Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• attimos
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12-2014
Heb deze site al ruim doorspit en heel veel nuttige informatie gevonden.Nu twijfel ik nog tussen deze 2, is er iemand die nog doorslaggevende argumenten kan bovenhalen om 1van de 2 te kopen?
Ivm de iaudio, op mp3discount staat hij wel heel goedkoop, en ik las hier dat er daardoor garantieprobs kunnen ontstaan, maar heb je niet sowieso wettelijk recht op garantie?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wettelijk gezien heb je natuurlijk recht op garantie, je kan de speler volgens mij altijd naar de fabrikant opsturen.
Verder zou ik niet weten wat voor doorslaggevende argument ik zou moeten geven, want ik weet niet wat voor eisen je stelt, en ik weet niet wat je al van beide spelers afweet.

Ik zou zelf voor de Gmini 402 gaan, omdat het schijnt dat de videokwaliteit op de X5 niet al te best is, volgens mij doordat er minder kleuren op het scherm zitten (gelezen in een review)

• attimos
Dank je.
Eerst en vooral de grootte vind ik zeer belangrijk, maar k heb de indruk dat die bij beide zeer goed meevalt.Verder vind ik de gebruiksvriendelijkheid van de jukebox( waar ik hem toch in de eerste plaats voor aanschaf) ook zeer belangrijk, dat je een beetje overzichtelijke playlists kan combineren.Ik weet eigenlijk niet of de archos plug en play heeft want lijkt me ook wel zeer handig, hoef je niet steeds een cdrommetje met software mee te nemen als je ergens wil gaan uploaden.Ook videofunctie hecht ik vrij veel belang aan , aangezien ik op kot geen tv heb, en zodoende toch af en toe iets kan bekijken.
thx alleszisn!

• RoD
  • Niet online

RoD

De Gmini 402 heeft alles wat jij opnoemt.

• attimos
RoD schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:20:
De Gmini 402 heeft alles wat jij opnoemt.
en de cowon? :)
omdat ik dus met dit dilemma zit.Welke zouden jullie persoonlijk prefereren?

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 22:14
gmini...maarja mening he..

Gmini heeft denk ik een beter scherm, weet niet of het groter is, gmini is goedkoper (volgens kieskeurig.nl iig) Gmini 402 is Plug and Play, werkt gewoon als harde schijf, dus heel makkelijk. En in het apparaat zelf kan je selecter op playlist, artiest, album, etc etc en ook gewoon door de mappen browsen in de browser :P

• RoD
  • Niet online

RoD

attimos schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:23:
[...]

en de cowon? :)
omdat ik dus met dit dilemma zit.Welke zouden jullie persoonlijk prefereren?
De X5 kan dit ook volgens mij, kijk voor de zekerheid even in het Cowon mp3spelers topic.
Op basis van specs zou je toch een keuze moeten kunnen maken tussen die spelers.
Als ik zo naar je eisen kijk dan is de Archos gewoon de perfecte speler voor jou.

-Niet groot
-Gebruiksvriendelijk (met icoontjes, werkt heel makkelijk)
-Makkelijk playlists maken (dual browser)
-Plug&Play
-Super videokwaliteit

• attimos
vandaag op mp3direct de Gmini 402 besteld met AB.Kan niet wachten tot hij hier is :).

• RoD
  • Niet online

RoD

Gefeliciteerd met je keuze :)
Post je ervaringen maar in het Gmini 400/402 topic.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:57

13art

Moderator Mobile
Normaal gesproken zou ik inderdaad zeggen, naar de specs kijkend, ga voor de gmini, alleen wat voor mij een erg nadeel is, is het uiterlijk van de gmini. Het lijkt net zo'n handcomputertje waar je spelletjes op speelt. Dat is iets wat mij er van weerhoudt om de gmini te kopen en juist te gaan voor de iaudio.

