Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

LG plasma niet meer aan

Pagina: 1
Acties:
  • 6.349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb gegoogled en daar voorbij...maar niet kunnen vinden :'(

Het probleem:

Ik heb sinds 2 maanden hier een LG plasma staan (de 42PX3RVA) alleen nu gaat het scherm niet meer aan!!! Het scherm heeft geen directe uit-schakelaar, maar (zoals steeds met tv's) gaat het scherm in een soort van standby mode. Dit lampje brand nog wel gewoon, maar zowel de knopjes op het scherm als op de afstandsbediening "zetten" het scherm niet aan.
Ook de stroom heb ik er al helemaal afgehaald (zelfs een uur) om vervolgens tot de conclusie te komen dat het niets uitmaakt.
Alle aangekoppelde electronica (dvd-spelers, receiver e.d.) heb ik er ook afgehaald, maar zelfs "kaal" geeft het scherm geen beeld.

Vanmiddag (17:30) was de helpdesk van LG al weekend aan het vieren en mag ik dus fijn het weekend zonder tv doen. Lekkere service voor €2000,- 8)7

Wie o wie kan mij helpen er voor te zorgen dat ik zondag gewoon studio sport voetbal bij talpa kan kijken?!!?

Alvast bedankt!!!!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-11 15:58
Batterijen van je afstandsbediening vervangen :?
Verder alle mogelijke knopjes die wel op de tv zitten in drukken.

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
6killer schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:42:
Batterijen van je afstandsbediening vervangen :?
Verder alle mogelijke knopjes die wel op de tv zitten in drukken.
en even proberen vast te houden...

Verwijderd

Misschien blikseminslag gehad ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de knopjes op de tv allemaal al zo'n 30 seconden ingedrukt....geen resultaat!

Wat de batterijen betreft...... dûh! |:(

Een ook de bliksem is het denk ik niet geweest. Alles werkt verder gewoon... Ik snap er zelf ook geen **** van.

Verwijderd

Er is zo goed als altijd een aan en uit knop(geen stand by). Zit deze niet links of rechts onder het scherm? Brand het lampje van de standby?

Verwijderd

Topicstarter
Beste vriend, ik waardeer je hulp...maar ik ben niet gek! Er zit GEEN aan/uit knop! De meest recente plasma's / LCD tv's hebben geen echte aan/uit knop! Ze gaan in een "lichte" stand-by modus. Indien je echt de stroom eraf wilt hebben dan moet je de stekker eruit trekken. Het staat zelfs letterlijk in de handleiding(en).

Verwijderd

Tja.. nou ik moet zeggen dat wij vrijwel dezelfde tv hebben, en daar zit de aan/uit knop links onder het scherm.. hij staat hier nooit op stand by maar gaat gewoon helemaal uit. :) vind het een erg vaag verhaal als dat knopje er bij jou niet zit, maarja jij zal het wel weten ;)

Morgen is de winkel toch wel open lijkt me, ik zou daar ffies heen gaan/bellen.

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-11 15:58
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:17:
Ik had de knopjes op de tv allemaal al zo'n 30 seconden ingedrukt....geen resultaat!

Wat de batterijen betreft...... dûh! |:(

Een ook de bliksem is het denk ik niet geweest. Alles werkt verder gewoon... Ik snap er zelf ook geen **** van.
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:37:
Beste vriend, ik waardeer je hulp...maar ik ben niet gek! Er zit GEEN aan/uit knop! De meest recente plasma's / LCD tv's hebben geen echte aan/uit knop! Ze gaan in een "lichte" stand-by modus. Indien je echt de stroom eraf wilt hebben dan moet je de stekker eruit trekken. Het staat zelfs letterlijk in de handleiding(en).
Zeg we proberen je te helpen hoor, komt een beetje gefrustreerd over zo. En dat de recente plasma's/lcds geen aan/uit knop meer hebben is onzin. Kan wel zijn dat jij er geen een hebt, maar bij de Loewes bijvoorbeeld zit de aan/uit knop ook niet waar je hem zou verwachten.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:00

Wildfire

Joy to the world!

6killer schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:27:

[...]

