Nieuwe voeding+kast

Pagina: 1
Acties:

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:40
Ik heb besloten om een nieuwe pc te kopen en de volgende onderdelen heb ik besteld:

Van Norrod (heb ik korting van mn oom's werk)

AMD Athlon64 3000+ S939 € 105,19
Gigabyte MB K8NF-9 AMD S939 € 79,60
HDD 200Gb 7200rpm SATA 8Mb € 75,76
NEC 3540 DVD +/- Rewr 16sp zwa € 37,44
Thermaltake Tsunami Tower ZWAR € 78,48
Asus 450 watt ATX voeding € 47,25

TOTAALBEDRAG van alle artikelen: € 423,72

TOTAALBEDRAG incl. € 504,23

Van Alternate

Leadtek PX6600GT TDH 165 euro incl

Kingston DIMM 1 GB (Retail, DD400-232-KHX3200AK2, Dual Channel Kit) 109 euro incl

verzendkosten 13,50

Totaal 287,50 incl btw

Totaal
504,23+287,50= 791,73 euro incl btw

De onderdelen van Alternate zijn al binnen en die van Norrod kunnen opgehaald worden, behalve de kast. Ik heb net te horen gekregen dat die pas mid-september weer leverbaar is en ik heb geen zin om daar op te wachten. De voeding heb ik ook speciaal bij de kast gekozen en niet echt vanwege de goede specificaties. Eigenlijk wou ik bij een volgende videokaartupgrade (over 1-2 jaar?) de processor overklokken zodat het mooi gelijk loopt maar ik weet eigenlijk niet hoeveel meerkosten dat meebrengt. Ik zou ook gewoon normale voeding+kast kunnen nemen zonder overklokken. Hier paar voorbeelden:

Behuizing NoRRoD Midi ATX (zwart) 21,30 +Fortron 400 watt (E-) ATX voeding 39,96
Incl btw (61,26x1.19=) 72,90 euro (is met deze voeding overklokken mogelijk?)

Antec Sonata Lifestyle II 450 watt
Rond de 110+verzendkosten (kan hem niet in groningen vinden)

Budget is maximaal 150 euro maar liever wat goedkoper als het kan.

3D portfolio - mijn deviantART

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarvoor je moet zorgen is dat je voeding stabiel genoeg blijft bij een hoge belasting (zeker als je wil gaan OCen). Dan is een Fortron of Antec prima.
En kast, tja, zoek wat je zelf mooi vind.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 19:43
Die kast hebben ze nooit bij Norrod, ooit geprobeerd in januarie hebben hem daarna niet meer te koop gehad, alleen voor reserverinmgen, jokers. Vervolgens heb ik hem bij citypc gekocht, helaas is die daar uit het assortie.

no comment

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:52
Kan je de koop van de kast bij dat bedrijf niet cancellen en die kast halen bij een winkel in de buurt, misschien iets duurder, maar je geeft zelf al aan dat je liever niet wacht...

Leuk ding trouwens, die Tsunami tower!

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• De Hupie
De Norrod is in de buurt ( ik woon in prov Groningen) en met de korting van mn oom is het ook niet echt duur alleen ze hebben helaas niet zoveel keus. Trouwens mijn oom heeft wel gewoon die standaard kast kunnen kopen dus ik denk dat het bij jou dan een uitzondering was.
Trouwens over die voeding van fortron, volgens mij heeft hij niet zoveel ampere op de 12v lijn. Zie hier:http://www.fsp-group.com.tw/english/02_products/01_pc_power_supply.asp?modelid=166&modelname=FSP400-60THN&factorname=ATX%2012V%202.0
Is dit wel genoeg voor overklokken?

• De Hupie
Hmm, misschien zie ik toch wat leuks bij city pc, namelijk de THERMALTAKE SOPRANO NOPSU ZWART , volgens mij is deze haast hetzelfde als de tsunami alleen heeft hij geen ledjes en een iets andere voorkant. Hij is echter wel een stuk goedkoper namelijk 71,50. Niet echt goedkoop in vergelijking met de pricewatch maar deze kan ik zo ophalen. Wat ik me wel afvraag is of het een met window is of niet. Op het plaatje heeft de kast namelijk geen window maar bij de specificaties staat wel dat ie een 90 mm fan op de zijkant heeft en volgens mij heeft alleen de kast met window die. Ik zal niet nog even navragen. Als voeding doe ik dan denk ik de fortron 400 watt (norrod) of als er toch een window inzit misschien de asus 450 watt vanwege de ledfan.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 19:43
De Tsunami die ik bij citypc heb gehaald was zonder window, bij Norrod verkochten ze met. Het is btw een waar drama om wel een window te krijgen, iemand een idee?

no comment

• De Hupie
Het is toch de zwarte Tsunami geworden met de asus 450watt voeding. Ze hadden de kast nu blijkbaar wel en mijn oom haalt vandaag alles op bij norrod. Waarscheinlijk duurt het wel weer even voordat de pc inelkaar zit want ik wil er graag bij zijn maar heb het helaas nogal druk.

Pagina: 1