Hoi,
Onderstaande query geeft nog niet de juiste output,
Nu is het resultaat de laatste twee records waar een reactie is geplaatst (datum selectie) De enige aanpassing die ik nog wil is dat hij de laatste twee records laat zien van verschillende commForumHoofd.id_forum.
Ik dacht dit te kunnen doen door allen een group by op commForumHoofd.id_forum te laten uitvoeren maar dat wordt niet geaccepteerd.
Iemand een suggestie?
Onderstaande query geeft nog niet de juiste output,
code:
1
2
3
4
5
| SELECT TOP 2 commForumHoofd.id_forum, commForumHoofd.titel, commForumReactie.datum_aanmaak, commForumReactie.naam FROM commForumHoofd INNER JOIN commForumReactie ON commForumHoofd.id_forum = commForumReactie.forumID GROUP BY commForumHoofd.id_forum, commForumReactie.datum_aanmaak, commForumHoofd.titel, commForumReactie.naam ORDER BY commForumReactie.datum_aanmaak DESC |
Nu is het resultaat de laatste twee records waar een reactie is geplaatst (datum selectie) De enige aanpassing die ik nog wil is dat hij de laatste twee records laat zien van verschillende commForumHoofd.id_forum.
Ik dacht dit te kunnen doen door allen een group by op commForumHoofd.id_forum te laten uitvoeren maar dat wordt niet geaccepteerd.
Iemand een suggestie?