A8N-SLI Premium - Cool 'n' Quiet!

Pagina: 1
Acties:

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03-2025
Hey,

Ik heb sinds kort het A8N-SLI Premium moederbord maar ik krijg de optie Cool and Quiet niet aan de praat. Ik heb CPU driver geinstalleerd en de software. In de manual staat bij de optie CPU dat je cool and quiet op enabled moet zetten, dat heb ik gedaan en dan dat je dan bij het tablad POWER de optie ACPI 2.0 Support op Yes moet zetten, maar deze optie is er helemaal niet :| , er staat ook een verwijzing naar het hoofdstuk "4.5 Power Menu" en zelfs daar zie ik geen ACPI 2.0 support op dat plaatje staan. Weet iemand wat ik nu moet doen? want ik snap er helemaal niks meer van ,

alvast bedankt!! :)

(P.s ik krijg ook steeds de foutmelding zomaar opeens in Windows: (cool&quiet ',' is not a valid integer value.)

[ Voor 10% gewijzigd door Snoll3bulk op 26-08-2005 19:50 ]

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Je moet in configuratiescherm in ieder geval ook nog in energiebeheer "minimaal energieverbruik" selecteren.

Vervolgens moet je C & Q in de BIOS aanzetten, en dan is het al geregeld. (ACPI staat standaard al goed)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-05 20:41
Goh ik heb ook dat mobo.

Hangt jouw mobo ook af en toe als je vaak op del ramt om in het bios te komen?

En er waren 3 dingen die ik niet geinstaleerd kreeg met de meegeleverde drivers (oa cool n quiet)
Jij wel? Zoja, wat was het?

• Snoll3bulk
RS_003 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:53:
Goh ik heb ook dat mobo.

Hangt jouw mobo ook af en toe als je vaak op del ramt om in het bios te komen?

En er waren 3 dingen die ik niet geinstaleerd kreeg met de meegeleverde drivers (oa cool n quiet)
Jij wel? Zoja, wat was het?
hey ik heb daar geen problemen mee bij mij werkte dat allemaal gewoon. waar ik wel last van heb is dat Slaapstand niet werk met SATA schijven. Als je dan terug bent na de slaapstand werkt er nix meer dus dan moet je alsnog resetten, en wat ik ook soms heb is als ik Opnieuw opstarten doe bij Start dat de pc dan nix doet, dan moet ik dus de power knop indrukken dan pas gaat tie verder

• Snoll3bulk
spk2go schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:53:
Je moet in configuratiescherm in ieder geval ook nog in energiebeheer "minimaal energieverbruik" selecteren.

Vervolgens moet je C & Q in de BIOS aanzetten, en dan is het al geregeld. (ACPI staat standaard al goed)
bedankt ik zal het proberen, ik heb trouwens ook de nieuwste AMD driver geinstalleerd nu maar afwachten of het gaat werken (btw hoe kan jij zien dat die terugclockt en wannerr doet tie dat? ik bedoel na hoeveel tijd?)

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:23
Met cpu-z kun je zien wat je huidige snelheid is van je cpu.
De cpu klokt zichzelf terug als ie niet veel te doen heeft. Ik weet niet precies hoe snel de cpu zichzelf terugklokt, ik weet wel dat die ongeveer 30x per seconde van snelheid kan wisselen.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:08
Op de Asus site kun je bij je moederbord onder de downloads een Cool & Quiet tooltje vinden. Je kunt dan realtime de kloksnelheid en het voltage volgen. Best grappig.

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.ru/images/lab/2005/03/15/asus-cnq.jpg

Verwijderd

Gooi de Asus CnQ software eraf en installeer alleen de AMD driver.
Check snelheid en voltage met CPU-Z oid

Stappen vanaf kale PC
1. ACPI 2.0 moet in BIOS aanstaan (wat in 99% van de gevallen al zo is)
2. CnQ in BIOS aanzetten (staat op m'n A8N SLI DLX op auto, dus al aan)
3. (edit: stripethrough) Eventueel AMD A64 driver voor je OS installeren
4. Powermanagement op "minimal powermanagement"

1 en 2 staan meestal al aan dus hoef je alleen stap 3 en 4 te doen. EN de Asus cnQ software deinstalleren.

De integer error komt door internationale settings (komt zover ik weet ALLEEN voor icm ASUS CnQ software die je niet eens nodig hebt)
Change "Decimal symbol" in language settings, from "," to "."