Zeg we proberen je te helpen hoor, komt een beetje gefrustreerd over zo. En dat de recente plasma's/lcds geen aan/uit knop meer hebben is onzin. Kan wel zijn dat jij er geen een hebt, maar bij de Loewes bijvoorbeeld zit de aan/uit knop ook niet waar je hem zou verwachten.
En toch begint het niet hebben van een echte aan/uit-knop steeds gewoner te worden. De JVC LCD-TV van mijn vader heeft er ook geen. Als de TV "uit" staat kan 'ie gewoon met de afstandsbediening worden aangezet. Echt uitzetten is niet mogelijk bij deze TV, tenzij we de stekker eruit trekken.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben blij dat mensen proberen te helpen, maar ik geef aan in mijn inleiding dat ik géén aan/uit knop heb! vervolgens zegt iemand dat die er gewoon zou moeten zitten!? En wat die batterijen betreft...tja...

Ben ook blij met de reactie hierboven... ook iemand die weet dat het steeds meer voorkomt wat die knop betreft...

Maar ff back to the subject..... iemand nog ideeën?

Verwijderd

spanningspiek, een van je transitoren is naar z'n grootje

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan zou mijn lampje toch ook niet meer mogen branden?

• IceClub
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07 23:32
Had je dit nummer al geprobeerd stond op hun site 0900-543-5454 (24help)
Dat laatste klinkt mij te mooi om waar tezijn

Verwijderd

Topicstarter
Dat nummer ga ik morgen even proberen.... thanks!

Verwijderd

Sorry had niet goed gelezen dat je standby lampje wel brand. Maar er zit wel degelijk een power button links onder het scherm staat ook in je handleiding! Ook lijkt het mij heel onwaarschijnlijk dat er schermen zijn die dit niet hebben. Maar als je voorbeelden hebt hoor ik het graag.

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
hij heeft gelijk, ik heb ff in de handleidng gekeken en er zit echt geen aan/uit knop op

"Stilte, een gat in het geluid...."

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
Mensen, laten we niet meer gaan zeuren over die aan-uit knop! De TS zegt toch dat het st-by lampje wel brandt?! |:( Dan heeft het apparaat dus spanning en is de hoofd-aan-uit-knop zowiezo niet uitgeschakeld. Als er dingen zijn als haal de spanning eraf en het werkt weer geeft een stekker-eruit-aktie het zelfde effect :) .

Back on-topic:
Ook na een blikseminslag kan het lampje nog wel degelijk branden. Bijv. als alleen maar een gedeelte van de voeding defect is waardoor het apparaat alleen niet wil inschakelen. Ook zou bijv. de module die de bediening van het apparaat aanstuurt defect kunnen zijn.

Heb je inmiddels al contact gehad met die "24-uurs" service?

If it ain't broke, fix it till it is...

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 09:05
En? Doet ie het alweer?

Verwijderd

Topicstarter
Muhahahaha......24 uurs service met openingtijden van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00!!! |:(

Hij werkt dus nogsteeds niet......dat wordt geen voetbal kijken vanavond :/

Verwijderd

Topicstarter
Nou, vandaag toch eindelijk een mailtje van LG:

Geachte klant, De storing is door gegeven. Er wordt binnen twee werkdagen contact met u opgenomen. Met vr.gr. LG Service

Ik vind dit niet normaal....nog 2 dagen wachten... :X

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-11 16:09

-d-

Heb je al met de winkel contact opgenomen ?

Verwijderd

Topicstarter
ja....of zij doen het via LG of ik......en aangezien ik nu "al" contact met LG heb gaat het sneller als ik er zelf verder mee ga.

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik zou het schermpje inpakken, mee naar de winkel en omruilen. Moet gek gaan als ze niets meer hebben staan. Je betaald veel voor zo'n mooi nieuw scherm, niet voor een gerepareerd showroom model ofzo. Je product voldoet nu niet aan dat waarvoor je betaald hebt.
Kan de winkel het op z'n gemak met LG afhandelen, ze hebben toch geen haast, verder hun probleem lijkt me.
Kun jij tenminste weer naar een werkend scherm kijken. Anders zit je redelijk zeker volgend weekend nog zonder.
Zelf wordt ik altijd wat pissig met die trage service hier en daar, bij kopen wordt er in no-time wat geregeld, maar service achteraf....

