Tijdens het spelen van een spel crashte de PC ineens. Het beeld werd zwart maar de PC stond nog wel aan. Het HDD ledje knipperde licht maar het power ledje bleef uit. Uitzetten via de normale switch werkte niet meer en opnieuw opstarten leverde dezelfde situatie op. De speaker bleef ook verdacht stil.
Ik heb de voeding in een andere PC getest en daar werkte die goed.
Een andere voeding in de gecrashte PC werkte niet. Echter, met die andere voeding brandde het power ledje wel en werkte de normale power switch ook.
Na nog een test met de kapotte voeding en het kapotte moederbord kwam er een vreemde (brand)geur uit de voeding, maar hij werkt nog steeds in een andere PC.
Alle componenten uit de kapotte PC werken ook nog gewoon, alleen de CPU heb ik nog niet kunnen testen.
Weet iemand wat hier precies aan de hand, wat er precies kapot is en waar het probleem ontstaan is (moederbord of voeding)?
Ik dacht dat een voeding tegen alles beveiligd was.
De componenten op het moederbord zien er nog goed uit.
Ik heb de voeding in een andere PC getest en daar werkte die goed.
Een andere voeding in de gecrashte PC werkte niet. Echter, met die andere voeding brandde het power ledje wel en werkte de normale power switch ook.
Na nog een test met de kapotte voeding en het kapotte moederbord kwam er een vreemde (brand)geur uit de voeding, maar hij werkt nog steeds in een andere PC.
Alle componenten uit de kapotte PC werken ook nog gewoon, alleen de CPU heb ik nog niet kunnen testen.
Weet iemand wat hier precies aan de hand, wat er precies kapot is en waar het probleem ontstaan is (moederbord of voeding)?
Ik dacht dat een voeding tegen alles beveiligd was.
De componenten op het moederbord zien er nog goed uit.