Toon posts:

[BIOS] Cpu niet ondersteund-->Boot niet door

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet m'n nieuwe pc opgehaald. Allereerst de spesc:
ASUS T2-AE1
AMD Sempron 64 3000+
512 Mb geheugen
200Gb s-ata maxtor
9800Pro

Het probleem:
Het systeem start heel mooi op, de dvd brander word gevonden. Maar daarna geeft hij aan dat de bios de cpu niet herkend, en dat ik de Bios Vendor in moet. Maar het probleem is dat ik daar niet in kom. Je moet op TAB of Delete drukken om de bios in te gaan maar dat doet hij niet. Waarschijnlijk komt dat omdat je eerst langs die melding moet komen. Dus, heeft iemand een idee hoe je dat doet? :( Hij is zo mooi...

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Volgens ASUS kan er een Sempron in de PC.
Ik zie bij de changelogs van de BIOS'sen wel het volgende staan :
Support new CPUs

Bekijk dus even welke versie er momenteel aanwezig is :)

De PC was al opgebouwd toen je 'm ophaalde ?.
Zo ja, hebben ze de PC daar getest ?
Indien de PC daar wel getest is (en goed draaide) kan het zijn dat er tijdens het vervoeren van de PC iets is losgegaan/bewogen waardoor de PC moeite heeft met opstarten.
Je kunt dus zelf even proberen om alles aan te drukken en te controleren. Mocht het zo zijn dat je de garantie dan verliest, dan kun je het beste even terug gaan naar de leverancier :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:07:
Volgens ASUS kan er een Sempron in de PC.
Ik zie bij de changelogs van de BIOS'sen wel het volgende staan :
Support new CPUs

Bekijk dus even welke versie er momenteel aanwezig is :)

De PC was al opgebouwd toen je 'm ophaalde ?.
Zo ja, hebben ze de PC daar getest ?
Indien de PC daar wel getest is (en goed draaide) kan het zijn dat er tijdens het vervoeren van de PC iets is losgegaan/bewogen waardoor de PC moeite heeft met opstarten.
Je kunt dus zelf even proberen om alles aan te drukken en te controleren. Mocht het zo zijn dat je de garantie dan verliest, dan kun je het beste even terug gaan naar de leverancier :)
Ik heb dat gezien, ik wil dat ook heel graag doen. Maar ik kan m'n bios niet updaten omdat ik niet langs die irritante melding kom :(

Ik heb hem zelf gebouwd, en ik bouw al ruim 2 jaar PC's dus ik weet wel hoe het moet ;) . Maar met opstarten oid heeft hij geen problemen. In iedergeval bedankt voor je reactie :p

• Thandor
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Dan moet je óf het BIOS flashen m.b.v. een andere PC óf een andere CPU regelen om het BIOS te flashen.
Misschien dat er een bekende uit de buurt is die z'n CPU (tijdelijk) wil doneren ?

Misschien dat het volgende ook nog wil werken :
Sommige BIOS'sen kunnen, wanneer een BIOS Flash mislukt is, alsnog opstarten om alleen te flashen. Hierbij moet je een bepaalde toets vasthouden tijdens het opstarten van de PC.
Ik meen mij te herinneren dat 'DEL' daar wel eens voor gebruikt werdt. Je kunt dus proberen om te zoeken naar 'help mijn BIOS flash is mislukt' (o.i.d.) om een aantal manieren te vinden om tóch het BIOS te flashen :)

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-03 11:00

TetsuoShima

low energy output

daar is een toetsencombinatie voor zodat je niet in dos hoeft te booten om je bios up te daten, maar gewoon met een onboard (van je moederbord) geïnstalleerde utility. het staat normaal wel in je handleiding bij je moederbord, weet niet zeker of jou type asus mobo dit ondersteunt, maar de meeste asus mobo's hebben deze feature!

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Verwijderd

Topicstarter
Weet je ook misschien welke toetsen combinaite? Als dat niet lukt ga ik zondag wel ff van een kameraad een 'gewone' Athlon64 lenen en daarmee de bios updaten.

• Thandor
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:32:
Weet je ook misschien welke toetsen combinaite? Als dat niet lukt ga ik zondag wel ff van een kameraad een 'gewone' Athlon64 lenen en daarmee de bios updaten.
Mijn EPoX 8RDA heeft een Flash Utility die kan worden opgeroepen met ALT+F2. Volgens mij staat dit ook aangegeven in de POST.
(Press ALT+F2 to enter flash utility) Of iets in die vorm ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ok dat werkt :D :D :D . Dus nu ff diskette maken(floppy drive zat bij barebone :D ) en ff flashen. Thx a lot m8!
Pagina: 1