[ Voor 37% gewijzigd door _XipHiaS_ op 29-08-2005 14:09 ]

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Idd, niet zelf beginnen prutsen. Gewoon inruilen die handel. Lijkt me dat er iets inwendigs kapot is. Dit valt allemaal nog onder de garantie, dus zal je niks kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde niet ermee sleutelen.... ik bedoelde de garantie afhandeling zelf doen met LG ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok....2 dagen verder en geen bericht gehad van LG......afspraken maken kunnen ze dus ookal niet! Zowel geen mail als telefoontje gekregen....morgen (straks) maar zelf weer eens bellen..... :(

Verwijderd

Heb je al contact gehad met de winkel? Ik zou soieso naar je winkel gaan want via al die bedrijven schiet het toch nooit op en word je van hier naar daar gestuurd..

En btw voor de mensen die het onzin vinden dat er geen aan en uit knop op zit? Mijn Samsung LCD tv heeft er ook geen, ja de stekker.. Maar verder alleen een standby knop! :)

Verwijderd

Toch nog even over die aan en uit knop maar ik heb zelf de PX$RV staan hier en hij kan enkel op standby gezet worden hoe kut het ook is want van mij mag ie ook wel gewoon helemaal uit.

En wat betreft die repartie lijn ik hoorde juist dat het goed geregeld was daar?.

Heb je nog steeds geen monteur gehad?

Verwijderd

Topicstarter
Hier letterlijk het mailtje van ene Walter Weidner (servicedesk LG), datum maandag 29-08-2005 om 09:00 :
-----------Reply to Customer Enquiry------------
Geachte klant, De storing is door gegeven. Er wordt binnen twee werkdagen contact met u opgenomen. Met vr.gr. LG Service

zelfs als ik begin te tellen vanaf het sturen van het mailtje zijn de 2 werkdagen toch echt voorbij aangezien ik vandaag weer helemaal NIETS heb gehoord, laatstaan een monteur gezien! Morgen zelf bellen en anders de winkel maar weer bellen. Mogen ze 'm op komen halen en 1:1 opruilen ofzo.... bagger service van LG! :X

Verwijderd

Let op! Er is dus geen enkele winkel die hier direct aan zal beginnen. LG bied on-site garantie op zijn producten, en winkels zitten echt niet te wachten op een kappote plasma tv. Het is namelijk nogal een werkje om zo'n ding "1:1" om te ruilen. Helaas kan de winkel je dus denk ik ook niet sneller helpen, de ervaring leert dat ze je gewoon keihard door verwijzen naar LG.

offtopic:
(En ohw ja, bij bedrijven werken ook maar mensen, en het is dus heel normaal dat een service desk het weekend gesloten is, ik haat die mentaliteit van "kut service want julie zijn niet bereikbaar in het weekend", maar das even offtopic)

Verwijderd

Topicstarter
offtopic(En ohw ja, bij bedrijven werken ook maar mensen, en het is dus heel normaal dat een service desk het weekend gesloten is, ik haat die mentaliteit van "kut service want julie zijn niet bereikbaar in het weekend", maar das even offtopic

Bouncing tom.... als je zegt 24/7 service dan kan je niet in het weekend een bandje afspelen dat je dicht bent........ |:( en b.t.w. ik belde vrijdag al...toen waren ze dus al weekend vieren zei de geirriteerde mevrouw aan de andere kant

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 22:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok...even een update!

De winkel heeft vorige week LG ook nog maar eens gemaild. Ook dit had dus geen effect!!! 8)7 Ik had tot op gisteren nog steeds niets gehoord. Ben toen maar weer gaan bellen.
Zegt de zoveelste medewerker die ik spreek: Sorry, mijn collega is ziek!!! Niemand die daar dus taken overneemt.

Maar...weer mijn verhaal gedaan en gegevens doorgegeven. Moest even blijven hangen om direkt een afspraak te maken. Ook dit is een leuke! Zelfs met spoed erachter komt de monteur op zijn vroegst op 15 september! 3 weken zonder plasma dus! |:(
Ook aan compensatie voor het ongemak konden ze niets doen.

Lekker hoor LG...goede service.... :X

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 09:48:
Ok...even een update!

De winkel heeft vorige week LG ook nog maar eens gemaild. Ook dit had dus geen effect!!! 8)7 Ik had tot op gisteren nog steeds niets gehoord. Ben toen maar weer gaan bellen.
Zegt de zoveelste medewerker die ik spreek: Sorry, mijn collega is ziek!!! Niemand die daar dus taken overneemt.

Maar...weer mijn verhaal gedaan en gegevens doorgegeven. Moest even blijven hangen om direkt een afspraak te maken. Ook dit is een leuke! Zelfs met spoed erachter komt de monteur op zijn vroegst op 15 september! 3 weken zonder plasma dus! |:(
Ook aan compensatie voor het ongemak konden ze niets doen.

