Beste SocketA Cooler (augustus 2005)

Pagina: 1
Acties:

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-01 07:57
ja voordat ik allemaal flames krijg
ik heb gezocht hier op GOT
en ik heb ook gevonden, en ja, ik heb ook op google gezocht
maar de meeste topics of reviews zijn alweer een jaar of ouder
en ik dacht dat het maar eens tijd werd voor een update

ik ben zelf al een tijdje opzoek naar een nieuwe cooler voor mijn k7-tje, en aangezien de ni1euwe generatie pc (mediacentre's etc) allemaal heel stil moet zijn, gaat dit topic niet alleen over de BESTE maar ook de STILSTE

en ja, de zalman 7*00 zijn heel goed, dat weet ik ook.
maar het is tenslotte socket A, niet ieder moederbord heeft gaten om zo'n cooler te mounten.

ik heb zelf al wat gezocht.
en nou heb ik een paar vragen

volgens een oude revieuw
een oude revieuw
is de Thermaltake silent boost het beste
Silent boost specs
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/coolers/volcano/1889/a1889-01.jpg
P/N A1889-01
Heatsink Dimension 82x70x49 mm (41 fins)
Fan Speed 2450±10% RPM
Fan Dimension 80x80x25 mm
Max Air Flow 27.5 CFM
Air Pressure 25.97 Pa-min
Noise 21 dBA
Started Voltage 7V
Rated Voltage 12V
Rated Current 0.13A
Power Input 1.56W
Connector 3 PIN
Bearing Type Ball Bearing
Life Expectation 60,000 Hours

Wat vinden jullie van deze cooler?

Nou is vraag B
Veel top coolers worden tegenwoordig niet meer voor socket a geleverd (ja wel met schroefjes, maar niet meer met clipjes)

Als ik nou een cooler neem met een schroefje, maar er dan een clipje op zet, dan is hij te zwaar, maar denken jullie als ik een cooler van 813 gram neem, dat ik hem dan aan mijn socket kan hangen? (thermaltake big typhoon)

Thermaltake big typhoon

vraag C word dan:
wat is volgens jullie de beste cooler die ik aan een clipje kan hangen?

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 13:46
Welke cpu wil je koel houden? (vcore/clockspeeds).
Als je het slim aanpakt voldoet vrijwel iedere koeler.
Ik raad je aan een wat oudere Thermalright SLK-800 of 900 te nemen, die hebben clips (de 800 toch, heb hem ook, zit nu in oude Palomino bak, heb nu de SP97) en ze zijn goedkoop en 100% van koper.
Een slimme koelopstelling met een fanduct die rechtstreeks koude lucht van buiten de case aanzuigt kan je bouwen met plastic flessen, dat scheelt makkellijk 10 graden.
Als fan zou ik een Papst 80mm nemen en deze op 7V laten lopen als je redelijke koelprestaties wilt.

Als je echt absolute stilte wilt moet je echter een 60mm Papst nemen en deze op 5V laten lopen (80 mm is te zwaar voor 5V), dit werkt perfect en je levert niet veel in aan koelprestaties mits je niet zwaar oc'ed uiteraard. ;)

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Ik heb heel goede ervaring wat stilte en redelijke prestaties betreft met een Nexus Skivetek axp3200.
zeer stil en houdt in mijn kast een standaard athlon xp 2500 op rond de 42 graden stressed.

Verwijderd

Een van de beste koelers ooit op de markt gebracht voor SA met klipjes was de Thermalright ALX800.

Verwijderd

ik zit ook met dat probleem en ik heb een amd XP 2800+ barton op standaard voltage.

Verwijderd

Je zal een heleboel verschillende reacties krijgen van wat mensen vinden dat zij de beste vinden.

1 beste bestaat niet. Er zijn wel een heleboel goede.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:27

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:21:
Een van de beste koelers ooit op de markt gebracht voor SA met klipjes was de Thermalright ALX800.
Of nog beter, een Thermalright SLK-900-a :) speciaal voor socket A met klemmetjes :)

Linkje naar fabrikant
Linkje naar Pricewatch

Hij is enkel nog te koop bij atro.nl, wat een hele goede shop is!

www.google.nl

Verwijderd

MisteRMeesteR schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:46:
[...]

Of nog beter, een Thermalright SLK-900-a :) speciaal voor socket A met klemmetjes :)
Is inderdaad superfijn!! _/-\o_ Ik heb hem een behoorlijke tijd op mijn XP 2800 zitten. Je moet
alleen wel ff een geschikte fan erbij kopen die niet TE weinig luchtverplaatsing doet (zoals ik wel deed met een erg stille Papst 8)7 )

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

[...]

