Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Hoi,

Ik wil een mp3 speler gaan halen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer...

Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken tijdens het joggen en in de trein.

Mijn budget is maximaal 400 euro.

Groetjes

Edit: ik heb zo'n 15GB aan muziek op mijn pc

[ Voor 10% gewijzigd door jordi.c op 26-08-2005 18:31 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
In mijn mening is dit een veel te magere topicstart om je goed advies te kunnen geven, wij weten sowieso niet wat jij mooi vind en hoeveel je er op kwijt wilt, of je een radio erop wilt of juist niet en nog meer van zulk soort dingen.

Het lijkt mij veel handiger als je de keuze iig beperkt tot een aantal modellen die jij wat vind.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
1. Stel eerst eisen, wat wil je allemaal? films kijken? ogg vorbis? moet ie mooi zijn? hoeveel opslagcapiciteit?
2. Kijk naar spelers die binnen je budget vallen, hiervoor kun je kijken op bijvoorbeeld www.mp3man.nl www.mp3spelers.nl en natuurlijk op GoT.
3. Nadat je een speler (of meerdere, als je twijfelt) hebt uitgezocht, ga dan reviews lezen.
4. Als je dat allemaal gedaan hebt, post dan hier waar je nog niet uitkomt.

Nu kan ik wel 10000 mp3spelers opnoemen, maar als jij bovenstaande niet gedaan hebt, dan heeft het weinig zin zo.
Toch nog een tip: Kijk eens naar de Archos Gmini 402, die kan bijna alles :)

Verwijderd

Joggen met een HD speler (iPod, H10 etc.) kan je beter niet doen vanwege de schokken. Ik hoor wel verhalen van mensen die het wel doen en er geen/weinig problemen mee hebben maar je hoeft een HD speler maar op één moment een schok te geven en de HD kan crashen. Dus als je gaat joggen kan je veel beter een flash speler kopen. Misschien een el cheapo flash spelertje voor het joggen, eentje van 128mb ofzo? Je zet gewoon vlak voor het joggen de muziek erop die je wil en ik neem ff aan dat je geen marathons loopt dus 128mb kan wel :) Dan kan je daarnaast nog een iPod/H10/iAudio/Zen whatever kopen voor in de trein etc.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Neem ook eens een kijkje in de topics die hier al voorbij zijn gekomen met behulp van de search.
Verder blijft het kiezen van een MP3 speler natuurlijk grotendeels een kwestie van persoonlijke smaak.
Zet een aantal voor jou belangrijke eisen op een rij en bepaal aan de hand daarvan welke het beste bij je past :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• RoD
  • Niet online

RoD

Als je gewoon een goede hdd mp3speler hebt van een goed merk (bijvoorbeeld Archos) dan valt het erg mee.
Joggen kun je er zeker mee, misschien dat het 1x per half uur ns overslaat, maar dat lijkt me verder niet hinderlijk.
El cheapo flash spelers crashen eerder, al dan niet van het joggen :P

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:40:
Als je gewoon een goede hdd mp3speler hebt van een goed merk (bijvoorbeeld Archos) dan valt het erg mee.
Joggen kun je er zeker mee, misschien dat het 1x per half uur ns overslaat, maar dat lijkt me verder niet hinderlijk.
El cheapo flash spelers crashen eerder, al dan niet van het joggen :P
Met crashen bedoelde ik niet overslaan maar dat de HD echt overlijdt :'( Als de schrijfkop op het verkeerde moment een schok krijgt dan kan je dag dag zeggen tegen je HD.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
En je kunt ook altijd naar een ander alternatief kijken: de minidisk spelers van sony ofzo :)
en zoals iemand boven mij al zei, je kunt voor dat budget er ook 2 kopen, een puur voor joggen, en een voor de minder schokkerige activiteiten :)
joggen: max 100 euri voor flash-mp3 speler (meer waarschijnlijk is 30 euri)
anders: 200-400 euri voor hdd speler (op deze zou ik niet zo bezuinigen als de flash speler ;) )

btw, zelf heb ik een iAudio M3 20gb, en die bevalt me perfect :)

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:15
kijk ook eens op www.mmport.nl daar heb ik mn IOPS MFP350 vandaan. topspelertje, goeie kwaliteit enz. maarjah, je 15 gb ken je er niet op kwijt ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 10:01
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:45:
[...]

Met crashen bedoelde ik niet overslaan maar dat de HD echt overlijdt :'( Als de schrijfkop op het verkeerde moment een schok krijgt dan kan je dag dag zeggen tegen je HD.
je wil niet weten wat ik wel eens met mn archos AV420 heb gedaanheeft wel eens de halve kamer door gevlogen om vervolgens op de grond te eindigen , terwijl die aan stond. en dat is wel vaker gebeurdt. Ik weet niet hoe ie t doet bij t joggen , maar dan kan je al beter aan iets kleiners denken als de gmini serie van archos.