Toelichting: http://www.abxzone.com/forums/archive/index.php/t-67878.html

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 23:40 ]

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-05 18:28
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:24:

3. Eventueel AMD A64 driver voor je OS installeren
afaik heb je die driver altijd nodig wil je van cnq gebruik maken.

Verwijderd

Benotti schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:31:
[...]

afaik heb je die driver altijd nodig wil je van cnq gebruik maken.
Met Windows XP x64 icm single core is de driver NIET nodig.
Met Windows XP32 was het met de eerste cores ook NIET nodig
Met de X2 weer wel. In XP32 als in XP x64.

Maarreh, installeren van de AMD driver is sowieso altijd goed.
Lees dus idd maar over "eventueel" heen.

Ik zal er een streep doorzetten.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 23:41 ]

• Snoll3bulk
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:24:
Gooi de Asus CnQ software eraf en installeer alleen de AMD driver.
Check snelheid en voltage met CPU-Z oid

Stappen vanaf kale PC
1. ACPI 2.0 moet in BIOS aanstaan (wat in 99% van de gevallen al zo is)
2. CnQ in BIOS aanzetten (staat op m'n A8N SLI DLX op auto, dus al aan)
3. (edit: stripethrough) Eventueel AMD A64 driver voor je OS installeren
4. Powermanagement op "minimal powermanagement"

1 en 2 staan meestal al aan dus hoef je alleen stap 3 en 4 te doen. EN de Asus cnQ software deinstalleren.

De integer error komt door internationale settings (komt zover ik weet ALLEEN voor icm ASUS CnQ software die je niet eens nodig hebt)
Change "Decimal symbol" in language settings, from "," to "."

Toelichting: http://www.abxzone.com/forums/archive/index.php/t-67878.html
Ok bedankt!!,

moet de cool en quiet software er persee af dan?? maar ik heb nog steeds niet gemerkt dat de pc zichzelf heeft terugggeclockt.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:36:
[...]

Met Windows XP x64 icm single core is de driver NIET nodig.
Wel nodig ;).

Verwijderd

Snoll3bulk schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:40:
[...]

Ok bedankt!!,

moet de cool en quiet software er persee af dan?? maar ik heb nog steeds niet gemerkt dat de pc zichzelf heeft terugggeclockt.
De Cool & Quiet software van Asus bedoel je nu neem ik aan. Neen, deze hoeft er niet af natuurlijk. Echter, het is ook niet nodig. Deze software is gewoon een programmaatje dat voltage & kloksnelheid bijhoudt en weergeeft. Je kan dus wel makkelijk zien of je CPU zichzelf ook daadwerkelijk terugklokt.

Mocht het nog niet werken, probeer dan eens RMClock Utility, een third party programma wat hetzelfde werkt als C&Q, met enkele extra's als zelf het voltage & multiplier kunnen bepalen als de CPU niets te doen heeft. Deze werkt ook zonder AMD Driver, en werkte ook op mijn moederbord toen ik nog niet een C&Q ondersteunende BIOS had geinstalleerd (de optie C&Q bevatte die BIOS wel, maar het deed het met geen mogelijkheid. C&Q werd vanaf 1005 pas werkend).
Het liefst gebruik je lijkt me natuurlijk wel de 'officiele C&Q'. But if all else fails...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 17:20 ]

• Snoll3bulk
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 17:19:
[...]

De Cool & Quiet software van Asus bedoel je nu neem ik aan. Neen, deze hoeft er niet af natuurlijk. Echter, het is ook niet nodig. Deze software is gewoon een programmaatje dat voltage & kloksnelheid bijhoudt en weergeeft. Je kan dus wel makkelijk zien of je CPU zichzelf ook daadwerkelijk terugklokt.

Mocht het nog niet werken, probeer dan eens RMClock Utility, een third party programma wat hetzelfde werkt als C&Q, met enkele extra's als zelf het voltage & multiplier kunnen bepalen als de CPU niets te doen heeft. Deze werkt ook zonder AMD Driver, en werkte ook op mijn moederbord toen ik nog niet een C&Q ondersteunende BIOS had geinstalleerd (de optie C&Q bevatte die BIOS wel, maar het deed het met geen mogelijkheid. C&Q werd vanaf 1005 pas werkend).
Het liefst gebruik je lijkt me natuurlijk wel de 'officiele C&Q'. But if all else fails...
ok bedankt voor de info.

