Linksys wrt54g aansluiten op sweex

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Aangezien ik problemen had met mijn internetverbinding (het dns-probleem bij chello) heb ik mijn oude router weer aangesloten. Een sweex (meer info heb ik er niet over).

Nu werkt mijn internet weer prima, maar nu heb ik dus geen draadloos internet op mijn laptop. Ik wil dus de Linksys WRT54G aansluiten op de sweex. Dit krijg ik alleen niet helemaal voor elkaar.

Volgens het sweex installatieboekje kan je op poort 4 van deze router een switch/hub installeren. Ik nam dus aan dat daar mijn linksys op aangesloten moet worden.
Het probleem is dat de linksys niet communiceert met de sweex. Ik heb in de instellingen van de sweex verder niets veranderd.
In de linksys heb ik eerst geprobeerd om de boel aan de praat te krijgen met de orginele instellingen, enkelt bij "advanced routing" ingesteld dat de verbinding via een andere router loopt en de instellingen van de sweex hier ingevuld (dus ipadres etc)
Ipadres van de Linksys is standaard 192.168.1.1 terwijl de sweex .2.1 op het eind heeft. Dus ik dacht dat dit wellicht het probleem is. Het ipadres van de linksys veranderd in een 192.168.2.xxx adres.
Helpt verder ook niet.

Ik weet even niet meer wat te proberen.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• paultje1966
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 20:53

paultje1966

feel the force

Alleen Sweex zegt weinig. Er staat vast wel een typenummer op.
Als je Sweex DHCP heeft kan je de linksys instellen op ip via dhcp.
maar dan krijgt je Nat over Nat.
Eerst proberen wat meer informatie te verzamelen zo kan niemand je helpen. :7

het nadeel van een draadloos netwerk is dat je zoveel kabels moet trekken

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Wellicht LB000021 ??? Dat staat ergens in het klein op de achterkant van het boekje.
Op de router staat een lang nummer met oa dat lb000021.

Maar op dit moment krijg ik dus weer foutmeldingen met de dns-server van chello.
Dus kennelijk helpt de nieuwe router toch niet perfect.
Ik sluit me wel aan bij de andere mensen met hetzelfde probleem...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

nat over nat is geen probleem.
Zolang je maar 1 client op die sweex hangt daat het goed. Lan kant van de Sweex op de Wan kant van die linksys hangen en vervolgens verbindingstype DHCP kiezen.
Dan bent u klaar.

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-05 21:21
nat over nat is dubbel nat en dat is niet netjes :P

Wat kan je het beste doen:

Sluit nog even niets behalve stroom aan op de WRT54G. Ga dan naar de websetup van de wrt54g en zet dan de DHCP server uit. Daarna leg je een kabeltje van een LAN poort van de sweex naar een LAN (dus NIET de WAN) poort van de wrt54g, zodat de wrt als Switch / Access Point gaat dienen en de Sweex als Router.

Succes!