Toon posts:

FPS drops, en geen stabiele fps

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik had laatst een ati 9800 pro saphire gehaald om de game 1.6 counterstrike spelen. Helaas kon in game geen constante 100 fps halen, en waren er veel drops.

Mijn computer bestaat uit:

AMD 2600 +
512 MB
120 GIG
Ati 9800 pro Saphire 128 MB -vsync off

Ik heb dus nooit in cs 1.6 100 fps gehaald, rond de 30-60 fps, en dan nog drops.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Loopt het spel wel soepel? Anders zou ik me er niet druk om maken, een constante framerate is nooit mogelijk zonder te cappen op een lage fps, meer objecten kosten nu een maal meer rekenkracht dan een lege scene.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
Het loopt niet soepel, het is erg laggy.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Topic komt me zeer bekent voor... :)

Waarom wil je perse 100fps halen???

/edit
Gevonden: Drops en geen 100 fps :P
/edit

/edit 2
[quote]curry684 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:42:
Ik verplaats dit topic niet naar Videoplanken & Beeldkanonnen omdat je erg karig bent met je informatie. Lees de sticky topics bovenin Videoplanken & Beeldkanonnen even en open dan daar een nieuw topic dat wel voldoende informatie geeft :)
quote]

[ Voor 94% gewijzigd door ShellGhost op 26-08-2005 16:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het dan soepel verloopt.

En als ik op mijn oude pc met een mx4200 kaart speel, haal ik constant 99/100 fps in 1.6.

Dus ik vind dit erg raar.

• Vunzz
  • Laatst online: 27-07 18:03
Je hebt niet ergens TIG keer anti-aliassing en dat soort dingen aangevinkt?

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• ShellGhost
Heb je hogere resolutie ingesteld nu???
De drivers geupdate toen je die Ati erin gedaan hebt??
De laatste drivers geprobeerd??

Wat heb je zelf geprobeerd eigenlijk???

• ShellGhost
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:55:
Omdat het dan soepel verloopt.

En als ik op mijn oude pc met een mx4200 kaart speel, haal ik constant 99/100 fps in 1.6.

Dus ik vind dit erg raar.
Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst... :P

[ Voor 3% gewijzigd door ShellGhost op 26-08-2005 16:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben naar de mycom geweest, en die hebben mij verteld dat mijn rating nooit 100 fps in game kan zijn. :S

Voor de rest heb ik omega drivers geprobeerd.
En met bios gekloot.

Dus dat heb in geprobeerd!

Verwijderd

Topicstarter
Gabba gabba HEY!!!
Bekijk myReact van VunzzBezoek homepage van VunzzBerichten: 666
Reg. datum: 07 oktober 2001
--------------------------------------------------------------------------------
Je hebt niet ergens TIG keer anti-aliassing en dat soort dingen aangevinkt?

Ik heb het op 2x staan.
Per-pixel samples

• ShellGhost
[quote]ShellGhost schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:57:
Heb je hogere resolutie ingesteld nu???
De drivers geupdate toen je die Ati erin gedaan hebt??
De laatste drivers geprobeerd??
quote]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Uhm het probleem is dat je geen 100fps haalt? 50fps is al keurig soepel.

Je zegt dat je oude systeem wel 100fps haalde en dit systeem niet? Geef dan eens wat volledige specs van je oude en nieuwe systeem.
Ow en wacht ook eens even. Die oude kaart van je. Is dat een GeForce4MX ? Waarschijnlijk ligt het aan het feit dat de 9800 veel meer rendered dan de GF4MX. Een GF4MX is een DirectX7 compliant kaart. Dwz dat deze GEEN Pixel shaders heeft. De 9800 is daarintegen een DirectX9.0a kaart. Die heeft wel pixel shaders. Nou weet ik niet hoe het met CS 1.6 zit, maakt CS 1.6 gebruik van DX8 of hoger? Origineel CS niet maar misschien versie 1.6 wel, hij is niet voor niets een stuk zwaarder dan origineel CS.
Waar het hem dus in zit is dat de 9800 veel meer grafische toeters en bellen laat zien en de GF4MX dit dus gewoon niet doet waardoor hij meer tijd over heeft voor de rest van het renderproces.
Dit hadden wij vorig jaar ook op een LAN party. Iemand met een GF2 GTS haalde dezelfde framerate als iemand met een Radeon 9500. En dat kwam dus puur door die shaders... :P

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-08 17:02
een 9800 pro moet makkelijk dik over de 100 fps komen.
kijk eens in de driver properties of vsync uit staat.
je kan ook de volgende console commando's proberen:

fps_max 100 (om je max fps van de standard 72 naar 100 te zetten)
developer 1 (in deze modus kan je hoger dan 100 fps komen

als dit niet werkt deinstalleer de drivers van je videokaart dan en installeer ze opnieuw.

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 19:28

TetsuoShima

low energy output

heb je eigenlijk wel je video-instellingen juist staan in cs zelf. Ik herinner me van half-life (de eerste) vroeger dat je die zowel in software, in d3d als in opengl kon draaien. Vermits je een ati-kaart hebt, moet ie op d3d staan!

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-08 18:57

Bejit

Svenska Faderland

cybersteef schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:42:
Uhm het probleem is dat je geen 100fps haalt? 50fps is al keurig soepel.

Je zegt dat je oude systeem wel 100fps haalde en dit systeem niet? Geef dan eens wat volledige specs van je oude en nieuwe systeem.
Ow en wacht ook eens even. Die oude kaart van je. Is dat een GeForce4MX ? Waarschijnlijk ligt het aan het feit dat de 9800 veel meer rendered dan de GF4MX. Een GF4MX is een DirectX7 compliant kaart. Dwz dat deze GEEN Pixel shaders heeft. De 9800 is daarintegen een DirectX9.0a kaart. Die heeft wel pixel shaders. Nou weet ik niet hoe het met CS 1.6 zit, maakt CS 1.6 gebruik van DX8 of hoger? Origineel CS niet maar misschien versie 1.6 wel, hij is niet voor niets een stuk zwaarder dan origineel CS.
Waar het hem dus in zit is dat de 9800 veel meer grafische toeters en bellen laat zien en de GF4MX dit dus gewoon niet doet waardoor hij meer tijd over heeft voor de rest van het renderproces.
Dit hadden wij vorig jaar ook op een LAN party. Iemand met een GF2 GTS haalde dezelfde framerate als iemand met een Radeon 9500. En dat kwam dus puur door die shaders... :P
CS1.6 is een directx7 spel.

Er zijn meer mensen die problemen hebben met CS1.6 en ATi, ik raad je aan om even de omega drivers te proberen.

Systeempje

Verwijderd

gewoon de ngo drivers gebruiken zijn beter dan de mega drivers en een schone instalatie is ook lekker
Pagina: 1