Had ik nog een vraagje ik heb nu Q-FAN aangezet in het bios. Maar nu word de CPU 50 graden en ut mobo 45 is dit niet iets te warm?? Dit was trouwens tijdens het maken van een Backup via Ghost

[ Voor 5% gewijzigd door Snoll3bulk op 27-08-2005 18:05 ]

Verwijderd

Dus niet he :> Vanaf de beta al niet (met de eerste core S754 A64)
Er stond toen nog niet eens een driver op AMD's website...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 19:20 ]

Verwijderd

Snoll3bulk schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:40:
[...]

Ok bedankt!!,

De Asus software heeft driver en een utility deel.
De utility hoeft er uiteraard niet af maar de driver wel.
Al een paar keer heb ik gezien dat de Asus software en de Windows XP/AMD driver elkaar in de weg zitten.

Jouw geval is een typisch geval van overdone.(met mede de integer error als gevolg)

Als je wil weten of CnQ op je PC werkt, volg je m'n stappen.
Van mijn part installeer je daarna de Asus software weer. Jouw feestje.

Dus BIOS instellen, AMD driver installeren en PM op minimaal zetten is alles wat nodig is....

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 19:19 ]

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 19:09:
[...]

Dus niet he :> Vanaf de beta al niet (met de eerste core S754 A64)
Er stond toen nog niet eens een driver op AMD's website...
Dan geldt dit blijkbaar niet voor een s939 icm xp64 final. Best raar eigenlijk :D.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:08
Snoll3bulk schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 18:02:
[...]

ok bedankt voor de info.

Had ik nog een vraagje ik heb nu Q-FAN aangezet in het bios. Maar nu word de CPU 50 graden en ut mobo 45 is dit niet iets te warm?? Dit was trouwens tijdens het maken van een Backup via Ghost
De CPU is hier 35 graden en het moederbord 33 met QFan aan. Misschien moet je wat aan de airflow doen.

• dr snuggles
  • Niet online
Snoll3bulk schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 18:02:
Temperaturen zijn prima hoor. Tijdens een ghost backup draait je cpu 100%. Boven de 55~60 graden begint het wat warm te worden.

• Snoll3bulk
wwillem schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:06:
[...]

Temperaturen zijn prima hoor. Tijdens een ghost backup draait je cpu 100%. Boven de 55~60 graden begint het wat warm te worden.
ok gelukkig, dit is namelijk de eerste keer met een AMD CPU. maar ik heb nu de software van C&C verwijdert nu maar afwachten of die terugclockt...........Ik had trouwens PM op minimaal gezet, een tijdje later ging ik kijken of die nog steeds zo stond maar toen stond tie dus opeens op Accu vol :/ :/ :/ heb maar weer gauw terug gezet naar minimaal... nu maar afwachten (Heb trouwens de nieuwste AMD driver gedownload van de website)

[ Voor 26% gewijzigd door Snoll3bulk op 27-08-2005 22:40 ]

Verwijderd

Je moet iets met energiebeheer (bij schermbeveiliging) op laag zetten.
Had ik gelezen in Computer Idee.

• Snoll3bulk
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 13:40:
Je moet iets met energiebeheer (bij schermbeveiliging) op laag zetten.
Had ik gelezen in Computer Idee.
ja op minimaal, maar dan werkt ut nog niet

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 19:46
Nog aan de gang gekregen? Ik heb nl hetzelfde probleem met mijn premium, krijg hem ook niet aan de gang :(.

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 19:46
Heb het inmiddels voor elkaar, ik dacht dat ik de driver geinstalleerd had (heb deze gedownload van asus site en geinstalleerd), maar dat was kennelijk de cool en quiet driver (niet de dashboard!) wat dus niet gelijk is aan de processor driver |:( . De processor driver stond op de cd van het moederbord.

Het werkt overigens wel super, gaat direct naar 1000mhz en schaalt perfect op obv de benodigde power tot max 2200 (3500+). Idle CPU 34C en MB 35C (wat niet slecht is voor de premium aangezien de passieve heatpipe koeling bloedheet wordt).

[ Voor 34% gewijzigd door FreeMen op 10-09-2005 22:40 ]

Pagina: 1