Toon posts:

[NEC 3520] doet 50 min over een DVD'tje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een DVD (single layer) branden op 8x speed duurt op mijn computer maar liefst 50 minuten. Toen ik nog een cd-brander had deed hij ook al veel te lang over het branden, maar ik hoopte dat het aan de brander zou liggen, en dat het probleem met de installatie van de dvd-brander wel over zou zijn.

Ik heb een nieuwe IDE kabel gebruikt, de brander is master en de dvd-speler slave. Verder gebruik ik Windows 2000 en de nieuwste versie van Nero. Volgens het driver-check programmaatje van Nero zit er ook geen andere burning software 'in de weg'.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:43

EraZor

Don't mention the war

Hnag je brander en speler eens aan verschillende controllers ;)

hdd1 master 1, speler slave 1 hdd2 master 2 brander slave2

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 22:17
staat UDMA wel aan ?

welke dvd media gebruik je?

[ Voor 20% gewijzigd door knights16 op 26-08-2005 11:10 . Reden: hehe goed lezen is een kunst ]

PVoutput

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:52

Nitai

Live the life you love.

het kan ook aan je harde schijf liggen. Staat hier DMA aan? Is tie vol? Doe je andere dingen tijdens het branden? Hoe is de verloop van je Buffer, is deze constant 97% of fluctueert dit erg tijdens het branden? (te zien in het brandschermpje van Nero).

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Topicstarter
Harde schijf heeft nog genoeg ruimte, en UDMA staat aan. De buffer wisselt constant tussen iets van 13% en 97%. Ik gebruik DVD-R.

Ik zie net dat DMA bij zowel brander als speler uit staat, ik ga hem eens proberen aan te zetten, kijken of dat helpt.

edit:
het werkt nu inderdaad, bedankt. jammer dat ik honderden cd's langzaam heb gebrand, terwijl er zo'n simpele oplossing is...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 12:08 ]