding. Op deze PC staat XP en hiermee kan ik wel zonder problemen FTP-en.

Het lijkt er dus op dat de problemen niet veroorzaakt worden door instellingen in het configuratiemenu van mijn router.

Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Thanx!

Verwijderd

Het lijkt er iig op dat er op die ene pc iets mis is, lokaal gezien.

• Vampier
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04-2015

Vampier

poke-1,170

Belkin Router toevallig?

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:30
er staat e-tech router vampier ;)
wat haalt t uit om t prog opnieuw te installen?

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reacties, ik heb de twee netwerkkaartjes verwisseld en nu is de situatie precies omgekeerd. De XP bak kan niet meer FTP-en (wel Internet, E-mail etc) en de W2K kan nu wel FTP-en. Het ligt blijkbaar dus toch aan de Router instellingen ??

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
passive mode aanzetten in je ftp clients (omdat je router geen ftp protocol ondersteunt (of uit is))

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, maar als ik die passive mode aanzet, dan komt er geen dir info van de remote server in beeld.
Via active mode lukt het me nu wel om de dir info op de remote server te zien, daar kan ik ook door heen browsen, dus het lijkt allemaal goed te gaan.

Alleen doet zich nu nog één probleem voor: als ik kleine bestanden upload (thumbs van images van 734 bytes, 807 bytes ) dan gaat dat prima, en heel snel. Grotere bestanden, van 52 kb, 76 kb of groter, dan begint het uploaden wel, maar stopt ie na een paar kb. Dat gebeurt met meerdere FTP programma's.

Het is net alsof het geblocked wordt of zo. Wat kan dat zijn? Ik heb poort 21 open op mijn firewall.

Verwijderd

Topicstarter
Na een middag puzzelen is het probleem opgelost. Misschien handig om te weten als er nog eens iemand tegen iets soortgelijks aanloopt met een E-Tech router.

Oplossing: firmware upgraden, terug naar factory settings en opnieuw installeren.
Pagina: 1