Toon posts:

simpele mssql tools

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik kan inloggen op een MSSQL-database.
Ik ben namelijk bezig met het testen van een nieuw webhosting-portfolio en ik wil kijken of het wijzigen van de wachtwoorden van de databases via een omweg werkt. Ik heb dus een tool nodig waarmee ik die MSSQL-database kan benaderen en kan proberen in te loggen. Functionaliteit en mogelijkheden zijn niet belangrijk. Weet iemand een gratis/shareware/downloadable programma die ik kan gebruiken?
Google, Got-search en A9 waren vandaag niet echt behulpzaam :-(

Alvast bedankt.

ps. Ik werd getipt om query analyzer te gebruiken, maar ik kan m nergens downloaden. Ik word ook gek van al die non-microsoft producten met dezelfde naam zonder trialversies.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
zoals gorgi_19 al zei, download even de SQL Server trial editie van de MS website. Daar zitten allemaal clienttools bij.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Er zijn meerdere mogelijkheden. Je zou bij wijze van spreke via ODBC een connectie kunnen maken (vanuit bijvoorbeeld MS Access) en vandaaruit je MS SQL database server benaderen.

Ik weet niet zeker of TOAD ook beschikbaar is voor MS SQL, wellicht is dat een goed alternatief. Wat betreft de Query Analyser: deze is onderdeel van MS SQL. Heb je een CD, dan kan je ervoor kiezen om alleen de client connectivity tools te installeren.

HTH

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:06

ShadowBumble

Professioneel Prutser

errr

MSSQL dus

Acces is dan de enige met een ODBC koppeling

EDIT: Spuit 11 dus

[ Voor 100% gewijzigd door ShadowBumble op 26-08-2005 15:05 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Topicstarter
Na lang zoeken heb ik de trial-edition eindelijk gevonden op microsoft.com/sql/evaluation
Ik keek of met mn neus of het is hartstikke logisch dat onder microsoft.com/sql de download niet is.

Thanks for the pointers, ik kan weer verder :-)