Maar goed jij hebt gekozen voor de gmini, waar je vast en zeker veel plezier aan zult gaan beleven :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is juist het voordeel van de Gmini, zo kun je er erg goed films op kijken.
Heb je em wel ns in het echt gezien? echt een supermooi dingetje hoor :9~

• attimos
pfff nog altijd niet toegekomen :(. T nadeel van als Belg in Nederland te kopen zeker :).

• 13art

13art

Moderator Mobile
RoD schreef op donderdag 01 september 2005 @ 02:23:
Dat is juist het voordeel van de Gmini, zo kun je er erg goed films op kijken.
Heb je em wel ns in het echt gezien? echt een supermooi dingetje hoor :9~
Ja hoor heb hem in het echt gezien. Maar goed, dan kom je dus uit bij het eeuwige twistpunt van smaak. En ja daar valt dus niet over te twisten. Jij vind de gmini übergeil blijkbaar, tja ik niet.... :p

• SgtCaffran
Nou ik moet wel even wat zeggen:

Over smaak valt niet te twisten, dat klopt.
Maar als jij met dit dingetje aan komt zetten dan vind iedereen hem echt wel gaaf. Je kan hem mooi of minder mooi vinden, maar echt lelijk vind ik wat overdreven :Y) Blijft met het metaal toch een wat flashy ding vind ik dan.. ;)

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik ben het met DjWannaB2002 eens.De gmini ziet er in mijn ogen uit als een spelcomputer. Maar als ik echt films met mijn player zou willen kijken zou ik me daar wel overheen zetten en de gmini kopen.
MAar aangezien ik er meer muziek mee luisteren heb ik voor de samsung gekozen(nog een optie)

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• RoD
  • Niet online

RoD

DjWannaB2002 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:18:
[...]

Ja hoor heb hem in het echt gezien. Maar goed, dan kom je dus uit bij het eeuwige twistpunt van smaak. En ja daar valt dus niet over te twisten. Jij vind de gmini übergeil blijkbaar, tja ik niet.... :p
Hmm, zou kunnen dat je em in het echt mooier had gevonden, vind ik namelijk wel.
Maar je hebt gelijk, ieder zn eigen smaak :)
Ik vind em eigenlijk helemaal niet lijken op een Gameboy oid, meer als een apart gevormde mp3speler.

offtopic:
Misschien is het beter als we deze discussie voortzetten in het Archos Gmini 400/402 topic ;)

• 13art

13art

Moderator Mobile
pingkiller schreef op donderdag 01 september 2005 @ 19:07:
Ik ben het met DjWannaB2002 eens.De gmini ziet er in mijn ogen uit als een spelcomputer. Maar als ik echt films met mijn player zou willen kijken zou ik me daar wel overheen zetten en de gmini kopen.
MAar aangezien ik er meer muziek mee luisteren heb ik voor de samsung gekozen(nog een optie)
offtopic:
De samsung is inderdaad ook een erg mooi ding!!! Zit nu dus te twijfelen tussen de samsung en de iaudio X5 :S
Nou ik moet wel even wat zeggen:

Over smaak valt niet te twisten, dat klopt.
Maar als jij met dit dingetje aan komt zetten dan vind iedereen hem echt wel gaaf. Je kan hem mooi of minder mooi vinden, maar echt lelijk vind ik wat overdreven Blijft met het metaal toch een wat flashy ding vind ik dan..
Tja tenzij je iemand tegen komt als ik :p Haha heb ook niet gezegd dat hij lelijk is, maar hij heeft gewoon iets weg van een spelcomputertje. Vind hem wat kinderlijk zeg maar. Maar goed zoals al eerder gezegd ieder zijn smaak, en qua specs is het gewoon een super ding!!!

• SgtCaffran
Het is in ieder geval geen iPod kloon! :Y)

• 13art

13art

Moderator Mobile
SgtCaffran schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 08:02:
Het is in ieder geval geen iPod kloon! :Y)
Haha, nee dat niet nee.

• attimos
hij is gisterenavond nog toegekomen. Heerlijk dingetje, en veel mooier in het echt dan op foto's.Kwil niet vglen met de rest, maar k vind het alleszins een supermooi ding!

