Toon posts:

This Page Cannot Be Displayed, maar wel verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al een topic, Error 720 na inloggen op ADSL, maar deze is gesloten.
Ik gebruik Windows 98 en heb wel verbinding met ADSL, maar als ik kan niet internetten. Bij iedere pagina die ik intyp, staat er:

This Page Cannot Be Displayed

Ik heb de helpdesk van Tiscali gebeld en zij zeggen uiteindelijk dat de pc het beste opnieuw zou moeten worden geïnstalleerd. Maar ik neem aan dat dat niet nodig is.

Ik heb dus al geprobeerd om via ping verbinding te krijgen, maar ook dit lukt niet.

Ook ben ik al 2 uur op Google en GoT aan't zoeken, maar nergens kan ik dit probleem vinden.

Zou het een oplossing kunnen zijn om Mozilla Firefox te installeren en deze te gaan gebruiken?

Ik hoop dat dit topic niet gesloten wordt en dat iemand hier raad mee weet. Alvast bedankt...

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Domme vraag hoor, maar kan je je dns servers pingen? Zo nee, staan ze wel goed ingesteld? Klinkt typisch als een DNS probleem :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
De volgende dns servers staan ingesteld:

195.241.48.33
195.241.49.33

Tiscali zegt dat deze dns servers goed zijn en zo staan ze ook op deze site: http://www.mixfix.nl/helpfiles/algemeen/dnsnederland.asp

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 12:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:40:

195.241.48.33
195.241.49.33

Tiscali zegt dat deze dns servers goed zijn en zo staan ze ook op deze site: http://www.mixfix.nl/helpfiles/algemeen/dnsnederland.asp
Ja dat zal best zo zijn, heb je deze ip adressen ook vanaf jouw pc gepingt?

Om de dns servers te pingen ga je als volgt te werk:

Klik op de knop Start.
Klik op Uitvoeren.
Typ het commando cmd en druk op de Enter-toets.
Het zwarte DOS-venster opent zich met de DOS-prompt >.
Achter de prompt type je: C:> ping 195.241.48.33

en daarna hetzelfde voor 195.241.49.33

Wat is zijn de uitkomsten van de ping opdracht?

Zie ook netwerktools.

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien het niet mijn computer was heb ik even met de persoon gebeld en gezegd wat hij moest doen en hij kreeg dit uit:
(ik verstond hem soms niet zo goed, dus er zullen wat foutjes instaan :-) )

Pinging 195.241.48.33
Request time out

Ping statistics 195.241.48.33 packets: sent = 4, received = 0, los = 4 (100% los), approximate round trip times in miliseconds

Mininum = 0 ms
Maximum = 0 ms
Average = 0 ms

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Op ip niveau is er dus nog steeds een probleem. Geef eens de output van ipconfig /all? Ik denk nog steeds dat het een probleem is voor de helpdesk van Tiscali.

Verwijderd

Topicstarter
Ip adres: 192.168.1.3
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: Default 192.168.1.1
DCHP server: Default 192.168.1.1
Primary WIN server:
Secondary WIN server:

Er staat dus nergens DNS server...

• cowgirl
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:40:

195.241.48.33
195.241.49.33
Die staan dus blijkbaar op een router? Dan even de configuratie van je router nalopen. Controleren of deze een ip adres krijgt van Tiscali en of daar DNS servers e.d. goed ingesteld staan.
Als het een standaard router geleverd door Tiscali is (welk netwerk?) misschien even de installatie CD opnieuw draaien zodat de router weer correct ingesteld wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben even bij hem geweest en wat screenshots genomen, hier zijn ze:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v406/pwink000/settings.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v406/pwink000/pingdns.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v406/pwink000/ping.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v406/pwink000/ipconfignormaal.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v406/pwink000/ipconfig.jpg

Valt iemand iets op?

• cowgirl
1. Welk modem/router gaat het om? Welke verbinding (KPN of Tiscali eigen netwerk)? Ik gok op een speedtouch USB op het KPN netwerk, klopt dat?
2. Waarom staat de inbelverbinding niet op DHCP?
3. Heb je de installatie CD al geprobeerd, deze zou de correcte instellingen weer moeten laden.
4. Heb je al met de helpdesk gebeld, deze horen ook handmatig door de instellingen te kunnen lopen.

Verwijderd

Topicstarter
1. Welk modem/router gaat het om? Welke verbinding (KPN of Tiscali eigen netwerk)? Ik gok op een speedtouch USB op het KPN netwerk, klopt dat?
Ja, dit klopt

2. Waarom staat de inbelverbinding niet op DHCP?
Geen idee waarom/wat dat betekent...

3. Heb je de installatie CD al geprobeerd, deze zou de correcte instellingen weer moeten laden.
De cd is al 2x opnieuw geïnstalleerd

4. Heb je al met de helpdesk gebeld, deze horen ook handmatig door de instellingen te kunnen lopen.
Ik heb ze 2x aan de telefoon gehad, maar zij dachten dat het kwam door een programma op de computer, bv. een virusscanner. Zij raadden me aan om de pc opnieuw te installeren

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Is 212.123.190.152 niet je externe (internet) IP? Lijkt me sterk dat dat je computer IP moet zijn...

Zie nu dat je 2 netwerkkaarten hebt, maar dan nog...

[ Voor 22% gewijzigd door Tsunami op 26-08-2005 20:46 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

probeer ook eens winipsockfix (staat in WOS faq) te draaien.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Tsunami schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:45:
Is 212.123.190.152 niet je externe (internet) IP? Lijkt me sterk dat dat je computer IP moet zijn...

Zie nu dat je 2 netwerkkaarten hebt, maar dan nog...
ik zie er 4, waar er 2 allebei een default gateway hebben. Dat is vragen om problemen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt dus gewoon die gegevens die je van de TIS Helpdesk gekregen hebt blind ingeramd zonder je verder af te vragen hoe of wat?

Als die 2e PC uit dat "netwerk" uit je gesloten topic er toch niet meer is flikker dan die 192.168.1.x toestand op die netwerkadapter eruit.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Eventjes voor de goede orde: je bent nu beter bezig door duidelijker te zijn en screenshots te geven bijvoorbeeld en dat is het enige waarom jij nu nog door mag gaan in dit topic. Wij kunnen het normaliter totaal niet waarderen dat je zelf na een gesloten topic vrolijk een tweede start. Neem in het vervolg gewoon even contact op met de moderator in kwestie voordat je solo-acties gaat uitvoeren.
Pagina: 1