Toon posts:

Computer en Laptop met elkaar verbinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het krijgen van mijn Laptop gisteren van de TU probeer ik mijn gewone computer te verbinden met mij laptop.
Ethernet kabel tussen de twee ethernet kaarten verbonden, vervolgens via het xp thuisnetwerk wizard elkaar verbonden. Nu werkt het wel althans ik kan op mijn gewone pc de bestanden die ik gedeeld heb op mij laptop zien maar andersom niet. Ik ben niet gemachtigd om bestanden van mij gewone pc te lezen. Ook werkt het internet niet op mijn laptop.

ik heb mijn gewone pc de volgende instellingen handmatigd gegeven: 192.168.0.1
en mijn laptop:192.168.0.2

ze zien elkaar wel maar mijn mag met mijn laptop niet op mijn gewone pc.

Iemand een oplossing?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:28

samo

yo/wassup

Kijk je firewall instellingen eens na. Waarschijnlijk staat er op je laptop een firewall die het tegen houdt.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je ervoor gezorgd dat je de rechten van de gebruikers goed ingesteld hebt? Zorg dat beide pcs gewoon dezelfde gebruikers hebben met dezelfde rechten en het zou moeten lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de firewall op beide computers uitgeschakeld, en aan de users kigt het ook niet.

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:29
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb de beide pc's met een crosscable verbonden. Ik kan nu alleen niet pingen maar ik heb wel op beide pc's internet :? Bestanden delen enzo gaat dus ook niet.

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Als je geen wachtwoord hebt kan het soms helpen om juist wel één in te stellen, heb ik zlf al ondervonden. In Windows XP Pro kun je in de policies namelijk ook instellen dat er alleen lokaal (op computer zelf, dus niet via netwerk) zonder wachtwoord aangemeld mag worden.

Vermeld misschien ook wat het OS van beiden is (waar XP Home, waar XP Pro), want in ons thuisnetwerk hebben die combinaties al vaker voor last gezorgd.
Pagina: 1