Toon posts:

D-Link Airplus G DWL-G122 - connectivity problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een drietal weken een wireless adsl router van D-Link aangeschaft (54Mbps D-Link Airplus G DWL-G122). Ik heb er een WPA key op gezet om het geheel te beveiligen.
Mijn wireless netwerk configuratie bestaat uit 2 pc's. Eentje die op het gelijkvloers staat vlakbij het punt waar internet binnenkomt. Daar staat ook de wireless adsl router, en deze pc is via UTP verbonden aan de router.
Dan de 2de pc die staat op de eerste verdieping (met een betonnen vloer tussen) en deze heeft een wireless receiver eraan hangen.

Dit werkte in eerste instantie perfect, had onmiddellijk internet en ook heel stabiel. Ik heb volgens mij op al die tijd maar een keer of twee gehad dat hij z'n signaal kwijt was.

Nu sinds gisteren heb ik problemen, hij is geregeld z'n signaal kwijt en snelheid varieert van 24Mbps tot 11Mbps tot 5.5Mbps. Op zo'n kleine 2u tijd ben ik nu al 5x m'n signaal kwijtgeraakt en duurde het altijd 30secs-2mins eer hij het terug hersteld had.
Aan de configuratie is niets veranderd, er liggen ook geen dingen op de antenne beneden ofzo (heb ik gecheckt, want zou me niets verbazen als m'n ma daar weer gewoon papieren over gelegd had ofzo). Dus er is geen verschil tussen pakweg vorige week toen het allemaal koek en ei was en nu dat het constant wegvalt.
Gisteren was er hier wat onweer dus dacht eerst dat het daarmee te maken had (geen idee of dat wireless kan beinvloeden), maar vandaag was het normaal weer (koud en grijs dus) en nog steeds problemen.

Heeft iemand ervaringen met dit soort problemen en evt tips hoe ik dit kan oplossen ?

Verwijderd

Topicstarter
Aanvullende informatie;

Het gaat dus om twee desktop pcs (geen laptop), dit type van D-Link wordt vergezeld van zo'n usb stick receiver, dus geen pcmia ofzoiets kaartje zoals je in laptops ziet.
Als het netwerk wegvalt en weer terugkomt, heb ik nog steeds hetzelfde internet ip adres. Ik heb Skynet en daar is het zo dat je elke keer een nieuw ip krijgt als je reconnect doet, dus het internet zelf valt niet weg. Het probleem zit em dus in de draadloze verbinding van de router tot de pc boven op het eerste.