linksys router, switch maken

Pagina: 1
Acties:

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 14:07
Als ik iets verkeerds uitleg moet je het even zeggen.
Een switch is een apparaat dat de data verstuurt naar de juiste mac adres. En een switch gebruikt geen firewall of iets met poorten, want daar gaat het mij om. ( gelezen op een site)

Kan ik mijn router ook zo instellen? Ik wil ook helemaal geen gebruik meer maken van mijn firewall, alles moet open en de data moet naar de juiste pc worden gestuurd, zonder portforwarding.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Router in DMZ zetten?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 21:39
ik weet niet wat je precies van plan ben, maar je kan nog steeds maar 1 pc bereiken vanaf buiten dan....

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

In het config scherm van de router kan je idd een intern ip als DMZ instellen. Dan zit de firewall niet meer in de weg :Y)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
fsfikke schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:08:
[...]
In het config scherm van de router kan je idd een intern ip als DMZ instellen. Dan zit de firewall niet meer in de weg :Y)
Inderdaad :)

@Caboman: Maar als je per sé een als switch fungerend apparaat wilt hebben, kun je toch ook gewoon een switch kópen? ;) Tegenwoordig kosten die dingen vrij weinig.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 14:07
Dan kan dus maar 1 pc online wanneer ik DMZ inschakel?

Ik heb een pc en een laptop. De pc is voor gasten en als iemand even wil internetten dan connect ik de router. Anders zit mijn laptop gewoon rechtstreeks aan mijn modem.

Dus dit is dus ideaal _/-\o_
bedankt

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Van je router een switch maken is relatief simpel. Zet DHCP uit en gebruik je WAN poort niet meer maar enkel de LAN poortjes. Als dat is wat je bedoeld.
Pagina: 1