Toon posts:

VF7000-alcu monteren op 6600 met 4 geheugen blokjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pci-e Leatek 6600, alleen zit er een klein koelertje op (kleiner dan op de normale px6600TD), ook zitten er maar 4 geheugen blokjes op ipv 8 (bovenste 4 ontbreken). Je ziet ze wel zitten op de print van de kaart, maar de zwarte blokjes zelf zitten er niet. Weet iemand waarom dit is en heeft dit invloed op de prestaties?

Nu mijn eigenlijke vraag: Moet ik de geheugen koelblokjes gewoon op de vier lege plekjes op de kaart zelf plaatsen of is het mischien een beter idee om de vier blokjes die er wel zitten aan 2 kanten te koelen?

Plaatje van de (normale) px6600TD:
Afbeeldingslocatie: http://www.leadtek.com/3d_graphic/image/winfast_px6600td_2s.jpg

Plaatje van 6200 die hetzelfde is als die van mij, maar wel 8 blokjes geheugen heeft:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/iceeyz/6800/card.jpg

Alvast bedankt, _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 17:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik las ook dit in [nVidia GeForce Topic! Deel 16]: "De grootte van de chip is gelijk aan die van de 6600 en aangezien er enkel wat features missen op de 6200, is het mogelijk dat deze kaarten door middel van hardware- of software hacks om te vormen zijn naar volledige 6600-modellen. Als dit waar zou zijn, kunnen de mannen van TSMC stoppen met tellen, aangezien dan ook bij deze chip het aantal transistors op 146 miljoen komt te liggen." dit gaat over de 6200 kaart :O

Ik heb de kaart van iemand over gekocht, ben ik genaait? :( :|

Verwijderd

Wordt de kaart in windows wel gewoon gezien als een 6600 kaart? en hoeveel geheugen heb je op je kaart zitten? Je kan het er in iedergeval niet bij solderen oid... en aan beide kanten koelen is ook niet nodig.

Verwijderd

Nou, het lijkt me dat de kaarten op de foto's 256mb versies zijn en jij een 128mb kaart hebt he...
En als er geen chippie zit hoef je natuurlijk niet te koelen. Sterker nog, als je niet (extreem) wilt overclocken en je een klein beetje airflow hebt is het zelfs beter om helemaal niet te koelen. En zelfs als je wilt overclocken zul je met koelblokjes op je geheugen niets of slechts enkele mhz'en verder komen...

En ja, de nv43 versie van de 6200 is middels een bios flash volledig om te vormen naar een 6600.
Ik heb de core van mijn 6200 nu op 500mhz lopen! Op het geheugen na is mijn 6200 dus een volledige 6600GT ! :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 17:50 ]

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:10
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:36:
Ik las ook dit in [nVidia GeForce Topic! Deel 16]: "De grootte van de chip is gelijk aan die van de 6600 en aangezien er enkel wat features missen op de 6200, is het mogelijk dat deze kaarten door middel van hardware- of software hacks om te vormen zijn naar volledige 6600-modellen. Als dit waar zou zijn, kunnen de mannen van TSMC stoppen met tellen, aangezien dan ook bij deze chip het aantal transistors op 146 miljoen komt te liggen." dit gaat over de 6200 kaart :O

Ik heb de kaart van iemand over gekocht, ben ik genaait? :( :|
Nee, want dat het EVT. mogelijk is dat die dingen te unlocken zijn, wil niet zeggen dat ze altijd en allemaal unlockbaar zijn. Als je een 6600 koopt ben je dus verzekert dat je een 6600 hebt, als je een 6200 koopt, heb je de kans dat er evt. meer te halen uit valt (met risico van t slopen van je kaart)

Bovendien kan je met een tooltje als Everest of Sisoft Sandra zien wat voor kaart je nou eigenlijk overgekocht hebt, mocht je denken dat die gast je genaaid hebt

En over die geheugenblokjes, nee je hoeft ze niet te plakken op de lege plekjes van de kaart, je kan ze op weerszijden van de zwarte balkjes plakken (dus op het geheugen), het zal dan wel niet heel veel verschil in koeling schelen, maar meer dan dat je ze op de vensterbank laat liggen of in je neus stopt ofso

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:31
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:47:
Sterker nog, als je niet (extreem) wilt overclocken en je een klein beetje airflow is het zelfs beter om helemaal niet te koelen.
Beter om niet te koelen? Sinds wanneer kan het kwaad?

Maar iig, als er geen geheugenchips zitten hoef je er ook geen ramsinkjes te plakken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Yofresh
XanderH schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:48:
[...]

Maar iig, als er geen geheugenchips zitten hoef je er ook geen ramsinkjes te plakken.
Denk dat hij doelt op het feit dat je dan minder fans in je systeem hebt, dus minder geluid, maar voorstander daarvan ben ik ook niet, die koeling zullen ze er heus niet op plaatsen omdat ze geld teveel hebben

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:31
Yofresh_750 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:50:
[...]

Denk dat hij doelt op het feit dat je dan minder fans in je systeem hebt, dus minder geluid, maar voorstander daarvan ben ik ook niet, die koeling zullen ze er heus niet op plaatsen omdat ze geld teveel hebben
Het ging hier over het plakken van ram heatsinkjes. Sinds wanneer maken die geluid?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Sinds ddr geheugen niet warm word... (als het niet warm word gaan de koelblokjes alleen maar als isolatie werken en worden ze dus wel warm)
Vooral dat standaard plakband-spul waarmee je die blauwe zalman blokjes vastplakt wil nog wel eens gaan isoleren...

Als je serieus het geheugen wilt overclocken is het beter om ZONDER ramsinks er een behoorlijke airflow over te laten gaan (fan over laten blazen dus)

edit:
Als je een 6600 koopt ben je dus verzekert dat je een 6600 hebt, als je een 6200 koopt, heb je de kans dat er evt. meer te halen uit valt (met risico van t slopen van je kaart)
Je kunt je kaart niet slopen door een bios flash of door de pipelines te unlocken.
Als het niet werkt kun je gewoon in rivatuner de oude instellingen weer terug zetten of met een pci-videokaartje de orginele bios herstellen. En alle nv43 chips zijn unlockbaar (alle pci-e kaarten en alle agp kaarten met een bridgechip). Je hebt alleen een (kleine) kans dat er een pipeline beschadigd is en dat het dus niet werkt (artefacts).

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 18:02 ]

• Yofresh
XanderH schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:52:
[...]

Het ging hier over het plakken van ram heatsinkjes. Sinds wanneer maken die geluid?
Ik dacht dat je het over de koeler had.... B)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om zover mogelijk over te klokken met Zalman koeler, dus dan plaats ik beter wel die koelblokjes op het geheugen denk ik. Mijn computer geeft de kaart trouwens wel gewoon weer als een 6600 van 128Mb.

Alleen nu heb ik nog iets ontdekt:
Ik heb hem met gewone koeler overgeklokt op 321/532 standaard 300/500, maar ik keek net op de site van Leadtek en ik zag staan dat ie standaard geklokt is op 300/275 8)7!! Iemand enig idee hoe dit mogelijk is?

EDIT: Waarschijnlijk gewoon typfout van Leadtek :|, want alle xfx 6600 kaarten zijn geklokt op 550Mhz.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 20:33 ]

Verwijderd

Het is DDR: 275 * 2 is dus inderdaad 550 mhz effectief :)
Pagina: 1