[SE K750i] gebruiken als dialup modem onder Tiger

Pagina: 1
Acties:

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 16:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Topicstarter
Ik heb mijzelf deze week een SE K750i cadeau gedaan en ik ben er erg blij mee, maar er zijn 2 puntjes:
  • SMS versturen vanuit Addressbook lijkt niet te werken. Bellen daarentegen gaat wel feilloos.
  • Ik krijg het niet voor elkaar om de telefoon als dialup modem te gebruiken. De instellingen voor de provider staan goed, en als ik een verbinding wil initialiseren gaat dat ook gewoon goed, maar na 10sec telefoonverbinding verbreekt de verbinding automatisch. :/ Ik gebruik het Ericsson R520 28.8 V110 modemscript. Met een ander script gaat het bellen niet goed. :(
update
met het Ericsson R520 9.6 V110 script maakt hij nu wel verbinding, maar dat moet toch sneller kunnen?? Ik bedoel: 9600bps is wel een beetje weinig.. :?

[ Voor 5% gewijzigd door Whieee op 26-08-2005 16:33 ]

Launching containers into space

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 22:06

wouterve

Swinger of States

Helaas, 9600 bps is de maximale snelheid waarop je kunt verbinden op het GSM-netwerk. Als je meer snelheid wilt, zul je moeten uitwijken naar GPRS of UMTS. Je kunt het ook echt alleen gebruiken om je e-mail op te halen, surfen is een hel :P.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
misschien had je de vraag ok beter hier aan de orde kunnen stellen: Het Grote SonyEricsson W800, K750 en D750 Topic - Deel 1 daar lopen wel wat mensen rond met verstand van zaken.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Topicstarter
DaannO schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:58:
misschien had je de vraag ok beter hier aan de orde kunnen stellen: Het Grote SonyEricsson W800, K750 en D750 Topic - Deel 1 daar lopen wel wat mensen rond met verstand van zaken.
beetje jammer dat Mac in dat topic het ondergeschoven kindje is ;) dus mijn SMS probleem zal daar niet opgelost worden. Het probleem van de lage snelheid is nu in ieder geval verklaard. Dan kan ik zelf aan het werk om te zorgen dat ik via GPRS kan verbinden :P

edit:
SMS versturen doet het nu in zoverre dat ik in ieder geval kan antwoorden op smsjes (bellen kon al, maar ik moest daarvoor een string toevoegen in ABDeviceCommandSets.plist in de Contents van Addressbook). Een los SMSje versturen ben ik nu aan het testen, maar dat lukte vanmiddag nog niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Whieee op 26-08-2005 22:07 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

precies Whieee, ik heb de string ook toegevoegd zoals te vinden op macosxhints.com maar ik ervaar dezelfde problemen als jij. Ik heb daarentegen BluephoneElite geinstalleerd (trail) en het versturen, uitlezen en ontvangen van smsjes gaat perfect via bluetooth met m'n K750i.

Ik ben er heel blij mee! Ik ga het programmaatje maar eens aanschaffen. Wat me opviel was wel dat Addressbook een vereiste is om BluephoneElite te draaien. Dat wil dus zeggen dat het sms'en wel degelijk via Addressbook gaat lijkt mij.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Topicstarter
Ik kan in ieder geval SMS lezen en er op antwoorden, maar het sturen van een nieuwe SMS gaat niet goed. Ik vermoed dat het verkeerd gaat met de formattering van het telefoonnummer, want antwoorden (wat in principe gewoon een nieuw bericht is) gaat wel.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Wat is de formatering van je nummers dan? Vergelijk dat eens met het nummer wat binnenkomt als je een SMS krijgt.

edit: hier is het formaat +3247xxxxxxx en dat werkt gewoon goed op een Z600 :)

[ Voor 28% gewijzigd door Yalopa op 27-08-2005 17:47 ]

You don't need eyes to see, you need vision

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Topicstarter
formattering die ik gebruik in zowel Addressbook als telefoon is +316xxxxxxxx alleen het werkt dus niet helemaal goed. Het lijkt me dat die +31 niet helemaal goed geïnterpreteerd wordt...

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik reageer hier op het "dialup modem" probleem: dat heb ik ook!

edit: Dat probleem het ik niet meer! Natuurlijk drie seconde na posten nog even wat anders geprobeerd en dat werkt! Nl.: in de telefoon heb ik bij het profiel geen UID en Password gebruikt en dat werkt daar wel, maar als ik voor Telfort: APN:internet, UID:guest, PWD:guest in Internet Connect gebruik, dan krijg ik verbinding.
Dus, ga naar onderstaande sites, lees goed wat er gezegd wordt, volg die instructies op en het werkt!

Hiervoor verbond ik via Bluetooth met mijn SE T610 met het nummer *99***1# (oftewel *99 voor GPRS en ***1 voor dataprofiel met CID=1), met als modemscript het "Ericsson Infrared" script. Dit leverde absoluut geen problemen op, behalve dan dat de verbinding bij geen activiteit van de kant van Telfort telkens werd verbroken...
In de veronderstelling dat dit een enigszins generieke oplossing zou zijn, probeerde ik dit met de K750i, maar dan kreeg ik de melding "No carrier detected. Please check phone line connection and try again." Daarnaast laat de telefoon alleen maar zien dat er Bluetooth activiteit is, maar geen verbindingsscherm.

Na enig zoeken vandaag heb ik het volgende gevonden op discussions.apple.com.
Hierna ben ik naar http://www.taniwha.org.uk/ gegaan, waar ik de SE modem scripts heb gedownload. Deze heb ik geïnstalleerd, het "CID1" zowel als het "CID1 +CGQREQ" script. Daarna volgens de bijgesloten Readme geconfigureerd, met als telefoonnummer de APN 'internet' (provider afhankelijk). Beide geprobeerd en bij beiden volgt de melding "The modem unexpectedly hung up. Please verify your settings and try again". De telefoon laat het volgende zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.broes.nl/got/got00001.jpg
en daarna is hij verbonden!
Afbeeldingslocatie: http://www.broes.nl/got/got00002.jpg.

Ik raad je aan een kopie te maken van je Datacomm. profiel in je telefoon, aangezien de scripts die rechtstreeks kunnen wijzigen.

Bij mij werkt het dus niet ondertussen wel, heeft iemand een ander idee?

Daarnaast heb ik wel een oplossing gevonden voor het Kernel Panic probleem bij het uitpluggen van de USB kabel van de K750i: k750igrabber.
Verder is er ook nog een driver waarmee je via de USB kabel een seriële connectie kunt maken, maar deze lost weer niet het bovenstaande probleem op, zoals je hier kunt lezen.

[ Voor 12% gewijzigd door tonyisgaaf op 28-08-2005 18:23 ]

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Pagina: 1