Linkje naar fabrikant
Linkje naar Pricewatch

de beste sA koeler imho, komt altijd het beste bij reviews uit ect. ect.

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

• kid1988
[...]

Linkje naar fabrikant
Linkje naar Pricewatch

hij staat niet meer in de Pricewatch
en bij atro kan ik hem niet vinden
nog iemand een idee waar ze hem misschien hebben?

ik heb trouwens een amd xp 3000+ barton op stock speeds

[edit]
de SLK-900A staat dus niet meer in de pricewatch
wat is het beste alternatief?
de SI-97?
en wat is dan een goeie fan bij die koeler?
ik denk een papst. 92 mm

(nog even gezocht)
iemand ervaring met Thermaltake Silentcat?
ziet er goed uit
Silentcat
52.24CFM @2500RPM @ 21dba 12volt. (dus hij kan nog zachter)

[edit]
maar het is dus geen goed idee om een enorme koeler (800 gram) aan een clip te gaan hangen?

[ Voor 32% gewijzigd door kid1988 op 27-08-2005 21:24 ]

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 23:27

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

kid1988 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 20:21:
[...]

hij staat niet meer in de Pricewatch
en bij atro kan ik hem niet vinden
nog iemand een idee waar ze hem misschien hebben?

ik heb trouwens een amd xp 3000+ barton op stock speeds

[edit]
de SLK-900A staat dus niet meer in de pricewatch
wat is het beste alternatief?
de SI-97?
en wat is dan een goeie fan bij die koeler?
ik denk een papst. 92 mm

(nog even gezocht)
iemand ervaring met Thermaltake Silentcat?
ziet er goed uit
Silentcat
52.24CFM @2500RPM @ 21dba 12volt. (dus hij kan nog zachter)

[edit]
maar het is dus geen goed idee om een enorme koeler (800 gram) aan een clip te gaan hangen?
Nee klopt, toen ik vanmorgen zelf bij atro.nl keek zag ik hem er niet meer tussenstaan, en heb de mensen van de FP daarop geattendeerd :)

Ten tweede, ik zou het niet doen, 800 gram aan je klemmetjes hangen.. zou ik eerder voor een ander mobo gaan :) mijn advies!

www.google.nl

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Een Thermatake Silent boost is goed als je kijkt naar de kosten en de geluidsproductie, maar niet de beste. Thermalright zal denk ik de beste koelers hebben, met oa. de SLK900a en de XP90 heatsinks. Daarop kun je vervolgens een fan naar keuze (stilte vs performance) zetten.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Ik zou ook voor een thermalright gaan, als je er nog een kan vinden voor socket A. Overigens kan je ook gewoon een willekeurige socket A koeler met in ieder geval een koperen kern kunnen nemen en er een erg sterke fan opzetten en deze dan op 7 of 5V laten lopen. Ik heb bv. een tijd een Coolermaster X-dream gebruikt met een Ys-tech fan en dat werkt prima, maar voor mij is een Thermalright SP97 (of 94
ik vergeet steeds welke van te twee voor socket A is)met bv een goede Papst/Enermax/Ys-tech 92mm fan toch de favoriet.

• kid1988
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 10:38:
Ik zou ook voor een thermalright gaan, als je er nog een kan vinden voor socket A. Overigens kan je ook gewoon een willekeurige socket A koeler met in ieder geval een koperen kern kunnen nemen en er een erg sterke fan opzetten en deze dan op 7 of 5V laten lopen. Ik heb bv. een tijd een Coolermaster X-dream gebruikt met een Ys-tech fan en dat werkt prima, maar voor mij is een Thermalright SP97 (of 94
ik vergeet steeds welke van te twee voor socket A is)met bv een goede Papst/Enermax/Ys-tech 92mm fan toch de favoriet.
ik heb nu een spire blokje met een papst fan, maar die moet ik op 12 volt laten draaien wil ik mn cpu koel houden (55C)
en helaas past de SP97 (sp94 is voor intel) niet (lees eerste post

ik denk dat ik maar voor de SL97 ga. met een thermaltake silentcat 92mm fan.

bedankt voor jullie hulp

mocht je nog iets hebben van:
NIET DOEN!
of een vele beter cooler hebben
vooral posten
want ik bestel toch nog niks..

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:06

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Wat heb je eigenlijk voor moederbord? Want met gaten of niet, de Thermalrights zijn flinke blokken waar je wel genoeg ruimte rondom de socket voor moet hebben!

