Toon posts:

[Kvm Switch] Niet mogelijk om te scrollen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een paar jaar steeds met radmin me 2e pc zitten te benienen vond ik het wel tijd om een keer een echte kvm switch te kopen. Het hoefde van mij niet zo'n duur ding te zijn als hij maar een beetje werkte. Voordat ik hem ging kopen heb ik toch wel ff wat research gedaan, want ik was bang dat straks mijn scrollwiel niet deed oid ( zelfde probleem met radmin ). Een kameraad van me heeft ook een redelijk cheape KVM switch en daar werkt z'n scroll wiel nog wel mee.

Dus nu heb ik een Digiconnect KVM switch gekocht en na het aansluiten kom ik tot mijn grote schrik dat mijn scrollwiel niet eens werkt. Ik had wel gelezen in de handleiding : Muis - Microsoft - compatibele PS/2-muis met 2, 3, 4 of 5 knoppen. Nu werkt mijn scrollwiel knop wel, maar hij kan niet scrollen. Is hier iets tegen te doen of moet ik hem maar terug brengen ?

Tevens kan ik de normale logitech drivers niet installeren, omdat hij dan een standaart balmuis van logitech vind ipv mijn mx 500.

Ik heb de GoT search gebruikt, en toen kwam ik op topics waarin het probleem weg ging na het installeren van mircosoft mouse drivers. Dit heb ik ook geprobeert maar het probleem blijft nog steeds.

Edit. Bijna vergeten te vermelden, maar lijkt me wel logisch, ik heb m'n mx 500 via een usb naar ps2 blokje aangesloten op de kvm switch.

Edit 2. Hij werkt nu wel, maar als ik steeds me computer opnieuw opstart moet ik steeds even de muis eruit halen voordat hij gaat werken, dit is toch niet normaal ?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 08:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
/me doet een subtiel schopje..

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:44
Product werkt blijkbaar niet naar behoren, ik zou het zo snel mogelijk terugbrengen en een andere kopen.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

djluc schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:44:
Product werkt blijkbaar niet naar behoren, ik zou het zo snel mogelijk terugbrengen en een andere kopen.
Dat weet je niet.... In de handleiding staat duidelijk dat er een PS/2 muis benodigd is. De TS gebruikt echter een USB naar PS/2 blokje. Dit is niet helemaal hetzelfde. TS probeer eens een 'echte' PS/2 muis. Werkt het dan ook niet, dan is het product defect. Werkt het wel, dan zul je een andere muis aan moeten schaffen (of hopen dat je het product mag ruilen).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:44
Hoe sneller je nu het product terugbrengt hoe meer kans je maakt op een mogelijkheid om het product in te ruilen. Dat is nou eenmaal de realiteit, wat je ook voor muis/blokje o.i.d. gebruikt. JE gaat je uiteindelijk er toch aan ergereren.