LinkedIn
BlackIntel

• RoD
  • Niet online

RoD

defusion schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:46:
En je kunt ook altijd naar een ander alternatief kijken: de minidisk spelers van sony ofzo :)
en zoals iemand boven mij al zei, je kunt voor dat budget er ook 2 kopen, een puur voor joggen, en een voor de minder schokkerige activiteiten :)
joggen: max 100 euri voor flash-mp3 speler (meer waarschijnlijk is 30 euri)
anders: 200-400 euri voor hdd speler (op deze zou ik niet zo bezuinigen als de flash speler ;) )

btw, zelf heb ik een iAudio M3 20gb, en die bevalt me perfect :)
Waarom moet hij op een flash speler wel bezuinigen? ik zou juist een goeie nemen, bijvoorbeeld een iRiver.
Persoonlijk heb ik hele slechte ervaringen met el cheapo dingen.
Het blijft natuurlijk een afweging die je zelf moet maken.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Voor een budget van 400 euro hoef je niet meer te letten op het geld. Je kan dan vrijwel elke mp3 speler kopen die er bestaat. Ikzelf heb een Cowow iAudio X5 welke een van de betere is die te krijgen is, kosten tussen de 300 en 350 euro voor het 20gb model. Voor joggen kan je deze ook prima gebruiken net als in de trein. Andere merken zou je kunnen krijgen tussen de 250 en 350 euro voor een 20gb model.

Echter waar je rekening mee moet houden is, aangezien je het gaat gebruiken voor het joggen, je geen jas aanhebt neem ik aan, en dus zou ik gaan voor een zo klein mogelijke speler die je met een armband om je arm kan doen ofzo, hardeschijf spelers die jou hele collectie kunnen dragen zijn nou eenmaal wat te groot om in je broekzak mee te nemen.
Je zou kunnen gaan voor een muziek speler met flash geheugen, deze zijn klein gaan lang mee op accu en zijn 100% bestand tegen schokken. Nadeel is dat je (afhankelijk van het model) niet zoveel muziek kan meenemen, het word lastig een speler te vinden die meer dan 1gb geheugen heeft. Deze zijn wel goedkoop, tussen de 100 en 200 euro moet je kunnen slagen voor een goede speler met 1gb geheugen.

Je kan ook een tussenstap nemen, een micro hdd speler, deze zijn kleiner dan grote hdd spelers, maar groter dan de flash spelers, je kan hier afhankelijk van het model 5 of 6 gb op kwijt. Voor schokken hoef je bij deze ook geen zorgen te maken tegenwoordig. Echter vind ik persoonlijk deze spelers alsnog te groot voor in je broekzak mee te nemen tijdens het sporten. Deze spelers zou je kunnen krijgen voor tussen de 175 en 250 euro.

Het is gewoon geheel aan jezelf voor welk 'klasse' speler je wilt gaan, ieder model heeft zijn voor en nadelen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:45:
[...]

Ja, maar dat gebeurd dus vrijwel niet ;)
Mijn Gmini 400 is eens tijdens het spelen van een film van een halve meter hoogte op de stenen gekletterd, en hij speelde gewoon vrolijk verder.
Ik heb nog wel meer van dat soort ongelukjes gehad, en niks aan de hand.
Hoewel ik me er natuurlijk wel van bewust ben dat je hier je hdd geen plezier mee doet :P

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Bedankt voor de vele Reacties _/-\o_

Ik vind het design zeker belangrijk.
De Ipod 20GB met kleurenscherm zit er ook wel mooi uit. Alleen vind ik het nadeel dat deze geen filmpjes afspeelt.

De Cowon X5 heeft daarentegen wel de mogelijkheid om videofilms af te spelen alleen vraag ik me af of de kwaliteit wel is om aan te zien? Mijn GSM kan ik ook foto's mee knippen maar dit is te bagger voor worden.

Radio hoeft er niet op te zitten

Mijn voorkeur in rangorde:
Prestaties
Design
Prijs

Ik zit te twijfelen tussen een Ipod 20GB of een Cowon Audio X5????

[ Voor 8% gewijzigd door jordi.c op 26-08-2005 19:29 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

RoD in "Gmini 402 20gb vs. Cowon iaudio X5 20gb"

Beetje zoekwerk kan trouwens geen kwaad, dit staat ook in reviews.

Mijn advies (zoals gewoonlijk :P ) Archos Gmini 402

Verwijderd

Die Gmini heeft een klein schermpje toch? Dat kan met films kijken nogwel eens lastig zijn.. Oh neey.. 2,2 inch..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 21:11 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:09:
Die Gmini heeft een klein schermpje toch? Dat kan met films kijken nogwel eens lastig zijn.. Oh neey.. 2,2 inch..
Juist, dus dat is een pluspunt van de Gmini, plus het feit dat je em als een Gameboy vasthoudt waardoor je imho beter films kunt kijken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:09:
Vergeet alleen niet dat de Gmini402 de "enige" mp3-speler is met een TV-OUT functie, waardoor je films op je TV kan afspelen :)

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
De film kijk optie van de x5 is een leuke toevoeging. Niets meer. Het is en blijft een audiospeler en je zal het apparaat voor de andere dingen niet veel gebruiken. Filmpjes op zo'n klein scherm met 15 fps is niet doenbaar.
Als je graag filmpjes wil kijken en je dat een belangrijke functie vind, raad ik een ander apparaat aan zoals iets van iriver ofzo. (portable media center)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

jordi.c, ik zie toch echt te weinig inzet in je topicstart om wegwijs te raken in de wereld van mp3-spelers. Begin daar eerst eens mee: stel je eisen, wensen en budget vast: lees reviews van spelers die daarin overeenkomen en maak je keuze. Succes :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.