Gebruik zelf een SLK 900 U (met schroeven dus) en die past echt maar nét op mijn Asus A7N8X...
Koelt met een op 7v draaiende 92mm fan overigens inderdaad perfect ;)

Specs

• kid1988
ik heb een msi kt880, zonder gaatjes..
ik kan ook een zalman 6000CU kwijt (zo'n grote waaier)
dus ik denk niet dat het een groot probeem word. ribben staan ook iets boven het moederbord (met heatpipes)
en ik heb een hele ruime kast, dus dat zal niet het probleem worden.

Verwijderd

Arctic copper silent 2. Een goede, en niet duure stille koeler voor sA.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:31:
Arctic copper silent 2. Een goede, en niet duure stille koeler voor sA.
Stil, akkoord

Goedkoop, akkoord

Goed??

Deftig overclocken mag je met dat ding al vergeten... (heb er zelf genoeg zo geinstalleerd)

Verwijderd

koop een thermaltake big typhoon

de koeler koelt echt super! met 16db @ max de koeler heeft bijna dezelfde prestaties als waterkoeling >:)

• kid1988
de big typhoon is niet een socket a cooler met een clip (waarom leest niemand de FP?) dus die doet niet mee, en hij is dus te zwaar om aan een cllip te hangen (806 gram), die cooler heb ik ook al aan gedacht, maar die doet dus niet mee...
ik denk dat de SL97 van thermaltake met een 90mm silentcat van thermaltake de beste oplossing blijft.
ik zal even wat specs en plaatje posten.

edit:

Heatsink
Review van de heatsinkAfbeeldingslocatie: http://www.systemcooling.com/images/reviews/Heatsinks/Thermalright_SI-97/3qtr_lg.jpg

Dimension:
L116 x W96 x H75 (mm) heatsink only, without fan
Weight:
280g (heat sink only)

Fan
Thermaltake SiteAfbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/coolers/ComboCool/a2013silentCat9cm/enlargeView.jpg
P/N A2013
Fan Color White
Fan Dimension 90x90x25mm
Weight 103 g(0.23lb)
Rated Voltage 12V
Started Voltage 7V
Rated Current 0.18A
Power Input 2.16W
Connector 3 Pin
Fan Speed 2500±10% RPM
Max. Air Flow 52.24CFM
Max. Air Pressure 2.84mmH2O
Noise 21 dBA
Bearing Type 1 Ball 1 Sleeve
Life Expectation 60,000 hrs

[ Voor 57% gewijzigd door kid1988 op 30-08-2005 20:33 ]

Verwijderd

kid1988 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:21:
de big typhoon is niet een socket a cooler met een clip (waarom leest niemand de FP?) dus die doet niet mee, en hij is dus te zwaar om aan een cllip te hangen (806 gram), die cooler heb ik ook al aan gedacht, maar die doet dus niet mee...
Je kan die Big typhoon toch gewoon aan die meegeleverde backplate hangen?
Als je van die gaten hebt om je socket moet dat lukken dacht ik

• makje
  • Laatst online: 03-02 20:42

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:42:
[...]

Je kan die Big typhoon toch gewoon aan die meegeleverde backplate hangen?
Als je van die gaten hebt om je socket moet dat lukken dacht ik
En dat is dus precies waarom je even de first post zou moeten lezen ;)

9800x3d

Verwijderd

makje schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:45:
[...]

En dat is dus precies waarom je even de first post zou moeten lezen ;)
juist B)
niet ieder moederbord heeft gaten om zo'n cooler te mounten
die van jou dus ook niet :)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb zelf toevallig rondgekeken voor vervanging van de cpu-cooler van mijn zoontje's pc.
Ik had al besloten om de silent boost te nemen.(salland aut. heeft em voor een leuke prijs, op voorraad).
Wil je nix overklokken en alleen stilte, dan neem je de arctic copper Lite (cheap en goed).

[ Voor 13% gewijzigd door KillerAce_NL op 30-08-2005 21:02 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Edit: |:( ik moet ook leren lezen :P

Ik heb de hyper6+ nog niet gezien in dit topic :P
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com.cn/web/HYPER6+/hyper6+.jpg
Is wel groot, in een slanke kast of lage desktop gaat hij dus niet passen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door _ferry_ op 30-08-2005 21:53 ]

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:06

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Die heatsink zal inderdaad prima voldoen, de fan is denk ik echter een verkeerde keus. De fan is bedoeld om op 80mm blokken geplaatst te worden, de adapter zit er gewoon bij.
Bij de koeler zelf krijg je als het goed is klemmetjes meegeleverd voor een 70, 80 en 92 mm fan, dus met een 90mm fan gaat dat misschien 'rammelen'.

