[EGGDROP/TCL] binds maken met opgemaakte triggers

Pagina: 1
Acties:

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08 17:51
Ik ben bezig met een botje te maken die reageert op stukjes in een zin, maar het
probleem is dat zodra die zin bold en kleurtjes word, die trigger niet meer werkt.

code:
1
bind pub - "\\[*vliegvis*]" announce_chk

Die gebruik ik nu. Dus als iemand begint met mijn irc nickname tussen haakjes gebeurt er dit;

code:
1
2
[20:19:38] <Na-aapje> [vliegvis] alles goed?
[20:19:40] <Blaataap> [responds] whats up Na-aapje i see you are back with us :)

Maar zodra iemand er kleurtjes van maakt of bold dan werkt de trigger niet meer, ook is het zo dat de trigger altijd op plaats 1 moet staan, terwijl misschien iemand wel zegt "Alles goed [vliegvis] ?"

Een hoop vragen dus :) Nou hoop ik dat jullie mij een beetje kunnen helpen, dat zou fijn zijn ^^ _/-\o_

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 10:14
Lees de handleiding van eggdrop tcl, er is genoeg over te vinden.

Bind pub wordt gebruikt voor triggers; de trigger is dus het eerste woord in de zin. Je zult Bind pubm moeten gebruiken. De documentatie zal je er alles over vertellen.

Voor je bold/color probleem: een oplossing zou zijn om op *vliegvis* te matchen, de zin in de proc te strippen van control codes, en dan te checken of \\[vliegvis\] ertussen staat. Een andere oplossing kan zijn om op * te matchen, de zin te strippen, en dan te checken. Maar de laatste is wat inefficienter.

[ Voor 4% gewijzigd door phoenix op 26-08-2005 21:49 ]

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:44

Barca

In Search Of Sunrise

Ik weet niet of je al veel bestaande TCL hebt bekeken maar dat heeft bij mij enorm geholpen. Door het bestuderen van bestaande TCL (meeste bekende source is egghelp.org) kan je een eind komen. :) Succes!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08 17:51
Bedankt voor deze nuttige tips. Ik ben er hierdoor uitgekomen :) thanks all voor de hulp.