[css] Suckerfish menu lichtelijk aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 11:45

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Topicstarter
Hoi allemaal,

Heb een vraagje over een css menu , voorbeeld te vinden op

http://www.htmldog.com/ar...wns/example/vertical.html

Wil namelijk weten of het mogelijk is om het volgende te bereiken.
Je ziet op de voorbeeld site 3 hoofditems nl. Percoidei / Anabantoidei / Gobioidei
Elke hoofditem heeft zo zijn subitems

Ik heb deze menu aangepast met een active state.
Dus als ik op een subitem in Percoidei druk, dan wordt de Percoidei en subitem achtergrond zwart en letters wit.
Allemaal heel leuk en aardig.

Maar hoe zorg ik ervoor dat als de subitem de active state heeft, dat de submenu ook zichtbaar is zonder rollover.

en dat als je op een andere hoofditem rollovered (met subitems) dat de active state even tijdelijk verdwijnt.

Is dit een beetje duidelijk ?
beetje lastig uitleggen zo.

Hier even een voorbeeld afbeelding

http://img382.imageshack.us/my.php?image=menu4jr.jpg

Figuur 1 = normaal
Figuur 2 = wat ik wil dat 'ie laat zien als je op subitem klikt.... dit moet 'ie dus laten zien , ook als je er niet over heen hoverd
Figuur 3 = als je over een andere hoofditem gaat, maar zodra je weer van de menu af gaat, moet hij weer naar figuur 2

Is dit makkelijk op te lossen ? heb het al geprobeerd met de verschillende li's te defineeren maar krijg het niet voor elkaar :(

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Dat zul je met javascript moeten doen, of met een serverside script (andere class geven als de state active is).

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
Hmm, is dat niet met CSS op te lossen zoiets ?
Zelf zat ik te denken dat er bijv een extra class of id moet komen, maar heb het zelf hier en daar uitgeprobeerd al en het lukt net niet.

Vind het ook erg verwarrend dat er veel li li en ul li gebruikt wordt... aargh, het is te optimised :)

Verwijderd

Gewoon javascript gebruiken voor dergelijke functionaliteit. Als je het goed aanpakt is daar niet zoveel mis mee.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:48
Zodra je klikt ga je toch naar een pagina? Dan geef je die simpelweg een class mee waarmee deze open blijft staan. Ik heb dit ook zo gedaan op http://www.oisterwijksculptuur.nl

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
Ja inderdaad hetgeen wat ik wil... maar ik krijg dat niet voor elkaar met die van suckerfish menu

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:48
ZOMERZON schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:33:
Ja inderdaad hetgeen wat ik wil... maar ik krijg dat niet voor elkaar met die van suckerfish menu
Ik heb het ook voor elkaar gekregen dus kijk eens in de CSS zou ik zeggen. Dit stukje heb ik toegevoegd denk ik:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
/*
    keep the sub open
*/
#menu1 .menu1-lev1-actifsub ul, #menu1 .menu1-lev1-cur ul {
    display: block;