Het gebruiken van die klemmen is waarschijnlijk efficienter dan zo'n adapter qua luchtstroom als je fan groter is dan de heatsink. En daarbij heb ik het vermoeden dat die adapter niet eens past.....

Denk dat je beter de eerste de beste normale 92mm fan te pakken kan zien te krijgen om deze op 7v te laten draaien. Heb er zelf één uit een oude Compaq voeding gesloopt en die houd op mijn eerder genoemde slk 900 een overklokte Barton (2500+@10x220) op max 45 gr stressed.

Ergo, prima blok voor je clip mobo (daar was je trouwens niet echt helder over in je startpost ;) ), die SL97, maar wel ff andere fan zoeken en dat hoeft helemaal geen dure te zijn...

Edit: Dit is een reactie op de samenstelling van kid1988, niet op de monsterkoeler van vorige poster ;)

P.S.
Is dat ding voor een klem bedoeld???????????

[ Voor 9% gewijzigd door bvk op 30-08-2005 22:36 ]

Specs

Verwijderd

De Hyper6... Hmmm... Op een pentium koelt hij goed las ik, maar nergens niets gelezen over een Socket A. Mijn barton is een heethoofdje, en ik wil een andere cpu cooler :) :P

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-02 07:31
Een coolermaster aero7+ koelt ook wel aardig (en nog wat aardiger als je de fan vervangt door een normale 80mm fan)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Die thermaltake die met plaatje in de FP staat (A1889-01) is niet stil.
Ik heb em op een XP2000+ zitten en het ding maakt behoorlijk wat herrie. Hij is uitermate goed hoorbaar terwijl de zalman 7000 die ik in al m'n andere machines heb zitten niet hoorbaar is.
Hij koelt wel erg goed.

De big typhoon zou ik niet aan de klemmetjes durven hangen, dat ding is BEHOORLIJK zwaar.
1 keer een klein tikje bij het verplaatsen van je kast en er breekt wat af, vooral als je een miditower hebt omdat de typhoon het gewicht een eind van de socket heeft zitten en dus een behoorlijke hevelwerking heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 09:08 ]

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:21
Ik heb een Arctic Copper silent 2 op een XP 2400+.

Ik heb de processor overclocked op 2700+ en de Arctic houdt alles netje op maximaal 43 graden Stressed als het buiten 30 graden is. Ik ben zeer tevreden over deze cooler van 12 Euro. Hij is ook behoorlijk stil, komt niet boven m'n idle hardeschijven uit. Volgens de specs produceert hij ca. 18 DBa.

Voor ca. 10-15 Euro heb je erg veel cooler voor je geld.

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 20:19
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een Socket-A koeler, met als eisenpakketje dat ze vooral niet te zwaar moeten zijn en liefst redelijk stil. Dit omdat ik er twee op m'n dual Athlon serverboard wil hangen en ik moet er niet aan denken om 2 x 500+ gram aan een paar clipjes te hangen.

Na wat rondspeuren blijkt de Arctic Copper Silent een prima keus te zijn (op de server wordt niks overgeklokt, ik wil de boel gewoon lekker koel houden, wat met een stock koelertje niet echt lukt)

Ook de Spire Whisperrock doet het prima, zeker gezien zijn lage prijs.

Als je wil gaan overklokken, zou ik zoals hierboven al meermaals gezegd voor iets zwaarder geschut gaan.
Je kunt overigens goed merken dat de Athlon EOL is, socket-A koelers zijn maar mondjesmaat te vinden

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 20:23

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Er zijn ook nog wel vrij nieuwe Socket A koelers, sommige zijn zelfs passief te gebruiken mits er een goede airflow is door een case fan. Eigenlijk bedoel ik de sonic Tower van Thermaltake: http://www.thermaltake.co...71SonicTower/cl-p0071.htm ;) Je moet alleen wel voldoende ruimte hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 31-08-2005 09:42 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

_Dune_ schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 09:41:
Er zijn ook nog wel vrij nieuwe Socket A koelers, sommige zijn zelfs passief te gebruiken mits er een goede airflow is door een case fan. Eigenlijk bedoel ik de sonic Tower van Thermaltake: http://www.thermaltake.co...71SonicTower/cl-p0071.htm ;) Je moet alleen wel voldoende ruimte hebben.
Ja tuurlijk, en dat monster ga je zeker alleen aan de socket bevestigen ? Lees de draad eens......
8)7 |:(

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 09:06:
Die thermaltake die met plaatje in de FP staat (A1889-01) is niet stil.
Ik heb em op een XP2000+ zitten en het ding maakt behoorlijk wat herrie. Hij is uitermate goed hoorbaar terwijl de zalman 7000 die ik in al m'n andere machines heb zitten niet hoorbaar is.
Hij koelt wel erg goed.

