[lilo] Werkt niet met nieuwe kernel

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Hoi,

Ik heb een routertje gebouwd en Gentoo er op gecompiled. So far, so good. Kernel 2.6.11.11 er op (standaard van Gentoo op dat moment) en bootloader geinstalled. Nu ik een update heb gedaan is de standaard kernel 2.6.12.5. Deze heb ik gecompiled en nu wou ik de bootloader bijwerken en krijg ik dit:
Fatal: Setup lenth exceeds 31 maximum; kernel setup will overwrite bootloader.
Ik heb al op google gezocht, maar zonder resultaat. Ook niet echt veel resultaat gehad met de GoT search.

Heeft iemand een idee?

tnx

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

grub erop? of heb je een speciale reden dat je lilo wilt blijven gebruiken?

[ Voor 77% gewijzigd door PipoDeClown op 26-08-2005 12:13 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• LollieStick
Grub heb ik geinstalleerd aan de hand van de Gentoo howto, maar booten ho maar. Daarnaast voldoet Lilo (tot nu toe) voor mij.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

/etc/lilo.conf eens renamen; en dan dolilo draaien (eventueel /etc/conf.d/dolilo.example naar /etc/conf.d/dolilo moven en aanpassen).

Werkt die config wel? Zo ja dan heb je inspiratie voor je eigen config-file. Zo nee, dan wil ik graag beide lilo.conf's even zien.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• LollieStick
Probleem opgelost. Het probleem was dat om de een of andere reden de kernel (vmlinuz) executable was gemaakt.