Toon posts:

FSB limiet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben mijn P4 2.53 GHz aan het overklokken, maar zit met een probleem. M'n FSB wil niet hoger, iig niet vanuit de bios. Kan het zo zijn er een limiet aan de FSB vastzit? Hij draait nu op 133 / 133 MHz (CPU en DRAM), en de hoogste optie is 133 / 166.. CPUFSB helpt ook weinig, afgezien van iets meer mogelijkheden blijft de top op 133 MHz.

Er staat momenteel 2527 MHz op de klok (multiplier ligt locked op 19), maar hij moet nog makkelijk hoger kunnen, gezien de temps (25 / 35 idle en stressed). De VCore ligt op 1,53V.

M'n mobo is een ECS Elitegroup P4S5A/DX+, met hier de laatste bios, gisteren geflashed.

Bvd :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Kijk eens naar de mogelijkheden om alles op manual te zetten. Lees ook je handleiding eens: 133 en 166 zijn default waardes voor je fsb en mem, in je handleiding kan staan waar je alle instellingen op manual kan zetten zodat je je fsb echt handmatig aan kan passen.

LinkedIn
Instagram

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-02 21:05

Krizzie

Progressive Music \o/

Dat 133/166 is om je ram geheugen asyngroon te laten lopen met je FSB dat heeft verder niks met overclocken te maken :) ECS moederborden zijn ook niet echt overclock bordjes dus het kan zijn dat het niet ondersteund word. :)

Geluidswolk

Verwijderd

Topicstarter
Van de handleiding wordt ik weinig wijzer, Er staat in 4 regels uitgelegd wat CPU Type/Core Voltage/Ratio/Frequency en CPU/DRAM Speed/Frequency inhoudt.. Op de site van de mobo-fabrikant is naar mijn weten alleen een chinese manual te krijgen, dus daar heb ik ook weinig aan :)

Vanuit de bios is het iig niet mogelijk om de CPU/DRAM speed op manual te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Krizzie schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:57:
Dat 133/166 is om je ram geheugen asyngroon te laten lopen met je FSB dat heeft verder niks met overclocken te maken :) ECS moederborden zijn ook niet echt overclock bordjes dus het kan zijn dat het niet ondersteund word. :)
Die 133 is toch gewoon de FSB, of zit ik nou fout :?

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Dan zit je volgens mij fout.
Ze spreken hier over de snelheid van de geheugenbus niet van de FSB in het algemeen.
Ik heb zelf ook een ECS bordje gehad in mijn pc en overclocken ging echter niet met dat bordje omdat meerdere instellingen die nodig zijn voor het ocen ontbraken.

Verder kan het zo zijn dat je met je FSB omhoog gooien (als dit er al opzit) je de FSB van je overige kaarten ook mee omhoog gooit welke soms dat niet echt lekker vinden.

Ik denk zelfs wanneer jij de settings op 133/166 zet dat je pc bij intensieve apps zoals games in de reset schiet of terug naar het bureaublad keert.
Dit is verder een prima bordje voor normaal pc gebruik maar niet om te ocen.

Vroegere versies hebben veel last gehad van brakke IDE controllers

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
Edwin van Cleef schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:06:
Dan zit je volgens mij fout.
Ze spreken hier over de snelheid van de geheugenbus niet van de FSB in het algemeen.
Ik heb zelf ook een ECS bordje gehad in mijn pc en overclocken ging echter niet met dat bordje omdat meerdere instellingen die nodig zijn voor het ocen ontbraken.

Verder kan het zo zijn dat je met je FSB omhoog gooien (als dit er al opzit) je de FSB van je overige kaarten ook mee omhoog gooit welke soms dat niet echt lekker vinden.

Ik denk zelfs wanneer jij de settings op 133/166 zet dat je pc bij intensieve apps zoals games in de reset schiet of terug naar het bureaublad keert.
Dit is verder een prima bordje voor normaal pc gebruik maar niet om te ocen.

Vroegere versies hebben veel last gehad van brakke IDE controllers
Ik heb nog geen 3D-mark gedraaid, aangezien ik niet al te veel game.. die paar potjes CS trekt ie nog wel, dus dat zit wel goed.. Mocht het problemen geven, de bios heeft wel een AGP-lock.

Het ligt dus niet aan de bios of aan mij, maar gewoon aan het mobo.. Nieuw mobo schrijven we bij het verlanglijstje :)

De oude instellingen waren trouwens 100 / 133 (volgens mij, zou ook 100 / 100 kunnen zijn), en daarmee draaide ie 1.9 GHz. ;)

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Als je niet al te veel zit te gamen en je pc doet wat je er van verlangt is een nieuw mobo weggegooid geld.
Hij zal toch wel aan alle verwachtingen voldoen?
Pas als je zit te gamen en je kan je pc wat sneller maken zodat net die ene game wat soepeler loopt dan zou ik een ander mobo overwegen.
Die instellingen die jij aangeeft had mijn ECS bordje ook ja heeft te maken met de verschillende type p4 cpu's welke verkrijgbaar waren/zijn.
Ik heb zelf ook een northwood die standaard loopt op 2,4 ghz en nu na wat ocen stabiel draait op 2,6ghz.
Geen extreme overclock maar hij doet wat ik wil al is het geen snelheidsmonster in bepaalde games.

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
Edwin van Cleef schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:58:
Als je niet al te veel zit te gamen en je pc doet wat je er van verlangt is een nieuw mobo weggegooid geld.
Hij zal toch wel aan alle verwachtingen voldoen?
Pas als je zit te gamen en je kan je pc wat sneller maken zodat net die ene game wat soepeler loopt dan zou ik een ander mobo overwegen.
Die instellingen die jij aangeeft had mijn ECS bordje ook ja heeft te maken met de verschillende type p4 cpu's welke verkrijgbaar waren/zijn.
Ik heb zelf ook een northwood die standaard loopt op 2,4 ghz en nu na wat ocen stabiel draait op 2,6ghz.
Geen extreme overclock maar hij doet wat ik wil al is het geen snelheidsmonster in bepaalde games.
Ik doel ook meer op de wat meer gedailleerde games, als voorbeeld noem ik Lotr BFME ( :P ), waar op dit moment alles normaal draait, maar wat met optimale instellingen niet te doen is. Maar dat zal waarschijnlijk deels aan de videokaart liggen, maar die staat ook boven het mobo op het verlanglijstje ;)

Toch bedankt, ik laat het nog maar een tijdje zo :)
Pagina: 1