Niet pingen wel internet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.821 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-02 16:55
Ik ben nu al tijden bezig om een oersimpel netwerkje op te zetten tussen twee pc's door middel van een crosscable en 2 netwerk kaartjes. Na succesvolle installatie van zowel drivers als hardware kan ik een verbinding maken. Dit lukt allemaal wel na het instellen van de ipadressen op beide pc's. Ik krijg zelfs internet werkend op pc2 (wat op pc1 binnenkomt zeg maar) maar ik kan niet pingen noch zie ik de pc's staan bij netwerklocaties. Ik kan dus bijvoorbeeld wel op pc1 de ftp aanzetten en daar van met pc2 downloaden maar een echt netwerk krijg ik niet.
Ik heb al tig ipadressen geprobeerd en de wizard netwerk instellen al heel vaak doorlopen. De pc's zitten in dezelfde werkgroep en draaien beide windows xp pro met service pack 2. Wie kan mij verder helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door Unneoetech op 26-08-2005 16:33 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zet de interne firewall van Windows XP eens uit en kijk of je dan een ping kan doen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Firewall van windows xp al eens nagekeken op blokkeringen of een andere firewall die de zaak blokkeert?

offtopic:
tss stomme mense ook die altijd als eerste willen :+

[ Voor 28% gewijzigd door domi235 op 26-08-2005 16:35 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Unneoetech
Firewall is uit bij beide pc's. Hier had ik zelf ook al wat mee lopen klungelen maar dat maakte niks uit :/

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml]

ping snap ik niet waarom het niet lukt..(wat doe je precies, wat is de foutmelding)

maar lukt

\\192.168.0.1 op PC2 wel? (in exploere in de balk invoeren b.v)

netbios geinstaleerd?

ander pc ingevoerd in hosts file....

rechten?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:44

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Heb je simple filesharing uit gezet? Dat wil ook nog weleens helpen. Te vinden in mapopties/folderoptions

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

En daarnaast kan je ook gewoon de Network Wizard van Windows XP gebruiken ? Dat werkt als het goed is prima :)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

wat zijn de interne ip adressen + subnetmasker van beide computers? Zitten de 2 adressen binnen hetzelfde subnet?

• Unneoetech
Pingen doe ik gewoon vioa uitvoeren en dan 'ping 192.168.1.1' voor pc 1 en 2 als laatste nummer bij pc2. Met dit pingen krijg ik steeds een time out.
Dit zijn dus ook de ipadressen. Subnetmasker is gewoon 255.255.255.0
De wizard heb ik al tig keer doorlopen. Netbios heb ik niet geinstalleerd voor zover ik weet en ik heb niks gedaan aan de hosts file.
Simple filesharing maakt niks uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Unneoetech op 26-08-2005 18:38 ]

• Unneoetech
Subtiel Schopje
Heeft niemand een idee wat er fout zit? :'(

• DMirage
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-02 09:10
Kun je localhost/hostname/internet pingen?
Dwz:
ping 127.0.0.1
ping localhost
ping pc2 (<-- daadwerkelijke pc-naam)
ping 216.239.37.99 (<-- google.com)
ping google.com

Heb je iets speciaals aangepast qua netwerkinstellingen?
Heb je windows services eruit gesloopt?
Al eens nslookup en tracert gebruikt?
Eventlog gechecked? (start->run->eventvwr)

Hth

Verwijderd

Heb je een anti-virus pakket op beide PC's draaien? Zet die eens uit.

Aangezien je wel kunt internetten, MOET het eigenlijk wel een firewall iets zijn.

Windows networking kun je even vergeten, evenals nslookup, tracert, netbios enzovoort. Dat heeft allemaal met pingen niets te maken. Zolang je niet kunt pingen, hoef je aan de rest nog niet te beginnen.

Aangezien je wel kunt internetten, vind er wel degelijk verkeer plaats tussen beide PC's. De enige mogelijke conclusie is dan ook, dat het verkeer tussen beide PC's op de 1 of andere manier toch gefilterd wordt.

Dus: nog een keer controleren of er echt geen firewall aan staat, en anti-virus meuk ook even uitzetten.

Verwijderd

Configuratiescherm -> Beveiliginscentrum -> Firewall beheren -> Tabblad Geavanceerd -> ICMP -> binnenkomende echoaanvraag toestaan.

Dit op beide computers doen en dan zou je moeten kunnen pingen.

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Zitten je pc's wel in dezelfde werkgroep (bijv mshome) die namen moeten exact gelijk zijn, tot in de hoofdletters!

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Verwijderd

De werkgroup heeft NIETS met pingen te maken.
Pagina: 1