Lekker hoor LG...goede service.... :X
Ik zei nog zo: terugbrengen en omruilen, anders duurt het lang :'( . (spreek uit ervaring, en dan niet alleen met LG).
Succes evengoed, hoop dat ze het snel voor je afhandelen.

Verwijderd

uherm ik weet niet maare... heeft deze plasma een losse tuner erbij zitten? Ik weet wel namelijk "als'' een plasma scherm (95% van alle gevallen) geen bron signaal krijgt via scart/vga dat hij dan niet aanspringt. Mijn Philips plasma bijvoorbeeld is met een DVI kabel op de tuner (die erbij hoort) aangesloten.... als mijn tuner niet aan gaat gaat me plasma ook niet aan.

Verwijderd

_XipHiaS_ schreef op donderdag 08 september 2005 @ 10:40:
[...]

Ik zei nog zo: terugbrengen en omruilen, anders duurt het lang :'( . (spreek uit ervaring, en dan niet alleen met LG).
Succes evengoed, hoop dat ze het snel voor je afhandelen.
Yup, gewoon altijd naar de winkel mee terug gaan, wat ze ook zeggen. Zij hebben het je verkocht en zij moeten het verder afhandelen, niet jij, niet de producent, de verkoper!

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een single tuner ingebouwd. Het scherm krijgt dus gewoon signaal... Wat de winkel betreft...dit kan ik wel enigzins begrijpen aangezien ikzelf ook filiaalmanager ben van een winkel... meeste reperaties binnen garantie moeten verlopen via de producent, in dit geval LG...

Toch heeft het wel geholpen om het hoger op te zoeken binnen LG! Ik kreeg vandaag een mailtje dat ze zaterdag komen :D Zit ik dus maar 2 1/2 week zonder ipv 3 weken |:(

Verwijderd

Topicstarter
Update 2 van deze soap.....

De monteur is geweest.... zelfs een dag eerder, op vrijdag! Hij had alle onderdelen bij zich...behalve wat er stuk is: het moederbord!!! En laat die nou ook eens niet leverbaar zijn met een verwachte leverdatum van, jawel.... onbekend Er zou contact worden opgenomen wanneer deze binnen komt!

Nou had ik geen zin om weer stil te zitten dus ik weer bellen... Krijg ik te horen dat ik helemaal niet zo lang wacht... (ze hadden de eerste klacht niet eens geregistreerd!!!!) Gelukkig de hele mailwisseling bewaard inclusief de excuses van de medewerker die ik als eerste had gesproken. En toen waren de heren bij LG ineens wel overtuigd dat dit te lang heeft geduurd!

Al met al nu de afspraak dat ze het hele scherm komen opruilen...alleen weten ze nog niet wanneer.

Laat ik hopen deze week, dan kan dit gezeik eindelijk afgesloten worden...... :(

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10 13:02

Technicality

Vliegt rechtsom...

edit: lalala (note to self: lees ook de laatste post)...

(k ben een domme }:O )

[ Voor 78% gewijzigd door Technicality op 14-09-2005 20:24 ]

Verwijderd

Op het moederbord zit een 3v bios batterij dit tbv onthouden zenders, en andere setting.
Als er piek uit het spanning netwerk is gekomen wil dit oplaadbare wel is kapot gaan.
Als dit gebeurd gaat de tv wel aan maar blijft de beeldbuis uit.
Bij laptops heb je deze storing ook regelmatig.
Open schroeven en zoek naar een plat 3v batterijtje en vervang deze met een uit een desktop pc ofzo als goed is uit en aan en beeldbuis schiet weer aan.
:w

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 21:36:
Op het moederbord zit een 3v bios batterij dit tbv onthouden zenders, en andere setting.
Als er piek uit het spanning netwerk is gekomen wil dit oplaadbare wel is kapot gaan.
Als dit gebeurd gaat de tv wel aan maar blijft de beeldbuis uit.
Bij laptops heb je deze storing ook regelmatig.
Open schroeven en zoek naar een plat 3v batterijtje en vervang deze met een uit een desktop pc ofzo als goed is uit en aan en beeldbuis schiet weer aan.
:w
Leuk maar na 13 jaar zal die wel een nieuwe tv hebben denk ik O-)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1