Toon posts:

een 192.168.x.x IP adres

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedreen!!! Ik wil een LAN servertje maken, en daarvoor is het vereist dat de LAN server een LAN-IP heeft in de 192.168.x.x range... Nu heb ik een draadloos LAN netwerkje thuis, en zijn alle LAN ip's ingesteld op 10.0.0.xxx
nu is mijn vraag:
Hoe (of isset uberhaupt wel mogelijk) stel ik in dat de server een LAN IP heeft in de 192.168.x.x range :?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 06:33

Tux

In je interne netwerk kan je ook gewoon gebruik maken van 10.0.0.x adressen hoor ;)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gewoon in Control Panel --> network --> Adapter --> ip adres veranderen..

maar zowel 192.168..x.x als 10.x.x.x. zijn lokale gereserveerde adressen voor interne netwerken.
Niet routable op internet

[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 26-08-2005 11:58 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Ja hoor dat kan, echter kan je hem beter instellen in de 10.x reeks. dan hoef je minder aan te passen.

Ik neem aan dat er geen twee netwerkaarten in je server zitten en je internet verkeer wilt filteren.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 14:48

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welk pakket/programma "eist" dat je in die range komt te zitten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:17
ik gok dat hij een speedtouch modem ofzo heeft die die adressen via dhcp uitdeelt

My favorite programming language is solder.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan verander je dat. Je zit in het verkeerde forum, en stelt een vraag die met een kleinbeetje eigen inzet makkelijk te beantwoorden is. Lees daarover de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even goed door.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.