• attimos
btw is het mogelijk dat er nog geen firmware is voor de Gmini 402? mijn versie is 1.0.04
thx!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 02:50:
[...]
offtopic:
De samsung is inderdaad ook een erg mooi ding!!! Zit nu dus te twijfelen tussen de samsung en de iaudio X5 :S
die kunnen beide niet wat de archos wel kan: 720x576 avi's afspelen en dat ook nog op je tv.

• attimos
hmm mijn computer herkent wel het apparaat, maar zoekt dan naar software om de hardware te installen.Dit lukt niet waarop hij dan de Gmini niet als aparte harde schijf herkent.Hoe kan ik dit oplossen, thx!

Verwijderd

Zoek je een videospeler > Archos Gmini 402
Zoek je een audiospeler > iAudio X5

;)

• SgtCaffran
Je wilt juist dat het een harde schijf is, dan kan je makkelijk al je muziek erop gooien. Mijn tip: Zorg ervoor dat je collectie netjes georganiseerd is, dan is het makkelijker afspelen op je archos. Een handig programma daarvoor is Tag&Rename, 30 dagen trial, kan je ff je muziek organiseren.

Overigens is een Gmini400 film ÉN muziek speler, dus wil je een audiospeler > gmini 402 ;)

€280 van de gmini tegen €340 van de x5, ik weet wel welke ik neem :9

[ Voor 6% gewijzigd door SgtCaffran op 02-09-2005 15:43 ]

Verwijderd

SgtCaffran schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:41:
Je wilt juist dat het een harde schijf is, dan kan je makkelijk al je muziek erop gooien. Mijn tip: Zorg ervoor dat je collectie netjes georganiseerd is, dan is het makkelijker afspelen op je archos. Een handig programma daarvoor is Tag&Rename, 30 dagen trial, kan je ff je muziek organiseren.
als je het goed wilt doen gebruik dan Musicbrainz, welke gratis is.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:20:
Zoek je een videospeler > Archos Gmini 402
Zoek je een audiospeler > iAudio X5

;)
Eigenlijk heb je hier inderdaad wel gelijk in. De Gmini koop je denk ik vooral ook als je denkt veel gebruik te maken van de video functie. En als je maar sporadisch af en toe een filmpje of serie wil kijken voor onderweg, dan ga je voor de X5 aangezien de X5 wat betreft geluidskwaliteit toch net weer even een kleine voorsprong heeft op de gmini. Ten minste dat is wat ik zo'n beetje uit de reviews haal. Is dus niet echt op feiten gebaseerd.

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 15:01

CaDje

Framedrops for life

ik heb vandaag ff bij de mediamarkt de X5 gezien. Da was de 30 gb variant, erg dik moet ik zeggen. Zit zo'n rare bobbel aan de acherkant. De archos dunner dan de X5.

Verwijderd

SgtCaffran schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:41:
Overigens is een Gmini400 film ÉN muziek speler, dus wil je een audiospeler > gmini 402 ;)
Klopt, maar ik bedoelde het meer in de vorm van: Wil je video's af kunnen spelen, dan moet je gewoon voor de Gmini402 gaan :)

Video's kijken werkt maar amper op het scherm van de Gmini 402, en dan is de TV-Out gewoon heerlijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 21:06 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 21:30

Piggen

Lekker bakkie

CaDje schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 18:59:
ik heb vandaag ff bij de mediamarkt de X5 gezien. Da was de 30 gb variant, erg dik moet ik zeggen. Zit zo'n rare bobbel aan de acherkant. De archos dunner dan de X5.
Die bobbel vind ik persoonlijk wel apart (je hebt het over de voorkant, neem ik aan, want de achterkant is gewoon vlak). Verder denk ik dat je de X5L gezien hebt, die heeft een langere batterijduur en is daardoor 4 mm dikker. De dikte valt ook mee in vergelijking met de Archos, 17 mm om 18,3 mm voor de X5L. En de X5 is zoals gezegd dus nog 4 mm dunner en is dus dunner dan de Archos.
Pagina: 1