De big typhoon zou ik niet aan de klemmetjes durven hangen, dat ding is BEHOORLIJK zwaar.
1 keer een klein tikje bij het verplaatsen van je kast en er breekt wat af, vooral als je een miditower hebt omdat de typhoon het gewicht een eind van de socket heeft zitten en dus een behoorlijke hevelwerking heeft.
Da
s wel vreemd..9 v/d 10 reviews melden dat ie STIL is. Misschien is jouw produkt defekt ?

• _Dune_
  • Laatst online: 05-02 20:23

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

KillerAce_NL schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:07:
[...]
Ja tuurlijk, en dat monster ga je zeker alleen aan de socket bevestigen ? Lees de draad eens......
8)7 |:(
Oeps sorry.... ik heb de start topic inderdaad niet goed genoeg gelezen... ;(

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• OMD
  • Laatst online: 21:49

OMD

Zalman 7000 CU??? stil, niet al te duur goede koelprestaties. Zit alweer een tijdje op mijn XP2700+ @ 2300mhz @ 46 graden... koelt prima naar mijn weten:

Afbeeldingslocatie: http://www.cdcnetcomputers.com/imagenes/REFRIGERACION/zalman%207000%20cu.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door OMD op 31-08-2005 10:22 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Verwijderd

*zucht*

De koeler moet aan de socket bevestigbaar zijn!!

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is |:(

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-02 17:48

henri8096

BIM is not a software!

bla

[ Voor 97% gewijzigd door henri8096 op 09-10-2006 22:23 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:07:
[...]

Da
s wel vreemd..9 v/d 10 reviews melden dat ie STIL is. Misschien is jouw produkt defekt ?
Tja, de fan ruist gewoon, luchtverplaatsing.
Je kunt hem wel stil krijgen door em op minder volt te laten lopen maar gewoon op een fan header is het herrie.
Maat van me HAD dezelfde maar die heeft ie snel weggegeven, zelfde herrie.
er zit niet veel speling op de fan en ik heb em eigenlijk nauwelijks gebruikt (mede door de herrie).

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wat wil je dan geruis door luchtverplaatsing doen ? Dat heeft ELKE fan. En het is natuurlijk zeer objectief of iets luid is.
Ik heb op mijn eigen pc nog de Falconrock2 zitten, super heatsinkje. Zet er een krachtigere fan op en je kunt overklokken. De originele fan is een goede combo van performance/sound.

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 13:46
Ik heb al gezegd als het echt stil moet zijn dat je een 60mm Papst moet nemen en die op 5V aansluiten. Icm een vette heatsink koelt dat meer dan voldoende als je niet gaat oc'en.
Thgermalright heeft goede heatsinks, kijk eens op hun site.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik zou dus nooit voor 60mm gaan, die moet veel te snel draaien wil ie nog voldoende cfm genereren.
In mijn servertje heb ik btw een normaal koelbloek op een Celeron (s370), met daarboven hangend een Zalman Fanbracket met een 92mm Fan op 7v, stillllllll :)
Heb toen voor de gein getest wat de Falconrock zou doen met dit bracket en een 92mm fan erboven.
Die hield mijn XP2400+ op 43c idle. Dat viel me enorm mee. Er was plek voor een 120mm fan, maar die had ik op dat moment niet, anders had ik dat ook wel ff getest.

• The_Priest
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-02 11:33
KillerAce_NL schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:04:
Wat wil je dan geruis door luchtverplaatsing doen ? Dat heeft ELKE fan. En het is natuurlijk zeer objectief of iets luid is.
Ik heb op mijn eigen pc nog de Falconrock2 zitten, super heatsinkje. Zet er een krachtigere fan op en je kunt overklokken. De originele fan is een goede combo van performance/sound.
Ik denk eerder dat geluid subjectief is. Ik stoor me namelijk niet snel aan een hoog aantal dB.
Ik zou voor de Sharkoon Heatpipe HPS1 gaan.
Pagina: 1