Toon posts:

Vaag probleem met X800 Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een X800 pro overgeklokt en die wordt gekoeld middels een Arctic Silencer 4.
Mijn timings zitten nu op 515/500...(core/mem)
Als ik hoger ga zakt mijn score steeds meer bij 3dmark 05 en Aquamark. :?
Wie kan mij uitleggen hoe dit komt want ik weet dat ik hoger kan met de kaart.
Ik snap dit niet, want hoe hoger je timings des te hoger zou de score dan moeten zijn.

Gr. ik

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-08 11:09
het beeld blijft ook even vasthangen of gaat het gewoon door?

Verwijderd

Topicstarter
Alles loopt prima en soepel.(gelukkig) maar kan aan de fps zien dat die lager zijn als ik 'm boven genoemde timings zet.En dat snap ik dus niet.Net of de kaart zichzelf blokkeert om eventuele schade te voorkomen ofzo.....Het is niet ernstig maar zou graag willen weten wat het is.

Verwijderd

Topicstarter
Everest geeft een temp aan van 40 a 45 graad (na aquamark3). Ik haal hier een score van ruim 53000.
In 3dmark05 is dit ongeveer ruim 5200.
Merk verder ook niks aan artifacts of fouten ofzo...

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Timings zijn iets anders dan kloksnelheden. Ten tweede gaat het hier om overklokken, waarbij er natuurlijk nooit garantie op correct functioneren bestaat.
Waarschijnlijk maakt je kaart bij hogere kloksnelheden gewoon wat foutjes in zijn berekeningen en presteert hij dusdanig minder dat je score inzakt. Niets aan te doen :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waarschijnlijk maakt je kaart bij hogere kloksnelheden gewoon wat foutjes in zijn berekeningen en presteert hij dusdanig minder dat je score inzakt
Precies, hoger is niet altijd beter.
Pagina: 1