Toon posts:

Dure switch op simpele router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een netgear jgs524 te kopen, en om hem met internet te verbinden een simpele linksys 10/100 router te nemen. Nou vraag ik me af of het dan wel zinvol is om deze dure switch met een simpele router te gebruiken. Ik wil namelijk lokaal een snel netwerk hebben, en de linksys is alleen maar voor internet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:15:
Ik ben van plan om een netgear jgs524 te kopen, en om hem met internet te verbinden een simpele linksys 10/100 router te nemen. Nou vraag ik me af of het dan wel zinvol is om deze dure switch met een simpele router te gebruiken. Ik wil namelijk lokaal een snel netwerk hebben, en de linksys is alleen maar voor internet.
Waarom niet ? Dat is toch eigenlijk altijd zo ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 12:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:32:
[...]

Waarom niet ? Dat is toch eigenlijk altijd zo ?
Hoe bedoel je altijd? Ik wil weten of de switch nog goed op gigabit snelheid blijft draaien met zo'n simpele router. Maar volgens jou kan dat dus?

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Daarvoor kunnen ze meerdere snelheden tegelijk aan he :).

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik heb thuis een 3com 24 ports SuperStack3 switch met glaskaart :Y) om inet te verdelen... :P

[ Voor 12% gewijzigd door ShellGhost op 26-08-2005 14:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:12:
[...]

Hoe bedoel je altijd? Ik wil weten of de switch nog goed op gigabit snelheid blijft draaien met zo'n simpele router. Maar volgens jou kan dat dus?
Bij switchen wordt als er verschillende snelheiden ondersteund worden gebufferd.

Layer 2 en eventueel layer 4 (TCP) hebben flow control functies om de snelheid op de snelste poort in goede banen te leiden.

FF heel kort door de bocht ja dat kan.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 15:07 ]

Pagina: 1